vrborgn
Legacy Member
ik zoek hulp
hulp van mensen met nog enige naastenliefde in zich
ik ben een 19 jarige jongen die net een jaar geleden de poorten van een jeugdinstelling, type jeugdzorg achter zich liet
ik heb nog contact gehad met enkele jongeren die daar verbleven achteraf,twee van hen hebben dit afgelopen jaar zelfmoord gepleegd. één van die jongeren verbleef in een soort van begeleid wonen, en ik ben daar op bezoek geweest en het was erg onaangenaam. hij was slechts achttien en die andere gast éénentwintig
iedere nacht denk ik terug aan die plaats
ik zie het levendig in m'n dromen tot me terugkomen
als er een plaats op aarde is wat je hel kunt noemen
ik heb het levend aanschouwd
ik voel me gebroken en geslagen
14 lange maanden
in isolatiecellen met metalen deuren en heftig kabaal
en verblinde ogen door licht dat binnentreed in de duisternis
mijn duisternis
ik ben gekneden door duisternis en lijden in verborgenheid
niemand die u ziet alsof op een andere planeet
en daar is de "echte" wereld weer, wat ie ook moge betekenen
en m'n ouders willen dat ik er iets in ga presteren
en dat ik m'n diploma ga behalen sinds m'n middelbaar een onafgemaakte warboel is
het voelt allemaal zo nieuw de buitenwereld sinds ik uit die hel ben gekomen
het voelt ni natuurlijk, het voelt allemaal zo haastig en oppervlakkig
mensen die door elkaar heenlopen in het station, niemand die stilstaat over wie ik ben en wat m'n verleden is
het maakt me melancholisch wat voor wereld dit is. ik moet nu m'n school afmaken wil ik iets beter voor mezelf, want da's sociaal aanvaardbaar in het soort samenleving van vandaag
uzelf kunnen verrijken, enkel voor uzelf leven
een duurdere wagen en smartphones, alle irrelevanties van het leven die dienen om een beeld van uzelf op te hangen in een prestigieuze positie
het enige wat ik wil, en al jaren wil is een soort naastenliefde waarin mensen naar elkaar uitkijken en wat mij overkomen is niemand anders mag overkomen
als ik zeg dat ik de hel heb gezien dan is dat nog zacht uitgedrukt
ik heb iets gezien dat de hypocriete belgische samenleving verborgen wil houden
oost-blok toestanden met onbestaande mensenrechten en geen controles op het respecteren van zelfs de meest basische mensenrechten
ik ben er mishandeld geweest, seksueel geïntimideerd door een laagbegaafde beul als nachtwaker in een vleugel waar geen kat u kon horen
geïsoleerde muren vensters met tralies
ik heb met eigen ogen gezien wat voor mensen daar werkten
gevoelloze mensen die "politiek correct hun job deden" maar geen zier van menselijke emotie of eigen gedachten bevatten
ik ik IK VOEL PIJN VANBINNEN
net alsof m'n hoofd vol duisternis zit
ik ben bij een psychiater geweest maar die kan niets doen voor me
ie weet geen raad met me z'n eigen woorden
ik wil m'n diploma behalen maar weet niet of ASO haalbaar is sinds ik in het verleden niet vaak op het middelbaar aanwezig was omdat ik ook nog in psychiatrische ziekenhuizen voor jongeren heb gezeten en niet school kon gaan
mijn bedoeling is om iets in het literaire veld te kunnen studeren
daar binnengeraken
maar ik voel veel angst vanbinnen om er zelfs een voet binnen te zetten
maar ik wil schrijver worden
m'n innerlijke demonen confronteren en mee afrekenen
wat te doen mensen..?
ik hoop hier een antwoord te vinden of doorverwijzing
ik voel zoveel leegte vanbinnen maar wil voor iets beter vechten
voor de toekomst
m'n lief heeft me achtergelaten nu en ik sta er alleen voor
ze heeft haar hart niet gevolgt ook al houdt ze van me
deze wereld is wreed en de toekomst voelt vreemd
wrang en onduidelijk
ik ben hier terechtgekomen maar hoop met antwoorden te kunnen
weggaan
hulp van mensen met nog enige naastenliefde in zich
ik ben een 19 jarige jongen die net een jaar geleden de poorten van een jeugdinstelling, type jeugdzorg achter zich liet
ik heb nog contact gehad met enkele jongeren die daar verbleven achteraf,twee van hen hebben dit afgelopen jaar zelfmoord gepleegd. één van die jongeren verbleef in een soort van begeleid wonen, en ik ben daar op bezoek geweest en het was erg onaangenaam. hij was slechts achttien en die andere gast éénentwintig
iedere nacht denk ik terug aan die plaats
ik zie het levendig in m'n dromen tot me terugkomen
als er een plaats op aarde is wat je hel kunt noemen
ik heb het levend aanschouwd
ik voel me gebroken en geslagen
14 lange maanden
in isolatiecellen met metalen deuren en heftig kabaal
en verblinde ogen door licht dat binnentreed in de duisternis
mijn duisternis
ik ben gekneden door duisternis en lijden in verborgenheid
niemand die u ziet alsof op een andere planeet
en daar is de "echte" wereld weer, wat ie ook moge betekenen
en m'n ouders willen dat ik er iets in ga presteren
en dat ik m'n diploma ga behalen sinds m'n middelbaar een onafgemaakte warboel is
het voelt allemaal zo nieuw de buitenwereld sinds ik uit die hel ben gekomen
het voelt ni natuurlijk, het voelt allemaal zo haastig en oppervlakkig
mensen die door elkaar heenlopen in het station, niemand die stilstaat over wie ik ben en wat m'n verleden is
het maakt me melancholisch wat voor wereld dit is. ik moet nu m'n school afmaken wil ik iets beter voor mezelf, want da's sociaal aanvaardbaar in het soort samenleving van vandaag
uzelf kunnen verrijken, enkel voor uzelf leven
een duurdere wagen en smartphones, alle irrelevanties van het leven die dienen om een beeld van uzelf op te hangen in een prestigieuze positie
het enige wat ik wil, en al jaren wil is een soort naastenliefde waarin mensen naar elkaar uitkijken en wat mij overkomen is niemand anders mag overkomen
als ik zeg dat ik de hel heb gezien dan is dat nog zacht uitgedrukt
ik heb iets gezien dat de hypocriete belgische samenleving verborgen wil houden
oost-blok toestanden met onbestaande mensenrechten en geen controles op het respecteren van zelfs de meest basische mensenrechten
ik ben er mishandeld geweest, seksueel geïntimideerd door een laagbegaafde beul als nachtwaker in een vleugel waar geen kat u kon horen
geïsoleerde muren vensters met tralies
ik heb met eigen ogen gezien wat voor mensen daar werkten
gevoelloze mensen die "politiek correct hun job deden" maar geen zier van menselijke emotie of eigen gedachten bevatten
ik ik IK VOEL PIJN VANBINNEN
net alsof m'n hoofd vol duisternis zit
ik ben bij een psychiater geweest maar die kan niets doen voor me
ie weet geen raad met me z'n eigen woorden
ik wil m'n diploma behalen maar weet niet of ASO haalbaar is sinds ik in het verleden niet vaak op het middelbaar aanwezig was omdat ik ook nog in psychiatrische ziekenhuizen voor jongeren heb gezeten en niet school kon gaan
mijn bedoeling is om iets in het literaire veld te kunnen studeren
daar binnengeraken
maar ik voel veel angst vanbinnen om er zelfs een voet binnen te zetten
maar ik wil schrijver worden
m'n innerlijke demonen confronteren en mee afrekenen
wat te doen mensen..?
ik hoop hier een antwoord te vinden of doorverwijzing
ik voel zoveel leegte vanbinnen maar wil voor iets beter vechten
voor de toekomst
m'n lief heeft me achtergelaten nu en ik sta er alleen voor
ze heeft haar hart niet gevolgt ook al houdt ze van me
deze wereld is wreed en de toekomst voelt vreemd
wrang en onduidelijk
ik ben hier terechtgekomen maar hoop met antwoorden te kunnen
weggaan


Iemand die een beetje gevoelig of dramatisch is aangelegd kan een verblijf van 14 maanden in een instelling best zo omschrijven. Het is niet altijd prettig daar en als dat een negatieve ervaring was en die persoon is nogal depressief aangelegd, kan daar wel zoiets van gemaakt worden, ja.