Archief - Aankoop advies (gaming)PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mdgf

Legacy Member
Je cpu of videokaart (manueel) sneller laten draaien ("meer megahertz") dan de chipmakers hem standaard laten draaien. Met een snellere chip tot gevolg.

Er komt vaak nog heel wat meer bij te kijken, maar dat is de basis.

Siempieh007

Legacy Member
maar ff duidelijk, Het is dus de videokaart die ik moet vervangen?
iK hoef er alleen maar spellen zoals GTAIV mee te spelen, ookal is dat niet heel oud.

En is dat overclocken tedoen door een 14 jarig mannetje met redelijk wat verstand van computers, vergeleken met jullie niet maar, heb ook mn PS3 gejailbreaked toen ik 11 was:P.

Maar door dat overclocken word mn videokaart dus sneller, dus zou het een mogelijkheid zijn door gwn mn G210 overteclocken en 2GB RAM erbij kopen en dat het dan lukt?

UPDATE: ik heb dit gelezen en ik snap het nu een stuk meer, maar het komt erop neer dat als ik m tehoog/snel doe word die tewarm en gaat die kapot.

Raden jullie het aan om mn g210 te overclocken en zoja, tot hoeveel.


http://nl.hardware.info/reviews/1250/4/workshop-videokaart-overklokken-verhogen

Mad_piggy

Legacy Member
Siempieh007 zei:
maar ff duidelijk, Het is dus de videokaart die ik moet vervangen?
iK hoef er alleen maar spellen zoals GTAIV mee te spelen, ookal is dat niet heel oud.
Voor het gamen gaat je het meeste winst halen met een nieuwe videokaart.
Allround ga je het meeste winst halen met betere ram (en cpu)

Siempieh007 zei:
En is dat overclocken tedoen door een 14 jarig mannetje met redelijk wat verstand van computers, vergeleken met jullie niet maar, heb ook mn PS3 gejailbreaked toen ik 11 was:P.

Maar door dat overclocken word mn videokaart dus sneller, dus zou het een mogelijkheid zijn door gwn mn G210 overteclocken en 2GB RAM erbij kopen en dat het dan lukt?
Je kan zowel cpu als vga overclocken. Dit is eigenlijk niet zo moeilijk. MAAR als je er niets van kent kan je er beter afblijven. (Of je héél goed informeren door veel op te zoeken) Er zijn op het net guides maar elke cpu/gpu is anders.

In heel eenvoudige stappen is het stap voor stap MHz verhogen. Stresstesten en indien instabiel voltage verhogen. Tot je max oc hebt gevonden. Denk eraan meer MHz/voltage is meer warmte!!!
Overclocken gaat daarom meestal samen met aangepaste koeling. Jouw cpu zijn max ligt net boven de 70°C, dus voor een 24/7 overclock zou ik proberen je max rond de 60 te houden.

De G210 zal je niet veel kunnen overclocken omdat de koeling het niet zal toestaan.

Ik heb mijn pc ook overclocked maar ben van het principe: "Overclock niets dat je niet kan betalen om te vervangen." Anders kan je wel eens voor verrassingen komen te staan.

EDIT
Siempieh007 zei:
Raden jullie het aan om mn g210 te overclocken en zoja, tot hoeveel.
Ik denk dat je de kaart beter niet kan overclocken, aangezien je volgens mij slecht een kleine winst gaat hebben tegen een relatief hoog risico.

Mr. Humphries

Legacy Member
Je grafische kaart moet je niet overklokken. je gaat daar niet veel van merken.

Voor je cpu moet je ook niet het uiterste uit de kan halen. Van 2.0Ghz naar 2,5 of 2,8Ghz is zeker al goed genoeg en te doen met enkel je FSB te verhogen (in je bios, stapje voor stapje). Als je dit doet, vergeet ook je PCI-poort niet te locken op 100 of 101 Mhz en zie dat je niet boven de snelheid van je ram gaat. Dus zal je de multiplier voor je RAM moeten terugschroeven.

Siempieh007

Legacy Member
Naja, ik ga denk ik volgende week t RAM kopen en als het dan nog steeds niet werkt kijken voor n nieuwe videokaart

Is er echt geen manier om iets met mn XFX g210 tedoen want ik heb hem echt pas net:S
En is er ook een goeie videokaart voor onder de €100?

phate_13

Legacy Member
You get what you pay for. Onder de 100 euro moet je al 2de hands gaan kijken voor iets deftigs, imho.

Siempieh007

Legacy Member
mn buurjongen heeft de HD5570 van rond de 65,- hy is er heel tevreden over.
Is dat er een om aanteraden, want mij werd de HD5770 aangeraden, dat is dus de grote broer van HD5570?

En zou een van jullie kunnen uitleggen wat een videokaart allemaal inhoud, ik keek alleen naar de resolute en de gigs.

Geheugen
Maximum geheugen grafische adapter 1024 MB
Grafische adapter, soort geheugen GDDR5-SDRAM
Geheugenbus 128 bit
Kloksnelheid geheugen 4000 MHz
Number of pipelines 400
Geheugen bandbreedte (max) 64 GB/s
Processor
Grafische processor Radeon HD5570
Front-side bus processor 650 MHz
Grafische adapter RAMDAC 800 MHz
Verbindingsmogelijkheden
Soort aansluiting
PCI Express 2.1
DVI-I poorten 1
VGA (D-Sub)poort(en) 1
Aantal HDMI-poorten 1
Video
DirectX versie 11
Shader model versie 5.0
OpenGL versie 4.0
Videocompressieformaten MPEG-2, MPEG-4, DivX, WMV9, VC-1, H.264
HDMI ja
HDMI versie 1.3
Minimale systeemeisen
Mac-compatibiliteit
Nee
Beeldscherm
Maximum resolutie
2560 x 1600 pixels
Technische details
Type koeling
active
HDCP ja

mn vraag is dus: wat houd wat in?

Dit zijn de specs van de kaart die ik n gedachten heb: http://www.mycom.nl/Product/Componenten-Videokaart/Sapphire-Radeon-HD5570,1GB/299031

thxx


(sorry voor de onduidelijke text, ik kon geen space of tab gebruiken: dus ik gebruikte maar onderstrepen en dik gedrukt, het leest dus wat rot)

phate_13

Legacy Member
Die HD5570 is nog geen 40 euro waard...

En neen, niet naar die dingen kijken. ENKEL naar relevante reviews van de kaarten... Zoals hier al gezegd is geweest... Als je nu effectief eens de moeite zou doen om de gegeven antwoorden duidelijk te lezen...

flyingdutchman

Legacy Member
een 5570 is waardeloos, net als die GT220 of w/e dat ge gekocht hebt. Pas vanaf de GTS450 begint het een beetje fatsoenlijk te worden, die is verkrijgbaar vanaf €100

Siempieh007

Legacy Member
Is er dan geen enkele videokaart van onder de 100,- euro die fatsoenlijk GTA IV, Assassins creed, spellen zoals mw2, Niet black ops.

GeForce GT430 had veel positieve reviews en is maar 55 euro

ATI

Legacy Member
Siempieh007 zei:
Is er dan geen enkele videokaart van onder de 100,- euro die fatsoenlijk GTA IV, Assassins creed, spellen zoals mw2, Niet black ops.

GeForce GT430 had veel positieve reviews en is maar 55 euro

Ja,mijn sapphire HD 4850 512mb,die kan dat wel aan.

Staat te koop,allez ga ze te koop zetten,moet op dit forum eerst nog prijschatting laten doen.

denk dat die nog een 50 a 60€ waard is,heb ze 159€ betaald in 2008 denk ik ongeveer!

Siempieh007

Legacy Member
maar is niet hoe hoger de getallen hoe beter, ik kan de HD 5570 voor 60 krijgen.

Twinturbo

Legacy Member
marketing...

Een high end kaart van een vorige generatie verslaat met gemak een budget kaart van een nieuwe generatie.

blockkiller

Legacy Member
Siempieh007 zei:
maar is niet hoe hoger de getallen hoe beter, ik kan de HD 5570 voor 60 krijgen.

Dan kijk je beter tweedehands. Een HD4850 is al verkrijgbaar voor dat bedrag en een stuk sneller dan die HD5570.

flyingdutchman

Legacy Member
Kijk dan 2de hands naar 4850's , 4870's , GTX260's dat soort kaartjes.

Nvidia 8800, 9600 en 9800 zou ik van wegblijven...

ATI

Legacy Member
blockkiller zei:
Dan kijk je beter tweedehands. Een HD4850 is al verkrijgbaar voor dat bedrag en een stuk sneller dan die HD5570.

Awel dat hij de mijn koopt,is nooit overclocked geweest omdat het al een hete kaart was,ik stuur wel niet op,hier testen met een game zodat je zeker niet kunt zeggen van ze was kapot maarja.

Musk

Legacy Member
Siempieh007 zei:
maar is niet hoe hoger de getallen hoe beter, ik kan de HD 5570 voor 60 krijgen.

Ge moet, ongeacht uw leeftijd, de antwoorden effectief lezen.


Er wordt toch de hele tijd gezegd dat je je niet moet laten vangen door cijfertjes. Wil je persé een nieuwe kaart, pak dan de HD5770. (ik persoonlijk zou een meerprijs betalen en een 6850 plaatsen)

Ga niet lager dan die 5770 anders heb je een schijtkaart.

ATI

Legacy Member
Musk zei:
Ge moet, ongeacht uw leeftijd, de antwoorden effectief lezen.


Er wordt toch de hele tijd gezegd dat je je niet moet laten vangen door cijfertjes. Wil je persé een nieuwe kaart, pak dan de HD5770. (ik persoonlijk zou een meerprijs betalen en een 6850 plaatsen)

Ga niet lager dan die 5770 anders heb je een schijtkaart.

Idd,als ie nieuw koopt zou ik ook een 6850 pakken,als ie niet veel geld wilt uitgeven zou ik ala 4850 4870 gaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan