Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Waar studeer jij tijdens den blok?


  • Totaal aantal stemmers
    263
  • Opiniepeiling gesloten.

josilirios

Legacy Member
wordt gecompenseerd door hoge doorverkoopwaarde. Is een beetje zoals rijden met een Mercedes naar m'n mening, je betaalt meer maar je krijgt ook meer als je hem wegdoet :unsure:

Tsubasa

Legacy Member
What Utred said. Mijn vriendin is daar ook zo zot van. Ik snap dat echt niet. Mijn Dell kost hier verdomme 600 euro. (Thank you UGent)


josilirios zei:
wordt gecompenseerd door hoge doorverkoopwaarde. Is een beetje zoals rijden met een Mercedes naar m'n mening, je betaalt meer maar je krijgt ook meer als je hem wegdoet :unsure:

Als je met een Audi of Mercedes rijdt terwijl je een Fordje gewoon bent, is dat een groot verschil. Als ik op de mac zit van mijn vriendin, voel ik niet hetzelfde verschil :p. Maar ik ben mss een te grote fan van rijden om dat objectief te kunnen beoordelen :p.

glashelder

Legacy Member
Vreemdste examen ooit, vanmiddag. Toen er na 20 minuten nog niemand te bekennen was (geen prof, geen assistenten, geen toezichtshouders) is er een groepje naar de FSA gegaan. Daar hebben ze de prof opgebeld, bleek dat hij het examen vergeten was :') Hij zat in de Ledeganck mondelinge examens af te nemen.

Hij heeft dan de examenvragen aan de telefoon gedicteerd (de echte of op dat moment verzonnen, dunno) en hij ging onmiddellijk afkomen maar zo konden we al beginnen. Na nog eens 10 minuten komt er een medewerker van de FSA af met de afgeprinte blaadjes (spelfouten en zo, aangezien die mensen ook niet weten hoe je die begrippen schrijft :D). Twee "grote" vragen die even goed begrippen hadden kunnen zijn... In niets vergelijkbaar met zijn vorige examens (dat waren altijd vragen die over het ganse boek gingen, zo van "leg uit hoe je van hoofdstuk 1 tot hoofdstuk 25 komt"). Nu gewoon twee begrippen uitleggen. En dan een derde vraag die 10 'echte' begrippen zijn.

Prof komt na 10 minuutjes binnen, heeft hij gewoon de studente die op dat moment mondeling aan 't doen was meegepakt naar ons examen :') Dus door Gent met die studente in zijn auto :lol: Korte toelichting bij 't examen en een "excuseer, ik zal het nooit meer doen" (dit is z'n laatste jaar, volgend jaar is hij met pensioen). En nog eens gewoon gezegd dat de eerste vragen echt heel kort beantwoordbaar zijn, we moesten geen voorbeelden geven, gewoon de theorie, "dus dat is een paar lijntjes, je gaat je pen niet leegschrijven hier."

Tijdens 't examen is hij gewoon achteraan gaan zitten met die studente om haar nog haar examen te laten doen :lol: Verder ook geen aftekenlijst, "want bij een vak dat gaat over altruïsme, vertrouwen en reputatie zou het raar zijn om met een aftekenlijst te komen hé." Ik zou zeggen dat er zeker niemand gaat buizen voor ons examen, maar een vriendin van me heeft moeilijk examenrooster en doet dit vak in tweede zit omdat ze morgen nog een lastiger vak heeft uit het eerste jaar. Dus sowieso al één herexamen, arme prof.

Volgende examen is donderdag, maar dat is het bekende vak waarbij de prof elk jaar dezelfde vragen stelt aan richtingen die op een ander dag examen hebben... En waarbij je gewoon alles mag meepakken (boek, samenvatting, oude opgeloste examenvragen, opgeloste examenvragen van dit jaar die je wel van de één of ander gekregen hebt). Dus ja. Morgen eens die vragen oplossen en euh. That's it? (Nog een examen daarna hoor, dat zal minder zijn.)

thommich

Legacy Member
in b4 mac vs windows-flamewar

Geo II wordt een ramp. Snap de redeneringen niet. Fouten uit het examen halen die letterlijk te zien zijn moet wel lukken (foute gegevens, foute formules), maar redeneerfouten ga ik niet vinden vreesk...

En ik wil dat strontvak écht niet opnieuw doen in augustus!

Orchidee

Legacy Member
Net drie uur geslapen, mn ogen vielen toch constant toe tijdens het studeren. Ma nu zit ik precies met de miserie, want wanneer moet ik nu nog eens slapen om geen fucking nachtritme te krijgen. Ik heb het gevoel dat ik beter nu nog zes uur kan slapen voor ik terug fris achter mijn boeken kan zitten, maar dan word ik midden in de nacht wakker. En dan wordt morgen een veel te lange dag.

josilirios

Legacy Member
Tsubasa zei:
What Utred said. Mijn vriendin is daar ook zo zot van. Ik snap dat echt niet. Mijn Dell kost hier verdomme 600 euro. (Thank you UGent)




Als je met een Audi of Mercedes rijdt terwijl je een Fordje gewoon bent, is dat een groot verschil. Als ik op de mac zit van mijn vriendin, voel ik niet hetzelfde verschil :p. Maar ik ben mss een te grote fan van rijden om dat objectief te kunnen beoordelen :p.
Het verschil in prijs is ook 10 keer zo klein he :D
Nee maar ik vind het ook wel duur maar als je het beter en aangenamer werken vindt en je kan het financieel trekken, waarom dan niet... 't is niet dat ik elk jaar zo een aankoop doe.

en glas, da's weer gevaarlijk lang...

Nas

Legacy Member
glashelder zei:
Vreemdste examen ooit, vanmiddag. Toen er na 20 minuten nog niemand te bekennen was (geen prof, geen assistenten, geen toezichtshouders) is er een groepje naar de FSA gegaan. Daar hebben ze de prof opgebeld, bleek dat hij het examen vergeten was :') Hij zat in de Ledeganck mondelinge examens af te nemen.

Hij heeft dan de examenvragen aan de telefoon gedicteerd (de echte of op dat moment verzonnen, dunno) en hij ging onmiddellijk afkomen maar zo konden we al beginnen. Na nog eens 10 minuten komt er een medewerker van de FSA af met de afgeprinte blaadjes (spelfouten en zo, aangezien die mensen ook niet weten hoe je die begrippen schrijft :D). Twee "grote" vragen die even goed begrippen hadden kunnen zijn... In niets vergelijkbaar met zijn vorige examens (dat waren altijd vragen die over het ganse boek gingen, zo van "leg uit hoe je van hoofdstuk 1 tot hoofdstuk 25 komt"). Nu gewoon twee begrippen uitleggen. En dan een derde vraag die 10 'echte' begrippen zijn.

Prof komt na 10 minuutjes binnen, heeft hij gewoon de studente die op dat moment mondeling aan 't doen was meegepakt naar ons examen :') Dus door Gent met die studente in zijn auto :lol: Korte toelichting bij 't examen en een "excuseer, ik zal het nooit meer doen" (dit is z'n laatste jaar, volgend jaar is hij met pensioen). En nog eens gewoon gezegd dat de eerste vragen echt heel kort beantwoordbaar zijn, we moesten geen voorbeelden geven, gewoon de theorie, "dus dat is een paar lijntjes, je gaat je pen niet leegschrijven hier."

Tijdens 't examen is hij gewoon achteraan gaan zitten met die studente om haar nog haar examen te laten doen :lol: Verder ook geen aftekenlijst, "want bij een vak dat gaat over altruïsme, vertrouwen en reputatie zou het raar zijn om met een aftekenlijst te komen hé." Ik zou zeggen dat er zeker niemand gaat buizen voor ons examen, maar een vriendin van me heeft moeilijk examenrooster en doet dit vak in tweede zit omdat ze morgen nog een lastiger vak heeft uit het eerste jaar. Dus sowieso al één herexamen, arme prof.

Volgende examen is donderdag, maar dat is het bekende vak waarbij de prof elk jaar dezelfde vragen stelt aan richtingen die op een ander dag examen hebben... En waarbij je gewoon alles mag meepakken (boek, samenvatting, oude opgeloste examenvragen, opgeloste examenvragen van dit jaar die je wel van de één of ander gekregen hebt). Dus ja. Morgen eens die vragen oplossen en euh. That's it? (Nog een examen daarna hoor, dat zal minder zijn.)
TL;DR

Tsubasa

Legacy Member
josilirios zei:
Het verschil in prijs is ook 10 keer zo klein he :D
Nee maar ik vind het ook wel duur maar als je het beter en aangenamer werken vindt en je kan het financieel trekken, waarom dan niet... 't is niet dat ik elk jaar zo een aankoop doe.

en glas, da's weer gevaarlijk lang...

600 >< 1600

16 000 >< 45 000

In verhoudingen valt dat wel te vergelijken he :p. Dat is mijn Dell tegenover mijn vriendin haar mac en onze Ford Fusion tegenover Audi A4. Ongeveer he.

Maar iedereen doet wat hij wilt he. Ik zit ook niet te zagen op mijn vriendin. Het is haar geld. Ben niet zo'n hater als sommige, versta het gewoon niet.

Matt.

Legacy Member
Nja ik ben ook Mac fan, maar no way dat ik ooit 2000 euro betaal voor een laptop ze. (Of het moet zijn dat ik er dik in zit binnen x jaar!)

josilirios

Legacy Member
Matt. zei:
Nja ik ben ook Mac fan, maar no way dat ik ooit 2000 euro betaal voor een laptop ze. (Of het moet zijn dat ik er dik in zit binnen x jaar!)

instapmodellekes ftw :D

glashelder zei:
Maar 't is echt geen zever deze keer :( 't Is grappig!
Hihihihi :unsure:

e.House

Legacy Member
glashelder zei:
't Is de Johan :p Bio-antropologie. We dachten dat we al in 't nieuws gingen komen zoals die van Farmacie vorig keer, maar helaas :(




Maar 't is echt geen zever deze keer :( 't Is grappig!

Zo'n lange tekst en dan vergeet je hem nog te stofferen met voorbeelden van de begrippen die hij vroeg? :confused:

Alteration

Legacy Member
glashelder zei:
't Is de Johan :p Bio-antropologie. We dachten dat we al in 't nieuws gingen komen zoals die van Farmacie vorig keer, maar helaas :(

Dat 'm het bij ons dan ook maar zo flikt. Wishful thinking....

e.House zei:
Zo'n lange tekst en dan vergeet je hem nog te stofferen met voorbeelden van de begrippen die hij vroeg? :confused:

²
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan