Archief - Beetje teleurgesteld in 7900GT

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skizzy

Legacy Member
Hey, heb nu enkele dagen men nieuwe pc. Maar ik ben een beetje teleurgesteld in men graka, een 7900gt dus (deze).

Ik merk het tot nu toe in COD2 (heb ng niet echt andere spellen geprobeerd die qua graphics een beetje (veel)eisend zijn :).
Als ik dan 5min speel begint het beeld een beetje te haperen, (fps lag?) en dat is toch wel heel irritant soms.

Dit zijn mijn settings in COD2: KLIK

Ik heb ook 3DMark05 laten draaien en kreeg 8300+ punten?

(Ondertussen ook dualcore fix geïnstalleerd, maar dat hielp niet echt :).

Wat denken jullie? Volkomen normaal, ergens een probleempje?
(Mss tijd voor modding :p)

EDIT:PC specs mss ng : 3800X2, 2Gig valueram, Antec 500w smartpower

Nja, cheers.

FEW

Legacy Member
normale '05 score.
zet de antialiasing al wat lager in COD2, dat gaat u al veel fps winst geven, en waarschijnlijk kunt ge andere opties, zoals texture filtering, dan hoger zetten

Skizzy

Legacy Member
Kheb juist geprobeerd met 2x AA, veranderde nix.
Dan met AA af, en ik kreeg opeens overal zwarte flikkeringe op men beeldscherm.
Zoals op link hieronder. Dit kreeg ik toen ik Print Scrn deed toen beeld stilstond op scores? Hoe komt het dat ik dan 4 beelden krijg?
KLIK

Voor zoveel ik er vanaf weet lijkt dit een warmte probleem, denk ik toch omdat ik al zo'n paar gevallen heb gezien.

Cheers

devil

Legacy Member
artifacts , ik heb een 7900 gtx ook nog ma een paar dagen en die heeft dat ook , er is blijkbaar een slechte 7900 reeks in omloop.
trug binnen don die kaart zou ik zeggen.

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
Da's inderdaad niet normaal, gezien het feit dat ik met onderstaand systeem cod2 vlot speel op max detail op 1280*1024

Skizzy

Legacy Member
Kan dat nu echt?
Want bv NBA 06 draait helemaal op full, en da gaat vlot :s.
Lara Croft de laatste daar gaat ook alles op max, klopt toch niet?

Khoop echt dat die niet kapot is :s.

Cheers

Skizzy

Legacy Member
Gothrek zei:
merk = xfx
daar zijn precies wel veel probs mee

Maar dan kan het toch niet dat der alleen artifacts zijn in COD2?
Ik dacht eerder aan een heatprob, maar ik ga even proberen met andere drivers, hoewel ik twijfel of het zal werken.

Cheers

joerynauwelaers

Legacy Member
Mijn xfx 7900GT versie werkt perfeckt.
Alles op het hooste in cod2 => perfect.

Skizzy

Legacy Member
Kan iemand zeggen hoe je echt alles van video drivers kan verwijdere, zodat er nix achterblijft?
Men forceware drivers zijn 83.91, dit zijn niet de laatste, toch?

Cheers

Skizzy

Legacy Member
Nieuwe drivers staan erop, het valt mee, maar soms ng altijd haperingen.
Ik heb ook 3dMark05 laten draaien, maar hoeveel keer overloopt dit elk filmpje?
Eerst dat starwars achtige, dan dat lichtje, en dan de vliegende boot met de draak zo?.
Maar 2e x het laatste filmpje hapert dit enorm :s. FPS: 1 fzo, en dan trug naar het eerste filmpje: 7fps
Klopt dit? Nee toch?

Cheers

TekkaBlade

Legacy Member
Skizzy zei:
Nieuwe drivers staan erop, het valt mee, maar soms ng altijd haperingen.
Ik heb ook 3dMark05 laten draaien, maar hoeveel keer overloopt dit elk filmpje?
Eerst dat starwars achtige, dan dat lichtje, en dan de vliegende boot met de draak zo?.
Maar 2e x het laatste filmpje hapert dit enorm :s. FPS: 1 fzo, en dan trug naar het eerste filmpje: 7fps
Klopt dit? Nee toch?

Cheers

dat "hakkelige", zeker dat het geen cpu test is?

en om alle drivers weg te krijgen => driver cleaner gebruiken

Skizzy

Legacy Member
TekkaBlade zei:
dat "hakkelige", zeker dat het geen cpu test is?

en om alle drivers weg te krijgen => driver cleaner gebruiken
Hoort da erbij? Da gaat echt aan 1 fps? :s
En heb ng altijd evenveel miserie in cod2. (In ander spellen ng steeds niet :s)

Cheers
(Mail naar Tones gestuurd ook)

Gothrek

Legacy Member
mss wordt hij bij CoD2 pas heel sterk belast, aangezien het een zwaar spel is => meer warmte

Skizzy

Legacy Member
Gothrek zei:
mss wordt hij bij CoD2 pas heel sterk belast, aangezien het een zwaar spel is => meer warmte

Ik heb al geprobeerd om bij speedfan te temps na te kijken, maar er komen 3 temps op en ik heb geen idee welke van men graka is :).

SMa

Legacy Member
gelijkaardige problemen
is puur een warmte probleem
ik wacht nog tot het aanbod meekan met de vraag zodat ik meteen een nieuwe kan krijgen uit rma :p

ik heb er een (mecano-)constructie voor gemaakt waardoor er een 120mm fan op gericht staat.
volgens mij is het de ram die te warm wordt.

koeler op men kaart is een VF-900Cu

vinnieman

Legacy Member
je kan je temps checken
configuratiescherm=>Vormgeving en thema's=>het thema van de computer wijzigen=>dan de tab instellingen=>klik op geavanceerd=>dan is er een tab met 7900 GT=>temperature settings=> en voila! daar staat het:)

Slaxz

Legacy Member
ik hoop dat ge beseft welk een extreem zwaar spel CodD² in dx9 modus wel niet is?
zet dat eens op dx7 en ge zult direct 200~333 fps hebben
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan