Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ghostblade zei:is dat niet hetzelfde als de Intel Hyper Threading Technologie
als het dat is dan wil dat zegge dat je nu 2 dinge tegelijk kan doen bvb. een anti virus en COD. (bij mij speelt het lijk er anders niets gedaan word)
guRuh zei:bij amd zit er nu tussen elk orgaan op het moederbord een hypertransport bus, met als doel de communicatie te versnellen tss alle organen
niet teveel vragen bij stellen![]()
Jürgennoppe zei:Da kan allemaal goed zijn,maar intel had dit ook en dat kunde ergens instellen,dat werkt volgens mij niet zomaar..
schumi2003 zei:in uwe bois
HT = vroegere FSB Bus speed
Lan zei:Hypertransport is een bustype. Een verbinding tussen 2 elementen dus. Deze elementen kunnen vb. cpu met i/o controller zijn of ook een cpu-cpu verbinding. Bij AMD processors gebruiken ze momenteel tussen 800MHz en 1Gig bus.
Wat is er nu zo speciaal. Wel het is een universeel systeem (er kan van alles mee gedaan worden) en dus hardware onafhankelijk. Het probleem met vele huidige bussen is dat ze een aantal parallele datalijnen gebruiken die nog moeilijk te synchroniseren zijn. Vermits de snelheid op de bus zo hoog oploopt (GHz) is er bij parallele lijnen al een probleem als de printbanen op vb. een moederbord te veel in lengte verschillen. De parallele bit komen niet meer op hetzelfde moment toe, enz...
Hypertransport vormt een volledig transparante verbinding die met datapakketjes werkt (zoals een ip protocol vb.) en die vb. op een 2 bit bus een 32 bit verbinding tot stand kunnen brengen.
Op een AMD opteron processor zijn er tot 3 gesynchroniseerde hypertransport bussen voorzien. 1 voor i/o verbinding, 1 voor cpu-cpu (bij max. 2 processor van 2xx type) of 2 voor cpu-cpu (tot max. 8 processors van 8xx).

guRuh zei:dees gaat altijd werken ze
schumi: proficiat!

wxphe zei:Front side bus => Parallelle interface.
Hyper Transport => Seriële interface
Dankzij ddr worder er 2 paketje per kloktik verzonden dus een snelheid van 1600Mhz (bij een FSB van 800). Bij intel komt dit overeen met een maximale bandbreedte (bij de 800mhz) tot 6.0Gbyte per seconde. Bij een Fsb 400 van Athlon xp ongeveer met 3.0.Gb/s.
Maar bij hypertransport telt nie enkel de klokfrequentie (das die uitleg van hierboven). Dankzij hypertransport kan men de bandbreedte verdelen over verschillende leidingen, deze hebben een minimum van 2 leidingen en een maximum van 32 leidingen. De amd64 gebruikt er 16 wat ongeveer overeenkomt met 6.4Gb/s.
Jürgennoppe zei:dus de standaard fsb van 200,is dit dan goed of wat? kan ik dit verhogen?