Archief - Retro-Serie's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hardstyle lover

Legacy Member
Op aanvraag Van vele !

Topic over retro serie's jaren 80 - 90 :niceone:

Ikzelf ben nog maar 23 dus jaren 90 kan ik over meespreken

Mijn favoriete Serie was natuurlijk :cool: AIRWOLF :cool:

- Power rangers
- Viper
- knight rider

Vond ik ook zeer goed!

En van cartoon series:

- spiderman
- Turtles
- ducktales :niceone:
........

JimmyPatterson

Legacy Member
In de jaren 80 was ik nog een toekomstplan van mijn mama en papa (ben blij dat ze dat plan hebben voltrokken!) maar ik ben een groot liefhebber van 'oudere' series, films en muziek.

De beste jaren 80 serie in mijn ogen, is dan ook Miami Vice. Briljante soundtrack en dan die typische jaren 80 feel (die elke serie rond die tijd ongeveer had).

hardstyle lover

Legacy Member
True, spongebob heb ik toch ook al es mijn hoofd bij neergelegd:D

Sliders was ook een serie, waar ik mij vroeger zot naar gekeken heb. heb ik laatst een dvd box van gekocht Seizoen 1.

Viper zoek ik al een hele tijd op dvd , maar is precies niet te vinden

hardstyle lover

Legacy Member
JimmyPatterson zei:
maar ik ben een groot liefhebber van 'oudere' series, films en muziek.

De beste jaren 80 serie in mijn ogen, is dan ook Miami Vice. Briljante soundtrack en dan die typische jaren 80 feel (die elke serie rond die tijd ongeveer had).

Daar mag hier uiteraard ook over gepraat worden Films & muziek!
als je er eigenlijk es goed bij stil staat , is qua film games en muziek bijna alles voor de jaren 2000 veel beter ! :niceone:

vidiot

Legacy Member
Kwa muziek wil ik dan starten met deze:

[youtube]MzDsPRSRC3s[/youtube]

1976, inspiratiebron van oa. Daft Punk.

:)

vidiot

Legacy Member
Mja de tijd van Viper was ik al een afgestudeerde en aan het werk, heb dat gemist...:)

red Bulleke

Legacy Member
Mijn all-time favo serie van de jaren 80 was C.H.I.P.S.
Heb beide seizoenen die tot nu op dvd zijn uitgekomen op dvd. Naar de overige zes seizoenen gaan we mogen fluiten vrees ik :(

Voor wie het niet zou kennen:
[youtube]mykg83C-GJs[/youtube]

hardstyle lover

Legacy Member
Qua muziek blijft 1 van mijn favorieten toch de Dogfight soundtrack uit Top Gun

Cheap trick met mighty wings

[youtube]oLoSzlq57Ps[/youtube]

vidiot

Legacy Member
Chips da's idd op-en-top 80s hé, die tune alleen al.
En Top Gun :bow:. Ik had ook zo'n vest met ne pelsen kraag en badges. In de 80s/90s deed ik met mijn pa ook alle airshows en van die toestanden.

Ringo

Legacy Member
- Probs voor de mensen die het MacGyver liedje herkennen voor de 1e 14 seconden...
- Barbapapa is overigens aan een redelijk geslaagde comeback bezig, ik zie die de laatste tijden steeds meer en meer opduiken.
- Viper heb ik ook nog gezien in de beginperiode van VT4, was nogal afgekeken van Knight Rider qua concept vond ik toch maar best vermakelijk destijds.

In mijn kinderjaren keek ik vooral naar Veronica voor Masters of the Universe en Transformers...heb onlangs ontdekt dat Mattel bezig is met een ge-update versie van de He-Man actiefiguren die een gat in mijn budget zullen branden...

Anderzijds ben ik enorm happy met het uitbrengen van Buiten de Zone op DVD...lang leve de VRT hiervoor!

Het is wel jammer dat bepaalde series heel moeilijk te vinden zijn hier in de winkels bvb. Captain N. en Captain Planet :$

kristofb

Legacy Member
Dingen die mij bijgebleven zijn:
Het Liegebeest!!
Ovide en z'n vriendjes
De Snorkels
De Freggels
Miami Vice
Chips
MASH
The X-Files
Postbus X
Batman the animated series
The A-Team
MacGyver (Zondagvoormiddag, nét voor Zondag Josdag :p)
....

En dan nog het beste van allemaal, iets wat je tegenwoordig blijkbaar niet meer op tv ziet, en dat kleine kinderen bijna niet meer kennen: De CLASSIC cartoons!
Dus met Mickey Mouse, Donald Duck, Pluto, Goofy, Tweety & Sylvester, Bugs Bunny, Elmer Fudd, Roadrunner, Wile E. Coyote,....

Die films die ik schitterend vond:
Herbie!!!!!!, Command5 (Iemand die deze kent? :)), Rambo, Short Circuit, een film waarvan ik de titel nooit niet geweten heb, maar op de vhs band stond geschreven 'Jody en het hertejong'... Man man... tranen dat er met die film ooit gevloeid zijn... :), Police Academy,.... En nog zoooo veel andere dingen! :)

red Bulleke

Legacy Member
Naast Top Gun vond ik de eerste Iron Eagle ook wel zeer geslaagd, vooral met de queen track One Vision op de achtergrond.
[youtube]PP3f3FoJq-U[/youtube]

Daarnaast is't cliché maar o zo belangrijk voor onze generatie: BACK TO THE FUTURE!

En qua tekenfilm vond ik stop the pigeon (en nadien wacky racers) ook best leuk
[youtube]gqAlr0pk_Gg[/youtube]


Is hier trouwens iemand groot geworden met Club Dorothée op TF1? Ik denk da'k wel iedere aflevering gezien heb :)

hardstyle lover

Legacy Member
Iron eagle was ook een zalig filmpje! net zoals Top gun

Had hier vroeger maverick's helmet liggen toen ik nog Film merchandise verzamelde , heb ik Jammergenoeg hele tijd terug verkocht met pijn in het hart :doh:

Dino riders was indertijd ook een zotte cartoon serie. heb ik in mijn kinderjaren ook nog naar zitten kijken!

Wat mij wel opvalt qua films , als je Top gun & iron eagle bekijkt
when the fuck can we expect a new dog fight movie!!!!!!!

man ik mis dat soort films!

Lagwagon

Legacy Member
Ik was vooral zot van the thundercats, turtles, bassie en adriaan , ovide , seabert, freggels , postbus x , de snorkels en de power rangers

the thundercats heb ik nog op dvd gekocht:-)

Dustar

Legacy Member
red Bulleke zei:
Is hier trouwens iemand groot geworden met Club Dorothée op TF1? Ik denk da'k wel iedere aflevering gezien heb :)

Yep, keek er ook altijd naar ! :-)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan