Ik denk dat tekenen toch een beetje feeling hebben is ze, net zoals alles.
Je kan talent hebben om te voetballen maar met dat talent verder niks doen, door nooit te voetballen bevoorbeeld..
En je kan ook geen talent hebben om te voetballen maar het wel aanleren door elke dag trainingen te volgen.
Het verschil is dat je bij talent je het in theorie zelf zou kunnen aanleren door het gewoon te doen en bij het gewoon te leren je dingen overneemt maar niet innoveert.
Ik kon vroeger goed tekenen en kdeed het ook graag, maar op een gegeven moment had ik het idee dat er geen toekomst in lag (dat dacht ik toen toch althans) ,dus bennek er zowa van de ene op de andere dag mee gestopt.
Een 6-tal jaar later en wat teveel vrije tijd en gewoon nogis zin om te tekenen en te zien wa'k er nog van terecht bracht.
Ik kan u verzekere ik was enorm geschrokken, ik dacht dak achteruitgang ofzo zou gemaakt hebbe en tekeningskes zou make die slechter ware of hoogstens evengoed als die van 6 jaar geleden, maar niks was dus minder waar...
De vooruitgang die ik in die 6 jaar niet tekenen had geboekt is enorm...
Hoe kunt ge da verklaren??
Ik ga is zoeke naar wat tekeningen van vroeger en paar tekeningen die'k onlangs gemaakt heb dan zulle jullie mss begrijpen wat dak bedoel.
Maar tkomt erop neer dak dus veel beter kan tekenen dan 6 jaar geleden zonder het nog gedaan te hebben??
Mijn hersens hebben dan wss zichzelf daarop verder ontwikkeld?!?
Ik merk wel da de soepelheid wa verdwenen is maar het idee isser wel nog.
