Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
-[DTT]- Jumpy zei:btw wa hebde gij gestudeert? of wa werk doeje?
-[DTT]- Jumpy zei:en als ge zelf is ne cursus maakt, krijgek dan ook een exemplaarke![]()

alleen dees bestaat tis athlon fxapa zei:Athlon64 FX

apa zei:Low-latency: de performance van een communicatie-technologie wordt door 2 factoren bepaald: de latency (de tijd die nodig is om de communicatie te laten voltooien nadat die begonnen is; hoe lager hoe beter dus) en de bandbreedte (het aantal GigaBytes per seconde die verstuurd kunnen worden). Deze 2 factoren zijn vaak sterk afhankelijk van elkaar. Vergelijk het met snelwegen voor auto's: de latency is de tijd die 1 auto nodig heeft om vanuit zijn vertrekpunt zijn bestemming te bereiken; de bandbreedte is het maximale aantal auto's die in een bepaalde tijdspanne een bepaald punt passeren.
De latency is afhankelijk van de maximale snelheid van een auto op de snelweg. Stel dat de auto 100km moet afleggen en dat die 100km/u rijdt, dan zal die er 1 uur over doen; rijdt de auto 200km/u, dan verlaagt de latency naar 0,5 uur.
Waarom hier geen 2 personen in de auto bij de Athlon? Door het DDR-principe verstuur je 2 bits per kloktik.Anders zou je ook niet aan een bandbreedte van 6.4GB/s geraken.apa zei:...Ter vergelijking: de FSB van een modern Pentium4-systeem telt 64 rijstroken die allen 2 richtings-rijstroken zijn en waarbij de snelheid 200 MHz is (maar in een auto voor de Pentium4 kunnen er 4 personen plaatsvinden in iedere auto (t.o.v. 1 enkele persoon bij de Athlon64);
apa zei:[*]Serieel: om berichten van meer dan 16 personen te kunnen vervoeren moeten meerdere wagens gebruikt worden die elkaar volgen (ervan uitgaande dat iedere wagen maximaal 1 persoon meevoert). Al die wagens vervoeren dan personen naar 1 bepaalde plaats en maken deel uit van eenzelfde groep. De groep wordt dan pas als "aangekomen" beschouwd wanneer alle personen van die groep er daadwerkelijk zijn (de maximale grootte van de groep is dus niet vastgelegd). In een parallel systeem (wat de tegenhanger is van een serieel systeem) wordt de maximale grote van de groep bepaald door het maximaal aantal personen die tegelijk kunnen aankomen (bij de Pentium4 is dat dus 64 x 4 = 256).
En het is niet de eerste keer dat ik al zeg tegen je dat je goed schrijft! 
ABCDEFGHIJKLMNO zei:Je hebt de uitleg zo willen vereenvoudigen dat er fouten ingeslopen zijn![]()
Waarom hier geen 2 personen in de auto bij de Athlon? Door het DDR-principe verstuur je 2 bits per kloktik.Anders zou je ook niet aan een bandbreedte van 6.4GB/s geraken.
Gothrek zei:hum, nog nooit gehoord van de quad pumped bus van de p4
Het gaat duidelijk over bits / kloktikABCDEFGHIJKLMNO zei:Waarom hier geen 2 personen in de auto bij de Athlon? Door het DDR-principe verstuur je 2 bits per kloktik.Anders zou je ook niet aan een bandbreedte van 6.4GB/s geraken.
ABCDEFGHIJKLMNO zei:Dit is een vergelijking die nogal “scheef” uitvalt. Een seriële pakketinterface zoals die van de A64 direct vergelijken met de parallele 64-bit bus van de Pentium. Bovendien is de HT-bus fysisch een parallele bus, het zijn de pakketjes die serieel opgebouwd kunnen worden.
ABCDEFGHIJKLMNO zei:De Pentium zal er 64 tegelijk ontvangen, geen 256. (Je rekent dan per kloktik, maar dan zou je de A64 er 32 moeten geven.).
apa zei:Omdat dat bij HyperTransport (bij mijn weten) niet het geval is... HyperTransport is, bij mijn weten, geen dual- of quad-pumped bus.
HyperTransport technology devices are designed to operate at multiple clock speeds from 200MHz up to 1.4 GHz, and utilize double data rate technology transferring two bits of data per clock cycle
apa zei:De Pentium4 mag de data van de FSB maar 1 keer per kloktik benaderen. Aangezien die FSB klok in werkelijkheid "slechts" aan 200 MHz draait en dat de FSB 4 keer per kloktik data versast, zal de Pentium4 4 keer zo veel data per kloktik kunnen ontvangen/zenden als dat de bus breed is. Aangezien de bus 64 bits breed is, betekent dat dat er 256 bits per kloktik ontvangen/verstuurd kunnen worden.
apa zei:Ik zou het wel zien zitten om een cursus te geven in het genre van "advanced computing" ofzo... Maar dat bestaat nergens bij mijn weten...

Lan zei:Bestaat wel degelijk hoor. Bij de Ir. is er een cursus die noemt Computerachtitectuur en zelfs geavanceerde computerarchitectuur.
't is wel al 12 jaar geleden dat ik die gekregen heb, niet echt meer up-to-date![]()
Maar voor mij is het nog niet zo lang geleden 
Lan zei:Bestaat wel degelijk hoor. Bij de Ir. is er een cursus die noemt Computerachtitectuur en zelfs geavanceerde computerarchitectuur.
't is wel al 12 jaar geleden dat ik die gekregen heb, niet echt meer up-to-date![]()