truifel
Legacy Member
Het verbaast mij eigenlijk een beetje dat er nog geen topic is met tips & tricks om te solliciteren. Ik denk dat er wel een aantal mensen zijn die hier wel ervaring mee zullen hebben en hun goeie en slechte ervaringen hier kunnen neerpennen.
Ik maak deze topic eigenlijk omdat ik binnenkort (vandaag te weten gekomen, voor binnen een week) een sollicitatiegesprek heb voor een doctoraat. Iemand die hier wat tips kan geven omtrent 'hoe te solliciteren voor een doctoraat' (of gewoon solliciteren in het algemeen)?
Waar moet er op gelet worden? Wordt er best een kostuum aangedaan (of ga je gewoon in nette kledij)? Wat zijn typische vragen die je kan verwachten?
enz enz.
Ook tips omtrent CV's / motivatiebrieven kunnen hier gegeven worden mss? (deze heb ik momenteel niet meer nodig nu, maar kan handig zijn voor anderen).
Ik maak deze topic eigenlijk omdat ik binnenkort (vandaag te weten gekomen, voor binnen een week) een sollicitatiegesprek heb voor een doctoraat. Iemand die hier wat tips kan geven omtrent 'hoe te solliciteren voor een doctoraat' (of gewoon solliciteren in het algemeen)?
Waar moet er op gelet worden? Wordt er best een kostuum aangedaan (of ga je gewoon in nette kledij)? Wat zijn typische vragen die je kan verwachten?
enz enz.
Ook tips omtrent CV's / motivatiebrieven kunnen hier gegeven worden mss? (deze heb ik momenteel niet meer nodig nu, maar kan handig zijn voor anderen).
.
). En dat lukt me nu toch best wel goed
.
.