Archief - 5.1 speaker set

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Unzip Attack zei:
log24.jpg


iets dat ik zelf trouwens wil doen... anyway ik geloof best dat die AL5100's een stuk beter zijn, maar ze zijn ook wel een stuk duurder. ik heb gewoon afweging prijs/kwaliteit/design/stevigheid gedaan en kies uiteindelijk voor die X-530's, ook op aanraden van iemand die in pcwinkel staat en ze allemaal al eens uitgestest heeft...
En vooral de kwaliteit en stevigheid kan je op zicht beoordelen!
Riiiiiiight!
En die iemand in PC-winkel heeft wss zelf geen AL staan maar Creative en Logitech waar hij winst op maakt als hij ze verkoopt. Logisch dat ie geen AL aanraadt dan.

Nuja, zoals ik al eerder zei en Havoc ook zegt, je besluit stond hoogst wss al vast voor je hier kwam. Sluit je ogen dan maar en kies voor de meest omstreden merken.

Unzip Attack

Legacy Member
nee, da's onzin.
ik kan evengoed zeggen "ik heb logitechs 2.1 en ben er enorm content van" , kwaliteit geluid, bouwkwaliteit, ... is dat geen geldig argument waarop ik me kan basseren ?
of het feit dat ik veel belang hecht aan esthetitiek, en die logitechs gewoon veel beter in mijn plaatje passen ?
of het feit dat er weldegelijk een hele hoop mensen WEL content zijn van die logitechs, behalve die enkelingen hier die Altec's als dé enige oplossing zien.
mijn besluit stond lang niet vast, daarom was de vraag, of er mensen ervaring hadden. Die Altec's had ik op voorhand al weggefilterd puur op budget, ongeacht de kwaliteit...

verder vind ik de mening van Havoc ofzo hier ook zwaar overdreven, als je commentaren leest waar die logitech's helemaal niet cheap-ass en verschrikkelijke kwaliteit worden beschreven in een vergelijking met een heleboel andere 5.1 systemen en ik commentaar hoor van een vrij grote audiofiel hoor die meteen dit verkoos, kan ik denk ik moeilijk bedrogen uitkomen...

Anyway wat ik mij dan afvraag , waarop zijn dan die negatieve punten in zo'n review van die Altec's gebasseerd ? op fabels ? op hun oren die niet genoeg werken ? op onkunde ?


Bottom line we love the X-530s. These are our new default system of choice for new PC consumers. There’s absolutely no excuse to suffer through poor audio performance out of the box when for an additional $80 you can toss some X-530’s into the mix…literally. A must buy for all entry-level PC owners or enthusiasts on a budget. With its amazing price-point, stylish looks, solid manufacturing and excellent audio delivery we have no qualms about giving the Logitech X-530 our Editors Choice award.
HardwareAvenue.com kent er dus nix van.
----

Coming in with an MSRP of $79.99 the X-530 seems to be a great value for those that need good 5.1 performance and a sleek design without a $200+ pricetag attached. The X-530's are perfectly suited for general applications be it movies, music or games. After what seemed to be an endless beating to the system we are able to award the X-530's an 8.7/10, the system truely does take value listening up a notch.
neoseeker.com
----

Exactly what did we think of the Frequency Directed Dual Driver Technology? Consider this: The X-530 is one of the better systems in this price range, or even a bit higher that we have had the pleasure to use. The simple fact that the satellites perform so well and the user gets a realistic feeling of the audio quality truly depicts the technology in use. We must also admit that Logitech’s technology sounds and functions in a similar manner as Altec Lansing’s InConcert Technology. By concentrating on improving the audio quality in already advanced speaker systems is a promising lead that speaker companies should follow. The overall sound quality is certainly impressive and the subwoofer performs just as well: producing large amounts of bass if desired while still maintaining musicality.
cooltechzone.com
----

die liegen dus allemaal dat ze zwart zien ?
weetje als die kwaliteit gewoon "goed" is, en ze kosten de helft minder ben ik content hoor. Ik wou gewoon reacties horen van mensen die ook zo'n setje hadden...

ComputerVISTA

Legacy Member
LOL hij komt weer met reviews af waarschijnlijk geschreven en opgestelt door de eerste de beste gamer die zich is gaat uitlaten over hoe iets hoort te klinken. Gij had u goesting al lang gemaakt anders waart ge hier al niet de ganse tijd bezig met u logitech dingen te verdedigen!

Het enige wat gij gaat doen is met gaan met de stroom, koop gewoon wat de rest heeft... N/O maar gij zult later één van de personen zijn die dan gewoon voor een dikke vette bose instalatie voor deliving gaat gaan enkel en alleen omdat jij en iedereen dat merk goed kent! (N/O natuurlijk maar imo zit die kans er dik in)

Om op u vraag te antwoorden: "onkunde"


In ieder geval: Have fun met de logitech, 'k hoop dat ge het u niet gaat beklagen wat ge hoogstwaarschijnlijk niet zult doen omdat je nooit of te nimmer voor iets anders zal gaan of zal naar gaan luisteren!

Unzip Attack

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
En vooral de kwaliteit en stevigheid kan je op zicht beoordelen!
Riiiiiiight!

nee ik lees gewoon redelijk wat reviews, hetgene mij vooral aantrekt is het feit dat je die zeer mooi kan ophangen tegen de muur :

x_530_8.jpg


zijn dat ook geen dingen die meetellen ?

ComputerVISTA

Legacy Member
Ma waarom vraagt ge hat dan? Ge weet het zelf beter... Wel koop u die dan!

Unzip Attack

Legacy Member
computer xp zei:
LOL hij komt weer met reviews af waarschijnlijk geschreven en opgestelt door de eerste de beste gamer die zich is gaat uitlaten over hoe iets hoort te klinken. Gij had u goesting al lang gemaakt anders waart ge hier al niet de ganse tijd bezig met u logitech dingen te verdedigen!

Het enige wat gij gaat doen is met gaan met de stroom, koop gewoon wat de rest heeft... N/O maar gij zult later één van de personen zijn die dan gewoon voor een dikke vette bose instalatie voor deliving gaat gaan enkel en alleen omdat jij en iedereen dat merk goed kent! (N/O natuurlijk maar imo zit die kans er dik in)

Om op u vraag te antwoorden: "onkunde"


In ieder geval: Have fun met de logitech, 'k hoop dat ge het u niet gaat beklagen wat ge hoogstwaarschijnlijk niet zult doen omdat je nooit of te nimmer voor iets anders zal gaan of zal naar gaan luisteren!

no offence maar jij rijdt met een BMW met lederen zetels ?

anyway wat is dan onkunde ? het feit dat zij niet kunnen bepalen of die er cheapass uitzien of niet ? het feit dat zij niet kunnen bepalen of die gewoon goedklinken ? het feit dat zij niet kunnen bepalen dat ge die tegen de muur kunt hangen of niet ?
nog ff en jij gaat mij hier afbreken omdat ik zeg dat 60 euro minder is dan 100 euro...

Unzip Attack

Legacy Member
computer xp zei:
Ma waarom vraagt ge hat dan? Ge weet het zelf beter... Wel koop u die dan!

ik vroeg enkel of er ook mensen met ervaring zijn met die boxen en wat ze ervan vinden ? trouwens ze zijn al besteld, ik ben het niet die blijft doorzeuren over de sublimiteit van Altec en de crappyheid van Logitech...

ComputerVISTA

Legacy Member
En nu moogt gij mij is vertellen wat die 10 jaar oude auto daar mee te maken heeft?

Unzip Attack

Legacy Member
computer xp zei:
En nu moogt gij mij is vertellen wat die 10 jaar oude auto daar mee te maken heeft?

slaande op het feit dat ik zogezegd met de kudde meeloop. als jij zogezegd niet met de kudde zou meelopen, zou je niet rijden met een pimpmobiel *elke drugsbaron rijdt daar toch mee rond niet ?* als die.

Volgens mij heeft dat nix met "kudde" meelopen te maken, da's gewoon persoonlijke keuze gemaakt op persoonlijke meningen (al dan niet gebasseerd op andere meningen).
Weetje ik deel mensen liever niet in, in "kudde"-meelopers en "niet-kudde"-meelopers, zo'n domme indelingen maak ik gewoon liever niet.

ComputerVISTA

Legacy Member
LOL diegene die niet beledigd wil worden begint te beledigen!

Weet ge jong, have fun met u plastieken rommel! Ik ga wat verder luisteren naar hetgeen mijn oren goed vinden en niet een bende pubers op't Inet!

Of ik ga een thread opstarten over men auto en wat de ervaringen zijn... Op aankoopadvies misschien wel!

Havoc

Legacy Member
Dit wordt belachelijk... Doe goesting als ge uw reviewkes gelooft, mij niet gelaten.

Unzip Attack

Legacy Member
computer xp zei:
LOL diegene die niet beledigd wil worden begint te beledigen!

Weet ge jong, have fun met u plastieken rommel! Ik ga wat verder luisteren naar hetgeen mijn oren goed vinden en niet een bende pubers op't Inet!

Of ik ga een thread opstarten over men auto en wat de ervaringen zijn... Op aankoopadvies misschien wel!

euhm van "sarcasme" heb jij ook nog niet veel kaas gegeten he, nuja aan je auto te zien had ik dat ook wel verwacht.

ohja toch even opmerken dat die Altec's ook van plastiek zijn gemaakt ;-)

Unzip Attack

Legacy Member
Havoc zei:
Jaaa, dat was dan ook mijn hele punt! :ironic:

en waarom zou ik meteen enkele pubers op een telenet forum moeten volgen, zijn die dan zoveel alswetender ? of hebbe zij gewoon Altec boxen omdat die leet zijn, en als je die niet hebt, je niet HET van HET hebt ?
nee ?


het is een feit dat mensen in user reviews toch moeilijk de zwakke ptn van hun systeem kunnen geven, omdat ze er zelf veel geld hebben aan uitgegeven. Op enkele reviews breken ze die altec's vrij hard af, maar op een forum met altec liefhebbers, is er geen vuiltje aan de lucht. Als je nu was begonne met 1 negatief ptn voor te stellen, kwam je geloofwaardiger over.

Havoc

Legacy Member
Unzip Attack zei:
en waarom zou ik meteen enkele pubers op een telenet forum moeten volgen, zijn die dan zoveel alswetender ? of hebbe zij gewoon Altec boxen omdat die leet zijn, en als je die niet hebt, je niet HET van HET hebt ?
nee ?

Als we dan toch allemaal zulke pubers zijn, waarom post je hier dan? :s Het is hier "aankoopadvies" maar op voorhand heb jij duidelijk reeds een schifting gemaakt. Nu, mij niet gelaten, ik geef alleen maar argumenten en tegenargumenten op jouw mening, als je naar mij niet wil luisteren is dat niet mijn probleem. Jij voelt je gewoon precies direct aangevallen als wij Logitech afraden -_-

Overigens heb ik boxen van JBL met een aparte versterker van Sony, heel wat anders dan die Altec-spullen, dus ik kan wel op z'n minst van mijn eigen zeggen dat ik je hier een vrij onafhankelijke beoordeling geef...

het is een feit dat mensen in user reviews toch moeilijk de zwakke ptn van hun systeem kunnen geven, omdat ze er zelf veel geld hebben aan uitgegeven. Op enkele reviews breken ze die altec's vrij hard af, maar op een forum met altec liefhebbers, is er geen vuiltje aan de lucht. Als je nu was begonne met 1 negatief ptn voor te stellen, kwam je geloofwaardiger over.

Jij hebt alleen maar reviews aangehaald van zogzegde kenners. Ga zelf horen, daar draait het om. Als je je voor geluid louter op reviews baseert, ben je slecht bezig.

Kort en bondig voor ik mij hier druk in ga maken: doe wat ge goed acht voor uzelf, I couldn't care less.

Dakantochnie

Legacy Member
Kalm gasten, hij wil het niet inzien dus let it be. :p
Ik had besloten van niet meer te reageren in deze thread, maar ik wil toch wel enkele dingen rechtzetten.

Unzip Attack zei:
en waarom zou ik meteen enkele pubers op een telenet forum moeten volgen, zijn die dan zoveel alswetender ? of hebbe zij gewoon Altec boxen omdat die leet zijn, en als je die niet hebt, je niet HET van HET hebt ?
nee ?
Pardon? Hier zitten pro's (zelfs een klanktechnieker en een pro reviewer)...
Ik denk dat je op dit forum wel redelijk degelijk advies kan krijgen over audio tbh.

Unzip Attack zei:
het is een feit dat mensen in user reviews toch moeilijk de zwakke ptn van hun systeem kunnen geven, omdat ze er zelf veel geld hebben aan uitgegeven. Op enkele reviews breken ze die altec's vrij hard af, maar op een forum met altec liefhebbers, is er geen vuiltje aan de lucht. Als je nu was begonne met 1 negatief ptn voor te stellen, kwam je geloofwaardiger over.
Tja, AL is zo'n beetje de Skoda onder de luidsprekers. Profiteert van de technologie en know how die AL heeft verzameld door de jaren met het maken van pro materiaal. Zij moeten amper nog onderzoek doen, wat de prijs serieus naar beneden haalt terwijl de klank beter is.

Unzip Attack

Legacy Member
Havoc zei:
Als we dan toch allemaal zulke pubers zijn, waarom post je hier dan? :s Het is hier "aankoopadvies" maar op voorhand heb jij duidelijk reeds een schifting gemaakt. Nu, mij niet gelaten, ik geef alleen maar argumenten en tegenargumenten op jouw mening, als je naar mij niet wil luisteren is dat niet mijn probleem. Jij voelt je gewoon precies direct aangevallen als wij Logitech afraden -_-

merk op dat ik niet zij "de pubers hier" maar dit eerder een reactie was op "die pubers die reviews" maken.
en is het niet normaal dat ge op voorhand een schifting maakt als ge iets gaat kopen? als ik een kleine auto van 12000 euro ga kopen, verwacht ik toch ook niet dat ze modellen van 17000 laten zien, ofwel ?
ik wil best wel luisteren enzo, maar enkel hier op dit forum wordt logitech afgeraden ondanks het feit dat ik op vele andere plaatsen (en fora) andere dingen lees ? zou je dat ook niet raar vinden ?

anyway ik maak gewoon een simpel afgemeten rekensommetje :

- prijs : logitech 1 - altec 0
- design/kleur/mogelijkheid op te hangen : logitech 2 - altec 0 (da's persoonlijk maar zo'n dingen vind ik belangrijk)
- geluidskwaliteit muziek : logitech 2 - altec 2 (hiervoor tel ik 2 punten, gewoon omdat dit belangrijk is maar niet super belangrijk)
- games : logitech 3 - altec 2 (dat lees ik overal dat de logitech daar overweldigend is)
- films : logitech 3 - altec 2 (hier doe ik geen uitspraak over, al neigt films naar games)

PERSOONLIJK resultaat 3 - 2, dan is de eindafrekening voor mezelf toch gemaakt en is alles meegerekend.

Daarom dat ik deze topic ook startte met een afweging te maken tss creative en logitech, omdat die setjes toch vrij gelijkend zijn.

Dakantochnie

Legacy Member
Unzip Attack zei:
anyway ik maak gewoon een simpel afgemeten rekensommetje :

- prijs : logitech 1 - altec 0
Niet waar, een Lada is ook goedkoop, maar dat heeft een reden.

Unzip Attack zei:
- design/kleur/mogelijkheid op te hangen : logitech 2 - altec 0 (da's persoonlijk maar zo'n dingen vind ik belangrijk)
Die mogelijkheid om op te hangen is idd een nadeel bij AL, maar 't is maar de vraag of dat opweegt tegen alle andere voordelen natuurlijk...

Unzip Attack zei:
- geluidskwaliteit muziek : logitech 2 - altec 2 (hiervoor tel ik 2 punten, gewoon omdat dit belangrijk is maar niet super belangrijk)
Oh komaan man, hiermee verlies je echt alle geloofwaardigheid, cut the crap pls dit slaagt op niets en is gewoon niet waar.

Unzip Attack zei:
- games : logitech 3 - altec 2 (dat lees ik overal dat de logitech daar overweldigend is)
Yeah right, weeral zo'n totaal uit de lucht gegrepen argument.

Unzip Attack zei:
- films : logitech 3 - altec 2 (hier doe ik geen uitspraak over, al neigt films naar games)
Same here...

Unzip Attack zei:
PERSOONLIJK resultaat 3 - 2, dan is de eindafrekening voor mezelf toch gemaakt en is alles meegerekend.
Het enigste voordeel is de prijs (alhoewel daarover te discussiëren valt) en de mogelijkheid om op te hangen natuurlijk.

Unzip Attack zei:
Daarom dat ik deze topic ook startte met een afweging te maken tss creative en logitech, omdat die setjes toch vrij gelijkend zijn.
Jah das juist, ze zijn allebei te duur voor wat ze zijn. :p

Enfin, zoals ik daarvoor al zei, let it be. Je veronderstelt vanalles zonder enige kennis, je gaat af op mensen die reviews schrijven en op dezelfde manier denken als jij, ... Hopeloos

Klank is subjectief, maar om een subjectieve mening te vormen moet het wel nog op iets slaan (da's hetzelfde als ik zou zeggen dat een Suzuki sneller is dan een Ferrari) en je kan die mening pas vormen na enige ervaring.

Unzip Attack

Legacy Member
ik denk dat ge het principe nie snapt. ik tel elke keer punten bij het vorige resultaat ;D




dakantochnie zei:
Niet waar, een Lada is ook goedkoop, maar dat heeft een reden.
euhm 60 euro - 95 euro , gaan we daar nog over discussieren ?



dakantochnie zei:
Die mogelijkheid om op te hangen is idd een nadeel bij AL, maar 't is maar de vraag of dat opweegt tegen alle andere voordelen natuurlijk...
slimme dat ben ik toch bezig, alle voordelen tegen nadelen aant afwegen. anyway op dit punt haalt logitech een punt right ?


dakantochnie zei:
Oh komaan man, hiermee verlies je echt alle geloofwaardigheid, cut the crap pls dit slaagt op niets en is gewoon niet waar.

euhm hier wint voor alle duidelijkheid die Altec set voortgaand op de reacties hier, 2 punten omdat het geluid bij muziek vrij belangrijk is, vrij eerlijk toch ? vandaar 2 - 2


dakantochnie zei:
Yeah right, weeral zo'n totaal uit de lucht gegrepen argument.
bullshit, logitech subwoofer doet het geweldig in games, dat hoor je overal. zelfs bij Altec liefhebbers.



dakantochnie zei:
hier geef ik geen punten dus en altec doet het daar ook niet uitgesproken beter. eerlijk in mijn ogen.

dakantochnie zei:
Het enigste voordeel is de prijs (alhoewel daarover te discussiëren valt) en de mogelijkheid om op te hangen natuurlijk.
niet waar, gezien vorige persoonlijke punten, is prijs _niet_ het enige voordeel.

dakantochnie zei:
Enfin, zoals ik daarvoor al zei, let it be. Je veronderstelt vanalles zonder enige kennis, je gaat af op mensen die reviews schrijven en op dezelfde manier denken als jij, ... Hopeloos

Klank is subjectief, maar om een subjectieve mening te vormen moet het wel nog op iets slaan (da's hetzelfde als ik zou zeggen dat een Suzuki sneller is dan een Ferrari) en je kan die mening pas vormen na enige ervaring.
hier zijn de verschillen vrij miniem en is het niet een Lada tegen Ferrari race, het maakt je zeer ongeloofwaardig als je zoiets wil beweren...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan