Archief - 5.1 speaker set

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Unzip Attack

Legacy Member
is Altec ook goed voor gaming ?

btw voor mij hoeft dat geen 15 jaar meegaan ofzo he :-) als dat 5 tot 7 jaar ofzo doormaakt ist ook goed, tegen dan is er toch veel nieuws en moois op de markt...

Dakantochnie

Legacy Member
Unzip Attack zei:
is Altec ook goed voor gaming ?
Zeker niet slecht, maar als je puur gaat gamen en films bekijken kan je evengoed een Creative boem boem setje pakken.

TekkaBlade

Legacy Member
dakantochnie zei:
Zeker niet slecht, maar als je puur gaat gamen en films bekijken kan je evengoed een Creative boem boem setje pakken.

Waar je minder voor betaald en je misschien eerder je smaak vindt qua klank en design.

Dakantochnie

Legacy Member
TekkaBlade zei:
Waar je minder voor betaald en je misschien eerder je smaak vindt qua klank en design.
BetaalT :p ;)

Nee, je zal sowieso meer betalen bij Creative voor surround. De klank is natuurlijk iets persoonlijkers (zal sowieso scherper en meer bassig klinken, veel minder mid maw), het design ook (alhoewel het wel complete onzin is om de keuze van je speakers te laten afhangen van hoe ze eruit zien, maar soit).

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Kvin die AL's wel schoon qua design zu.

Tjah, qua geluid.. gaat e keer gaan luisteren wat jou het meest aanstaat e dan... Boem boem mag er wel zijn (voor mij persoonlijk moet het er btw zelfs zijn!) maar dat heb je bij AL ook, maar dan wel veel zuiverder.. Wat ik toch nog net iets belangrijker vind...

Da*Frenkman

Legacy Member
Ik heb mij vorige week een altec systeem aangeschaft

Mijn broer heeft 1 van logitech en ik vond hem vrij mooi klinken.
Dus ik hier nog even advies komen vragen
Voordat ik hier kwam dacht ik ook dat het Logitech ging worden maar na veel goed te lezen over Altec, ben ik voor Altec gegaan, superkeuze!

Ik vind het geluid geweldig van Altec, ik wil hier niemand ompraten maar spreek uit eigen ervaring.

Nu heb ik de 2 setjes hier thuis eens vergeleken, mij setje is wel duurder maar ik heb vooral op de woofer gelet want er werd hier altijd vermeld dat logtich te veel bass geeft
en het is waar!!!
Ik heb mijn bass voor muziek 2/5 openstaan, voor gamen 3/5 a 4/5
Ik kan het dus perfect regelen zoals ik wil

Nu bij het setje van Logitech, als ik muziek speel op een fansoenlijk volume is de bass echt te fel, en deze staat dan op het minimum!!!
Voor te gamen valt het nogal mee maar als er gezegt wordt dat logitech teveel bass geeft, dan hebben ze gelijk punt
(stel je eens voor als je de woofer van logitech op max zet :eek: )


Zeg niet van dit is beter of dat is beter, ga eerst ze vergelijken en kom dan nog eens praten!!!

ComputerVISTA

Legacy Member
Unzip Attack zei:
oke ok, maar tis zeker niet de enige site... Altec staat bekend als vrij goed maar wil niet zeggen dat alles daarvan goed is he.

waar is die Altec juist zoveel beter ?


60 a 70 jaar ervaring, is dat genoeg? Altec lancing waren de grondleggers van het geluid in cenema's!

Unzip Attack

Legacy Member
computer xp zei:
60 a 70 jaar ervaring, is dat genoeg? Altec lancing waren de grondleggers van het geluid in cenema's!

en bouwkwaliteit ? dat is iets wat mij tegensteekt bij die altec's, die zien er mij enorm fragiel uit, waar die X-530 set er een pak steviger uitziet (en persoonlijk ook wel mooier, zeker met volledige zwarte setup die ik nu heb)

ale ik heb weinig aan het feit dat die 60 a 70 jaar ervaring hebben, ik wil gewoon goeie boxen die als ze eens de grond op gaan nie stukken vaneen zijn en er liefst ook nog leuk uitzien.

TekkaBlade

Legacy Member
Da*Frenkman zei:
Ik heb mij vorige week een altec systeem aangeschaft

Mijn broer heeft 1 van logitech en ik vond hem vrij mooi klinken.
Dus ik hier nog even advies komen vragen
Voordat ik hier kwam dacht ik ook dat het Logitech ging worden maar na veel goed te lezen over Altec, ben ik voor Altec gegaan, superkeuze!

Ik vind het geluid geweldig van Altec, ik wil hier niemand ompraten maar spreek uit eigen ervaring.

Nu heb ik de 2 setjes hier thuis eens vergeleken, mij setje is wel duurder maar ik heb vooral op de woofer gelet want er werd hier altijd vermeld dat logtich te veel bass geeft
en het is waar!!!
Ik heb mijn bass voor muziek 2/5 openstaan, voor gamen 3/5 a 4/5
Ik kan het dus perfect regelen zoals ik wil

Nu bij het setje van Logitech, als ik muziek speel op een fansoenlijk volume is de bass echt te fel, en deze staat dan op het minimum!!!
Voor te gamen valt het nogal mee maar als er gezegt wordt dat logitech teveel bass geeft, dan hebben ze gelijk punt
(stel je eens voor als je de woofer van logitech op max zet :eek: )


Zeg niet van dit is beter of dat is beter, ga eerst ze vergelijken en kom dan nog eens praten!!!

Ik kan mijn bassen volledig afzetten hoor... Voor films is "extra" bass trouwens een must bij mij. Ik wil horen dat er paarden of wat dan ook passeren, daar komen de woofers van logitech WEL weer te pas.

Enfin ja...

Da*Frenkman

Legacy Member
TekkaBlade zei:
Ik kan mijn bassen volledig afzetten hoor... Voor films is "extra" bass trouwens een must bij mij. Ik wil horen dat er paarden of wat dan ook passeren, daar komen de woofers van logitech WEL weer te pas.

Enfin ja...
ok dan komen die van pas maar alsof de woofer van altec niet gaat...
als ik die op max zet is het ook nietmeer schoon om te horen zo fel ;)

ComputerVISTA

Legacy Member
Unzip Attack zei:
en bouwkwaliteit ? dat is iets wat mij tegensteekt bij die altec's, die zien er mij enorm fragiel uit, waar die X-530 set er een pak steviger uitziet (en persoonlijk ook wel mooier, zeker met volledige zwarte setup die ik nu heb)

ale ik heb weinig aan het feit dat die 60 a 70 jaar ervaring hebben, ik wil gewoon goeie boxen die als ze eens de grond op gaan nie stukken vaneen zijn en er liefst ook nog leuk uitzien.


Dus jij vraagt je af wat jij kan hebben aan 60 a 70 jaar ervaring en dan nog in cinema's? En het zijn geen meeloperkes maar zo maar even de grondleggers waar nu nog steeds zoveel op gebaseerd is waar zei ooit de fundamenten bouwden... LIKE WTF?

Beantwoord die vraag aan jezelf hoor! ge hebt ze enkel maar op een afbeelding gezeien en het steekt u nu al tegen.... Jawadde ze....

Als ge toch zo zeker zijt van de kwali, waarom gaat ge der dan nie voor?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Ooit al es bij stilgestaan dat het binnewerk belangrijker is dan het buitenwerk?
Dit qua stevigheid en kwaliteit..
Dus er stevig uitZIEN is bullshit aje 't mij vraagt.
Maar wete, baseer je anders op die ene oooo zo betrouwbare review en koop je ne Logitech of Creative. Je zal er wel content van zijn hoor.. ma je zal dan niets beter gehoord hebben ook nie.
Nog klein vraagje, heb je nu ondertussen ook al maar één woord gelezen op de site die ik je gaf?

En over 't uitzicht van de set.. mijn sound-setup ziet er allesbehalve goed uit, maar kzou echt lang niet willen wisselen voor gelijk welk logitech- of creative-setje hoor. 'k Let er toch begod nooit op en 'k prefereer de klank boven het uitzicht (het draait bij speakers dan ook vooral om GELUID, das hun hoofddoel, maar dit ter informatie)
Nuja, jij moet weten waar je voorkeuren liggen. Kvin die AL er besides echt niet slecht uitzien.

Unzip Attack

Legacy Member
1. Klank is idd het belangrijkste, maar voor mij niet ALLES. Ik hecht ook belang aan uitzicht en stevigheid (tzou echt niet de eerste keer zijn dat hier een box de grond op gaat). Als ik die AL zie, zien ze me er gewoon een stukje minder stevig uit ONGEACHT het feit dat ze goed spelen...

2. Die ervaring speelt wel mee voor een deel maar is ZEKER niet alles. Tis niet omdat Ford al sinds jaar en dag auto's maken, dat een Ford hét beste is *integendeel* Dus eigenlijk zegt dat vrij weinig in mijn ogen...


anyway ik ga toch wss voor de logitechs/creatives gaan vermits die AL's buiten mijn budget liggen. (de helft duurder dan zo'n logitechs...)

thx voor uitleg, moest ik ooit eens een duurder set kopen, kan ik dan nog wel zien...

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Als het dan toch een van die twee moet zijn neem dan Creative.
AL had z'n meerprijs waard geweest maarja.. kennelijk stond je besluit al behoorlijk vast voor je naar hier kwam.

Havoc

Legacy Member
Unzip Attack zei:
en bouwkwaliteit ? dat is iets wat mij tegensteekt bij die altec's, die zien er mij enorm fragiel uit, waar die X-530 set er een pak steviger uitziet (en persoonlijk ook wel mooier, zeker met volledige zwarte setup die ik nu heb)

ale ik heb weinig aan het feit dat die 60 a 70 jaar ervaring hebben, ik wil gewoon goeie boxen die als ze eens de grond op gaan nie stukken vaneen zijn en er liefst ook nog leuk uitzien.

Die X-530 is gewoon pure plastiek als "behuizing", dan voelen die Altecs toch een pak meer solide aan hoor...

TekkaBlade

Legacy Member
Havoc zei:
Die X-530 is gewoon pure plastiek als "behuizing", dan voelen die Altecs toch een pak meer solide aan hoor...

die x-230 en x-530 voelt idd cheapass aan...
Al hun andere 2.1 en 5.1 setjes daarentegen NIET.

Thallyos

Legacy Member
Koop u maar die AL 5100 :)

Ik heb op aanraden van Dakantochnie, computerxp en een hele hoop reviews dan toch bij Pixmania die AL 5100 besteld, heb ze nu een goeie twee weken hier op kot staan en ik ben enorm tevreden ervan.

Bouwkwaliteit is heel erg degelijk, het enige nadeel voor sommige mensen is dat je ze niet aan de muur zou kunnen hangen (but then again, met die creatives enzo ook niet).

Het geluid bij gewoon beluisteren van mp3's is fantastisch (voor dat geld natuurlijk). Ik beluister enorm veel klassieke muziek en jazz (samen met wat metal) en het geluid is enorm zuiver. Hoge tonen en middentonen komen er perfect uit, alleen de bas mag iets meer af en toe, en daar heb je dan weer je afstandsbediening voor waar je dat perfect kan doen.

In films (heb ondertussen al paar afleveringen Band of Brothers gezien ermee) is het geluid ook dik in orde. De 5.1 werkt zoals 5.1 zou moeten, alles komt zeer mooi door en bas is er ook genoeg.

De prijs is trouwens enorm voordelig Tekkablade, dit setje stond vroeger geprijsd tegenover de setjes van 200€ van Creative en Logitech, nu is het pas in prijs gezakt (een prijs waarvoor je het niet kan laten liggen)

calimero

Legacy Member
de t5400 creative staat te koop ier op forum, is goed setje voor te gamen (heb het zelf). de bassen zijn iets minder gelijk bijna alle kitjes van die prijz

Unzip Attack

Legacy Member
Thallyos zei:
Bouwkwaliteit is heel erg degelijk, het enige nadeel voor sommige mensen is dat je ze niet aan de muur zou kunnen hangen (but then again, met die creatives enzo ook niet).

log24.jpg


iets dat ik zelf trouwens wil doen... anyway ik geloof best dat die AL5100's een stuk beter zijn, maar ze zijn ook wel een stuk duurder. ik heb gewoon afweging prijs/kwaliteit/design/stevigheid gedaan en kies uiteindelijk voor die X-530's, ook op aanraden van iemand die in pcwinkel staat en ze allemaal al eens uitgestest heeft...

Havoc

Legacy Member
Unzip Attack zei:
log24.jpg


iets dat ik zelf trouwens wil doen... anyway ik geloof best dat die AL5100's een stuk beter zijn, maar ze zijn ook wel een stuk duurder. ik heb gewoon afweging prijs/kwaliteit/design/stevigheid gedaan en kies uiteindelijk voor die X-530's, ook op aanraden van iemand die in pcwinkel staat en ze allemaal al eens uitgestest heeft...

Stevigheid? Kwaliteit? Dan ga je bedrogen uitkomen... Het lijkt mij eerder dat je op voorhand reeds je besluit hebt genomen om voor die Logitechs te gaan en niet meer vatbaar bent voor argumenten, maar waarom kom je dan nog hier om advies vragen? Die X-530's klinken imo verschrikkelijk, voelen zo cheap-ass aan dat ik die zelfs niet eens zou overwegen. Voor die paar tien euro-biljetten dat je meer moet steken in die AL's haal je wel véél beter in huis, maar goed.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan