Archief - POST: schetsen en tekeningen V4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cederzo

Legacy Member
Nah ik volg geen grafische richting, tis tot nu toe altijd gewoon voor het plezier geweest. Maar ik ben wel zwaar aan het overwegen van nadat ik mijn diploma Tolk heb een richting à la striptekenen of 2D animatie in te gaan. Gewoon omdat ik wil te weten komen of ik het doorzettingsvermogen heb dat nodig is om het te maken in die sector. Alleszins blij dat ge de pokerkaarten goed vindt, zal een update posten als ze af zijn :)

Tekzav

Legacy Member
DieselPower™;8440651 zei:
Nee hij verdient er zijn brood mee en kan er ook zijn vrouw en 5 kinderen mee onderhouden.

gij moet echt moderator worden. :niceone: grapjas.

w00tw00t

Legacy Member
Bolteh zei:
Grafische richting =/= kunnen tekenen eh.. Ik heb 6 jaar een middelbare opleiding gevolgd in het grafische, en ik denk dat ik in die 6 jaar mss maar 3 man gezien heb die goed kon tekenen

Ge hebt het of ge hebt het niet. Is mss zeer zwart wit maar zo is het meestal

Holy Paladin

Legacy Member
w00tw00t zei:
Ge hebt het of ge hebt het niet. Is mss zeer zwart wit maar zo is het meestal

echt nie ...

ge hebt doorzettingsvermogen of niet, groot verschil maar in principe kan iedereen het

TheJudge

Legacy Member
Tekenen is een skill da iedereen kan aanleren, hoever ge geraakt en hoe goed ge wordt hangt grotendeels af van uzelf. Kheb het dan enkel over de techniek uiteraard.

dresse

Legacy Member
idd. hier op kot zit ook volk van grafische die er rotsvast van overtuigd zijn da tekenen niet aangeleerd kan worden, dat ge da hebt, of ni hebt. Aangezien zij nu nog niet kunnen tekenen doen zij ook geen moeite om het te leren want ze denken dat ze het toch "niet hebben". Met zo'n houding zult ge natuurlijk nooit leren tekenen...

M1tch

Legacy Member

Brendman

Legacy Member
Ik denk dat tekenen toch een beetje feeling hebben is ze, net zoals alles.

Je kan talent hebben om te voetballen maar met dat talent verder niks doen, door nooit te voetballen bevoorbeeld..
En je kan ook geen talent hebben om te voetballen maar het wel aanleren door elke dag trainingen te volgen.

Het verschil is dat je bij talent je het in theorie zelf zou kunnen aanleren door het gewoon te doen en bij het gewoon te leren je dingen overneemt maar niet innoveert.


Ik kon vroeger goed tekenen en kdeed het ook graag, maar op een gegeven moment had ik het idee dat er geen toekomst in lag (dat dacht ik toen toch althans) ,dus bennek er zowa van de ene op de andere dag mee gestopt.

Een 6-tal jaar later en wat teveel vrije tijd en gewoon nogis zin om te tekenen en te zien wa'k er nog van terecht bracht.
Ik kan u verzekere ik was enorm geschrokken, ik dacht dak achteruitgang ofzo zou gemaakt hebbe en tekeningskes zou make die slechter ware of hoogstens evengoed als die van 6 jaar geleden, maar niks was dus minder waar...
De vooruitgang die ik in die 6 jaar niet tekenen had geboekt is enorm...
Hoe kunt ge da verklaren??
Ik ga is zoeke naar wat tekeningen van vroeger en paar tekeningen die'k onlangs gemaakt heb dan zulle jullie mss begrijpen wat dak bedoel.
Maar tkomt erop neer dak dus veel beter kan tekenen dan 6 jaar geleden zonder het nog gedaan te hebben??

Mijn hersens hebben dan wss zichzelf daarop verder ontwikkeld?!?

Ik merk wel da de soepelheid wa verdwenen is maar het idee isser wel nog.
:)

dresse

Legacy Member
LunchBox zei:
amazing story.. voer voor canvas.
:lol: eerder voor ripley's believe it ore not... :)


enfin, tuurlijk dat sommige mensen er sneller met zullen weg zijn dan andere. net zoals ge aanleg kunt hebben voor sport, aanleg voor getallen kunt ge ook aanleg hebben voor het artistieke. Maar imho kan iedereen, ook mensen zonder aanleg, mits hard genoeg werken een behoorlijk niveau in tekenskills behalen... Toch zeker wat betreft het pure waarnemingstekenen...

Erinyes

Legacy Member
dresse zei:
enfin, tuurlijk dat sommige mensen er sneller met zullen weg zijn dan andere. net zoals ge aanleg kunt hebben voor sport, aanleg voor getallen kunt ge ook aanleg hebben voor het artistieke. Maar imho kan iedereen, ook mensen zonder aanleg, mits hard genoeg werken een behoorlijk niveau in tekenskills behalen... Toch zeker wat betreft het pure waarnemingstekenen...

Ja inderdaad. Doorzettingsvermogen is belangrijk. Als ik niet verplicht was om elke week 6u in een tekenlokaal door te brengen, had ik het zeker niet zo ver geschopt. Vele keren dat ik gefrustreerd dat lokaal uitliep omdat het maar niet wilde lukken. Maar achteraf gezien is het wel leuk om te zien van waar je kwam en hoeveel vorderingen je maakte.

Anyway... hier zijn een aantal van mijn schetsen gedurende de jaren... Potlood, vulpotlood, kleurpotlood, houtskool, krijt, chinese inkt,...

Cederzo

Legacy Member
Een kennis zei ooit : Talent is een springplank, maar ge moet zelf ook nog springen om anderen een mooie duik te laten zien.

Anyway! Bijna een hele pagina zonder tekeningen :naughty:
Daarom dus een paar rappe schetskes:

pencil3.jpg

pencil5.jpg

pencil2.jpg

Floyd

Legacy Member
Zeeer knap, DarkGamec. Vooral het feit dat het zo niet-alledaagse mensen zijn maakt het vierdubbel zo goed voor mij.
Ik ben fan!
Heb jij soms geen site of zo waar al je tekeningen op staan?

Brendman

Legacy Member
LunchBox zei:
amazing story.. voer voor canvas.

Typisch zo'n reactie...


Dresse zei:
enfin, tuurlijk dat sommige mensen er sneller met zullen weg zijn dan andere. net zoals ge aanleg kunt hebben voor sport, aanleg voor getallen kunt ge ook aanleg hebben voor het artistieke. Maar imho kan iedereen, ook mensen zonder aanleg, mits hard genoeg werken een behoorlijk niveau in tekenskills behalen... Toch zeker wat betreft het pure waarnemingstekenen...

Voila daar zegt ge't zelf!
Mensen als Escher bevoorbeeld die worden niet gemaakt, die worden zo geboren.

---------

@ Enriyes en Darkgamec nice !!

Floyd

Legacy Member
Door het zo klein te schrijven kan het niet anders of er wordt overheen gekeken hé Erinyes! Zo ook ik dus... Maar nu even bekeken, en ik vind het knap. Mijn favorieten zijn 7 en 10.

Floyd

Legacy Member
DarkGamec, ik heb even je volledige gallerij op die site overlopen, en IK BEN FAN! Echt GEWELDIGE tekeningen!!! Vooral de potlood en pentekeningen vind ik fantastisch.. Niets dan bewondering. :)

Brendman, laat die tekeningen maar komen, hé.

Erinyes

Legacy Member
Ik wil anders ook wel eens die galerij zien... Waar is die te vinden :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan