Archief - POST: schetsen en tekeningen V4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

weak lynx gamer

Legacy Member
V!$u4L zei:
aardig van jullie, maar tis nog ni af he.



kzit halverwege... goe bezig.

Die derde stap in dat blauw vind ik zeer mooi eigenlijk, dat heeft iets :)

V!$u4L

Legacy Member
Aaight, it's done!

proces:

What I've done with it:

He's sumo.
He's yakuza.
He's got a katana... He's SUYAKATAN! A fat fugly bastard.

---

Oh ja, als jullie beter ideetje hebben wat ik met diene lard-ass kan doen, tellz me.

dresse

Legacy Member
hmm, wat ge ermee gedaan hebt vindk iets minder...
het had zo'n beetje weg van iets op een filmposter van de jaren 20 a 30 zo... en die gradiënt strepen verneukt het een beetje...

khad het allemaal in bruin zwart gehouden en een beetje een oude japanse film look gegeven... die gekleurde tatoos vindk ook ni zo passen...

kvind zijn kop eigenlijk ook wel vreemd gedraaid :)

V!$u4L

Legacy Member
dresse zei:
hmm, wat ge ermee gedaan hebt vindk iets minder...
het had zo'n beetje weg van iets op een filmposter van de jaren 20 a 30 zo... en die gradiënt strepen verneukt het een beetje...

khad het allemaal in bruin zwart gehouden en een beetje een oude japanse film look gegeven... die gekleurde tatoos vindk ook ni zo passen...

kvind zijn kop eigenlijk ook wel vreemd gedraaid :)

right. heel wat te verbeteren dus. will look into it.

DeBuGGeR

Legacy Member
ik stoor mij echt mateloos aan het hand, en ook de verhouding tussen zwaard en handvat, (ook al zie je dat niet op je poster bovendien blijkt bij het handvat vreemd gemonteerd te zijn, kweet niet of dat de bedoeling was)

en zijn hoofd is idd een beetje vreemd gedraaid voor zijn houding, het is alsof hij net iets niet zo goed begrijpt ofzo :p

en die tatoeages vindek ook ni echt passen

maar voor de rest is hij toch al in orde :) goed werk!

V!$u4L

Legacy Member
all agreed, een kritische tweede mening doet wonderen. Uiteindelijk is het maar een funsy sketch... Conclusie, er is zodanig veel dat niet goed zit dat ik best gewoon een nieuwe schets maak en gewoon ink, that'll save me some time.

---

DeBuGGeR zei:
ik stoor mij echt mateloos aan het hand, en ook de verhouding tussen zwaard en handvat, (ook al zie je dat niet op je poster bovendien blijkt bij het handvat vreemd gemonteerd te zijn, kweet niet of dat de bedoeling was)

Hand en zwaard zijn idd raar, de reden is dat ik erg vrij en nonchalant heb geschetst. Want toegegeven, verhoudingen en proportioneel klopt het plaatje niet he. :p

DeBuGGeR zei:
en zijn hoofd is idd een beetje vreemd gedraaid voor zijn houding, het is alsof hij net iets niet zo goed begrijpt ofzo :p
:) idd, zoiets van "Huh, whut?!"

DeBuGGeR zei:
en die tatoeages vindek ook ni echt passen

Dat was het meest ingewikkelde stuk... dus, ofwel beter maken of weglaten...
maar yakuza tattoo's zijn zo vet, maar als ik de echte benaderen wil, it's gonna take me way too long.

DeBuGGeR zei:
maar voor de rest is hij toch al in orde :) goed werk!

Floyd zei:

TiB0 zei:
lol die bloemekes :D

scheun gedaan

Aardig volk toch.
Zolang je het maar grappig vind!
Bittersweet, I tells ya, it's always bittersweet. ;)

Xoliul

Legacy Member
cobrasmgy3.jpg


Ik heb Stallone op de cover van Cobra nagepaint als speedpaint oefening, moest ik mij niet bezig houden met kleurkeuze en vormen, enkel het painten in PS. Ben wel heel tevreden voor 2 uur werk, zeker als al mijn vorige PS werk bijna 10 keer zo lang duurde.

Tw33tst3r

Legacy Member
Xoliul zei:
cobrasmgy3.jpg


Ik heb Stallone op de cover van Cobra nagepaint als speedpaint oefening, moest ik mij niet bezig houden met kleurkeuze en vormen, enkel het painten in PS. Ben wel heel tevreden voor 2 uur werk, zeker als al mijn vorige PS werk bijna 10 keer zo lang duurde.

als ge nagepaint zegt dan bedoelt ge dus met de referentie eronder op een andere laag? if so or if not: nice gemaakt

hoe gaat gij dan te werk eigenlijk? gebruikt gij dan gwn de eyedropper tool om uw kleuren te kiezen ofzo?

kwil nl allang es iets postwaardigs klaar krijgen mr wat ik ook doe met mijn wacom de resultaten zijn de naam kleuterstijl niet eens waardig, wat ik ook doe alles blijft plat als ik overpaint :s :(

(ne link nr ne goeie tutorial of stap vr stap schilderlessen zou tof zijn, want kzie eerlijk gezegd door het bos de bomen niet mr met al die sites met tutorials)

V!$u4L

Legacy Member
Tw33tst3r zei:
(ne link nr ne goeie tutorial of stap vr stap schilderlessen zou tof zijn, want kzie eerlijk gezegd door het bos de bomen niet mr met al die sites met tutorials)

Denk zoals in het echt schilderen in lagen en transparantie...
Link heel summier uitgelegd door Chris Arlidge.

Cederzo

Legacy Member
Net terug v weekske Marokko, daar opt strand een paar schetskes gemaakt:

strandsk1.jpg


strandsk2.jpg


strandsk.jpg


Met die laatste ga ik nog iets meer proberen te doen. Was echt cool hoe die veiligheidsagenten daar gekleed waren, heel wit kleed met zo'n blauwe "sjerpa?" en zo'n dolk aan de zijkant :p

P.S. Improviserend tekenen met inkt is pokkemoeilijk

Holy Paladin

Legacy Member
ze zien er precies nogal statisch uit.. alsof ze aant poseren zijn ofzo

TiB0

Legacy Member
yep, alsof ze overgetekend zijn uit een boekje ofzo... could it be? :D

maar ik vind het soieso erg knap getekend :)

Cederzo

Legacy Member
Ik zei nie dat ik mensen van op het strand getekend heb, enkel dat ík op het strand getekend heb :p Nee die eerste komt van één of ander boekske dat mn broer bijhad. De rest komt wel van mensen die daar zaten, zoals de crap hieronder, omdat ge aandringt :p :

strandsk3.jpg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan