Archief - PHOTOFOLIO: Gromme

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Mijn naam is Neil en ik ben 25 jaar ondertussen.
Sinds een kleine tijd is de liefde voor fotografie aan het groeien en ik wil hier ook echt in groeien.

Als alles goed gaat, ga ik in september ook aan het academie antwerpen (avonschool) fotokunst volgen.

Materiaal: Canon 10D + 28-135 obj + manf. statief

Angel1.jpg


IMG_34122.jpg


PvB0761.jpg


Hert1.jpg


Haven002_ShiftN.jpg


Stoel2-1.jpg


sized_Haven004.jpg


Drugs_Kills__Music_Kills__by_Neildw.jpg


Dark_Thinking_by_Neildw.jpg


CRW_5382_ShiftN.jpg


FCItsago.jpg


Smokingman.jpg

Gromme

Legacy Member
Kan ik eigenlijk sterren fotograferen met mijn huidig materiaal. Alé, een sterrenhemel met bvb een maan ofzo?

Floyd

Legacy Member
Ik/we val(len) in herhaling, maar:

"Probeer het eens, Gromme."
:)

Gromme

Legacy Member
Floyd zei:
Ik/we val(len) in herhaling, maar:

"Probeer het eens, Gromme."
:)

Ja, ok, is waar, ik weet het. Mijn excuses. MIsschien herformuleren.

Hoe kan ik dat het best aanpakken?

Skyscraper

Legacy Member
't zal zeer moeilijk worden.
Maar 'k weet niet ge kunt proberen & dan is wat croppen ofzo?

DieselPower

Legacy Member
Gromme zei:
Ja, ok, is waar, ik weet het. Mijn excuses. MIsschien herformuleren.

Hoe kan ik dat het best aanpakken?
Statief + lange sluiter + lens op oneindig?

wouter_dc

Legacy Member
Scherpstelling op oneindig (dichter zal ni echt gaan :p) en dan ne sluitertijd die lang genoeg is, maar ook niet té lang. (De aarde draait, remember)
Ook oppassen voor ruis (de bastaardladingen)

Mr.Pee

Legacy Member
Die met die blauwe deur en die man op dat asfalt zijn nog steeds je best tot nu toe. Croppen vind ik ook maar niks ;)

Gromme

Legacy Member
Mja, maar als je iets in het midden naar de zijkant wilt plaatsen, dan moet je toch croppen hé.

wouter_dc

Legacy Member
Gromme zei:
Mja, maar als je iets in het midden naar de zijkant wilt plaatsen, dan moet je toch croppen hé.

Bij croppen gooi je beeldinfo weg, dat is altijd nadelig. Maak de foto gewoon opnieuw en idd, foto's zoals hierboven zou je eigenlijk moeten proberen met statief te maken. Ook al is de sluitertijd snel genoeg om uit de hand te doen.
Op statief zal je rustiger kunnen werken en beter op de compositie letten. En maak gebruik van de digitale wereld om op voorhand je beelden op het schermpje te bekijken. Niet om te oordelen op scherpte (is té moeilijk op dat kleine scherm, het is mogelijk maar toch) MAAR let op de compositie en maak er desnoods nieuwe. Gebouwen lopen niet weg!

DieselPower

Legacy Member
Gewoon meer fotos trekken Gromme en meer rekening houden met wat er hier gezegd wordt. Gij krijgt me dunkt nog het meeste constructieve commentaar :)

Misschien kan dit u vooruit helpen? http://www.dg28.com/

Blanco

Legacy Member
ik vind die tweede foto wel iets hebben, alleen spijtig van die lelijke grafitti tags op die zuilen en de muur.

SweetEmmaRose

Legacy Member
Gromme die titelkes verpesten echt de hele sfeer van de foto's. Kan zelfs geowon niks commentaar geven omdat die titels zo hard storen.

LunchBox

Legacy Member
wouter_dc zei:
Croppen is verboden! :unsure:

liever een gecropped beeld waarvan zowel inhoud als dan de uiteindelijke crop een mooie compositie vormen.. dan een initieel mooie compositie maar bijvoorbeeld wazige inhoud.. kortom: dergelijke regeltjes zijn goed voor "photography for dummies"-boeken. het beeld is wat telt, nabewerking is geen wereldzonde moet je weten. ik ga akkoord dat je mensen moet aansporen om compositie in acht te nemen vóor ze op de knop drukken, maar nadien nog het één en ander "optimaliseren" mag nooit een taboe worden. (het verliest z'n charme-blabla is dan eerder iets voor die kunstzinnigen die het van hun uitleg moeten hebben)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan