Archief - 5.1 speaker set

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Unzip Attack

Legacy Member
Ik wil een 5.1 speaker set kopen maar weet nog niet echt goed wat "goed" is ? ik wil rond de 80 euro uitgeven en verwacht gewoon goed geluid , niet superieur om muziek te luisteren, soms eens te gamen en dvd te zien.

Iemand een aanrader ?
Creative heeft enkele sets (waar ik verschil moeilijk ik kan vinden , bv P5900 en T6060) en Logitech de X640-set

Alvast bedankt

TitaTovenaartje

Legacy Member
kan je die ook aan tv hangen voor ps2 surround en films via ps2 surround te horen?

Dakantochnie

Legacy Member
Unzip Attack zei:
in deze review :
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1155456,00.asp
komt die Altec Lansing 5.1 er nochtans zeer zwakjes uit... (met ook de Logitech X630 en Creative Inspire 5300...)

Iemand ervaring hiermee?
Ik heb het geluk gehad om de 5100 al zeer deftig te kunnen beluisterd hebben.
Negeer die reviews van 'pro sites' (:rofl: ), die reviews zijn in 99% van de gevallen geschreven door noobs die nog nooit iets anders aanhoord hebben dan die drie merken, maar bon ze zijn lachwekkend da's toch ook al iets.

De 5100 is een goede set, en een uitstekende set als je naar de prijs kijkt.

ComputerVISTA

Legacy Member
Unzip Attack zei:
in deze review :
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1155456,00.asp
komt die Altec Lansing 5.1 er nochtans zeer zwakjes uit... (met ook de Logitech X630 en Creative Inspire 5300...)

Iemand ervaring hiermee?


Dat soort dingen wordt dan ook niet gerevieuwd door ne klanktechnieker of hifi-naut. Anders zou alles in ene negative score te staan komen. Heb al genoeg sites gezien die dan laten reviewen door den eersten den beste gamer die het is zal komenz eggen hoe iets hoort te klinken. Als ge dan ziet over wat ze het hebben lijkt het al hellemaal professioneel (dit compleet ironisch bedoeld he)

Dayofdead

Legacy Member
Ik heb de Creative T5400 en kvind toch dat ik voor €100 degelijk geluid krijg.

Dakantochnie

Legacy Member
Dayofdead zei:
Ik heb de Creative T5400 en kvind toch dat ik voor €100 degelijk geluid krijg.
Geen enkel probleem mee, maar weet wel dat je voor die prijs beter kan vinden en dat de levensduur van Creative/Logitech spullen nu niet bepaald hun sterkste kant is (en kom nu niet af van "he gast, ik heb die dus al wel twee jaar he", deftige speakers gaan enkele tientallen jaren mee).

=Slim=Shady=

Legacy Member
Ik heb een X-530 5.1 setje van Logitech. Ik heb dit bijna een jaar en ben er zeer content van. Het is één van de goedkopere 5.1-systemen maar daarom niet veel slechter. Naar mijn weten kan je dit ook aansluiten op een gameconsole.

Frado2005

Legacy Member
ik heb zo'n X-620(verkopen ze blijkbaar niemeer hé?), heb dat nu zo'n 3 jaar, en nog altijd ferm tevreden over :)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
En welk materiaal hadden jullie daarvoor?
En hoe ist in vergelijking daarmee?

Waar ik nu naartoe wil, kuje 't eigelijk wel vergelijken me etwa anders?

Unzip Attack

Legacy Member
Ik wil best geloven dat die Altec's niet slecht zijn maar 2/10 in vgl met 9 en 8 op 10 vind ik toch wel enorm...

Unzip Attack

Legacy Member
=Slim=Shady= zei:
Ik heb een X-530 5.1 setje van Logitech. Ik heb dit bijna een jaar en ben er zeer content van. Het is één van de goedkopere 5.1-systemen maar daarom niet veel slechter. Naar mijn weten kan je dit ook aansluiten op een gameconsole.

Hoe is het geluid voor gewone mp3's te spelen ?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Unzip Attack zei:
Ik wil best geloven dat die Altec's niet slecht zijn maar 2/10 in vgl met 9 en 8 op 10 vind ik toch wel enorm...
Herlees dit nog es en ga daarna hier es wat gaan lezen.

Dakantochnie

Legacy Member
Unzip Attack zei:
Ik wil best geloven dat die Altec's niet slecht zijn maar 2/10 in vgl met 9 en 8 op 10 vind ik toch wel enorm...
Tjah, als jij de mening van de één of andere compleet onervaren en onprofessionele reviewer wil volgen...u staat vrij. :)

T€RM!N4T0R zei:
Herlees dit nog es en ga daarna hier es wat gaan lezen.
Idd, om even over te gaan naar de iets meer professionele sites. :p

Unzip Attack zei:
Hoe is het geluid voor gewone mp3's te spelen ?
Ze gaan zeggen goed.
Dan ga ik vragen met wat ze het vergelijken.
Ze gaan zeggen: niets, ik vind het gewoon goed. :)

Unzip Attack

Legacy Member
oke ok, maar tis zeker niet de enige site... Altec staat bekend als vrij goed maar wil niet zeggen dat alles daarvan goed is he.

waar is die Altec juist zoveel beter ?

TekkaBlade

Legacy Member
Als jij tevreden bent met de klankkleur die logitech of creative je elvert, des te beter... Ik ben het persoonlijk kotsbeu dat iedereen altijd Altec Lansing aanbeveelt bij een TE dure winkel met een klein assortiment.

Het is een kwestie van eigen smaak. Beluister desnoods verschillende sets, 't kan mij niet schelen. Als jij klank X graag hoort, kies dan voor het product dat X levert.

En hifi-naut gaat dingen horen die wij toch amper zouden horen, zeker niet als we .mp3 bestanden afspelen ( wat we vooral doen om geen gefoefel met cd's te hebben ).

Dat hifi materiaal zoveel langer meegaat, dat is weer, maar het is dan ook zoveel duurder. Ik ga nu niet oordelen over prijs kwaliteit ma bon.

Dakantochnie

Legacy Member
Unzip Attack zei:
oke ok, maar tis zeker niet de enige site... Altec staat bekend als vrij goed maar wil niet zeggen dat alles daarvan goed is he.

waar is die Altec juist zoveel beter ?
De hele manier van bouwen is gewoonweg veel beter (heeft ook te maken met het splitsen van het geluid ed).
Creative en Logitech gebruiken ook behandeld karton voor hun speakers, je kan al raden hoelang dat gaat meegaan...

Dakantochnie

Legacy Member
TekkaBlade zei:
Als jij tevreden bent met de klankkleur die logitech of creative je elvert, des te beter... Ik ben het persoonlijk kotsbeu dat iedereen altijd Altec Lansing aanbeveelt bij een TE dure winkel met een klein assortiment.
Pixmania is juist zeer goedkoop. Btw, Pixmania is niet de enige winkel die AL verdeelt he.

TekkaBlade zei:
Het is een kwestie van eigen smaak. Beluister desnoods verschillende sets, 't kan mij niet schelen. Als jij klank X graag hoort, kies dan voor het product dat X levert.
Natuurlijk, maar er is nog altijd iets zoals levensduur, en we mogen niet vergeten dat 99% niet eens de moeite gaat doen om AL te beluisteren.

TekkaBlade zei:
En hifi-naut gaat dingen horen die wij toch amper zouden horen, zeker niet als we .mp3 bestanden afspelen ( wat we vooral doen om geen gefoefel met cd's te hebben ).
Zelfs daar kan het verschil aanzienlijk zijn.

TekkaBlade zei:
Dat hifi materiaal zoveel langer meegaat, dat is weer, maar het is dan ook zoveel duurder. Ik ga nu niet oordelen over prijs kwaliteit ma bon.
Lang niet alle hifi gaat lang mee hoor, er zit ook veel rommel tussen.
Het hoeft trouwens niet duur te zijn om lang mee te gaan en omgekeerd.
Qua prijs/kwaliteit doet AL gewoon beter, of je daar nu mee akkoord gaat of niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan