Archief - AMD HD 6xxx serie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SXe

Legacy Member
Gaat enkel over de HD 6870, deze thread gaat over de volledige HD 6xxx reeks.

Mr. Humphries

Legacy Member
Ik zou die ATi maar al uit de naam halen. Vanaf nu wordt die naam uitgefaseerd, dus die ga je niet meer tegenkomen op de nieuwe kaartjes.

Mette2

Legacy Member
Idd, tis al officieel, dus laat die 'ATI' maar vallen : AMD stuurt ATI-merknaam met pensioen | Core | Tweakers.net Nieuws

Nog een roddel : [Rumour] AMD Radeon HD 6700 Series to feature 256-bit memory by VR-Zone.com

HD67xx serie (opvolger HD57xx) zou nu een 256bit geheugenbus krijgen ipv een 128bit zoals bij de HD57xx serie, ze willen waarschijnlijk het prestatiegat tussen x7xx en x8xx reeksen iets kleiner maken, zodat ze weer geen 'brakke' HD5830-achtige kaart moeten maken om dat gat op te vullen...
De HD67xx serie gaat dan waarschijnlijk meer richting ~200€ prijsklasse gaan, dikke concurrentie dus voor de GTX460.
Releasedatum 'zou' 13 Oktober zijn...

rafbanaan

Legacy Member
Mmm nog even wachten met upgrade zoals ik dacht :D
Ik had het ergens gelezen dat die kaarten ver zouden uitkomen en ik dacht zal maar even wachten.

Sjoepap

Legacy Member
er komen leuke tijden aan op het buy and sell forum

de early adopters zullen weer à volonté op de nieuwe 6xxx kar springen en hun oude 5xxx'en verkopen, hooray!

SXe

Legacy Member
Ah, k kdacht dat de naam ATI langzaam uitgefaseerd werd :) Vandaar dt ik ze er alletwee in gezet heb. Maar ik kan de topictitel niet veranderen dus Exit of Davion, aan jullie de eer :p

Phaetor

Legacy Member
Sjoepap zei:
er komen leuke tijden aan op het buy and sell forum

de early adopters zullen weer à volonté op de nieuwe 6xxx kar springen en hun oude 5xxx'en verkopen, hooray!

dju toch he :p ik wou juist wat upgraden maar als in oktober nieuwe stuff zal ik maar ne maand wachten :(
of zo'n 2e handsje meepikke ^^

rafbanaan

Legacy Member
Phaetor zei:
dju toch he :p ik wou juist wat upgraden maar als in oktober nieuwe stuff zal ik maar ne maand wachten :(
of zo'n 2e handsje meepikke ^^

Same :D

Davion

Legacy Member
SXe zei:
Ah, k kdacht dat de naam ATI langzaam uitgefaseerd werd :) Vandaar dt ik ze er alletwee in gezet heb. Maar ik kan de topictitel niet veranderen dus Exit of Davion, aan jullie de eer :p

Exit kan dat hier ook niet :p

Musk

Legacy Member
Ik lees daar in de reacties het volgende:


Met wat er volgend jaar allemaal uit gaat komen qua cpu/chipsets/APU/GPU kun je zowieso dit jaar beter niets kopen


is dit niet zo altijd?

Er komt toch elk jaar iets beter uit, zit je dan niet in een vicieuze cirkel?


Of komen er tegen volgend jaar echt baanbrekende revoluties uit? :/


Het enige wat zo in me opkomt zijn next-gen SSD's.

rafbanaan

Legacy Member
Musk zei:
Ik lees daar in de reacties het volgende:





is dit niet zo altijd?

Er komt toch elk jaar iets beter uit, zit je dan niet in een vicieuze cirkel?


Of komen er tegen volgend jaar echt baanbrekende revoluties uit? :/


Het enige wat zo in me opkomt zijn next-gen SSD's.

Ja er komt beter uit, maar is het daarom betaalbaar voor de gewone mens ?

Vorda

Legacy Member
Musk zei:
Ik lees daar in de reacties het volgende:





is dit niet zo altijd?

Er komt toch elk jaar iets beter uit, zit je dan niet in een vicieuze cirkel?


Of komen er tegen volgend jaar echt baanbrekende revoluties uit? :/


Het enige wat zo in me opkomt zijn next-gen SSD's.
Dat is bijna altijd zo, maar bij CPU cycles kan je toch op 2 jaar of langer rekenen voor een volledig nieuwe architectuur echt vervangen wordt. Tegen dat de AMD Bulldozer reeks uitkomt gaat de Phenom II reeks toch bijna 3 jaar bestaan.

Maar in het algemeen, wachten kan je altijd inderdaad. Beste tip is zo lang mogelijk te wachten, enkel kopen als het echt nodig is en mss dan nog kijken of er in de heel nabije toekomst iets komt waar je op wilt springen.

Mette2

Legacy Member
Vorda zei:
Tegen dat de AMD Bulldozer reeks uitkomt gaat de Phenom II reeks toch bijna 3 jaar bestaan.

2 jaar als Bulldozer Q1 2011 haalt ;) (maar ik vrees Q2 pas)

Vorda

Legacy Member
Meh, ik had eerst 2 jaar staan, en heb er in een verwarde beu deze ochtend 3 jaar van gemaakt :S
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan