Archief - doom mod (geen remake meer :) )

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Genious

Legacy Member
bon, we zijn er al uit dat we toch geen remake gaan doen :)
gaan een andere verhaallijn doen die de verhaallijn van doom 3 een paar keer gaat kruisen (zoals opposing force voor HL)

mensen die nog willen meedoen zijn steeds welcome, vooral modellers zouden van pas komen :) (voor weapons en low(er) poly monsters)

als we jullie hulp, inspiratie... kunnen gebruiken ga ik dat ook hier in eht vervolg vermelden :)

nodig:
-naam voor de mod
-naam voor het mod team

binnenkort post ik hier ook de verhaallijn die betee grotendeels bedacht heeft en aant uitschrijven is



aan de mods: ge moogt die remake topic nu dus closen aangezien we hier verder gaan :)

*EDIT*
misschien interessant om te weten: we zijn al met 6-7 man

Bertold

Legacy Member
Nice :) het verhaal is af (toch de grote lijnen ervan) , er zijn wel nog mensen nodig die kunnen modellen en mappen. Vooral modellen. De site komt ook binnenkort.
Voor het verhaal moet je maar mailen naar genious

Genious

Legacy Member
bon, hier is het verhaal van de hand van bt, ik waarscuw wel dat dit veel detail bevat, inc ideeën vor de omgeving etc. dus als je ooit hoopt deze mod te spelen raad ik je af het te lezen, anderszijds is het wel de moeite waard en kan het je mebbe overtuigen mee te werken :)


In de mod stap je in de schoenen van ene …….. . Hij werd in een cel geplaatst door Betruger omdat hij de geheimen van het Teleport project wou bekendmaken aan de wereld.


DEEL I
-----------
Maar wanneer ‘de hel losbreekt’ (letterlijk), kan hij ontsnappen uit zijn cel en baant zich een weg door de monsters , naar het laatste ruimteschip dat overlevenden evacueert naar de tweede planeet.
(tijdens dit stuk kruist hij de weg met het hoofdpersonage uit Doom³)
----------
Indien mogelijk hier een eerste eindbaas die de weg naar het ruimteschip verspert
---------


DEEL II
-----------
Eens op het ruimteschip lijkt alles goed te eindigen , maar opeens verschijnt een monster dat er in slaagde binnen te sluipen in het ruimteschip net voor het vertrek van dit ruimteschip. Dit monsters vermoordt iedereen op het schip behalve jij , en ze worden allemaal monsters, die jou proberen te vermoorden voor je de tweede planeet kan waarschuwen dat er monsters komen naar de tweede planeet.

(Het ruimteschip is zéér groot dus er is een grote mogelijkheid tot ontsnappen) (Ik zou hier niet gaan voor een lineaire gameplay maar eerder voor een soort van vrijheidsgevoel , je kan overal op het schip maar moet bvb eerst enkele dingen doen voor de cockpit van het schip te openen is, deze dingen kunnen in willekeurige volgorde gedaan worden)

Eens dit gedaan moet je naar het laadruim van het ruimteschip om daar te wachten tot de aankomst.
Hier is echter een tweede eindbaas die verslagen moet worden.


DEEL III
------------
De strijd tussen mens en monsters ontketend in de havenstad van de tweede planeet (op deze planeet zijn de omstandigheden gunstig genoeg om buiten te kunnen leven zoals op aarde) Hier volgt een soort call of duty achtig gevecht (als dat mogelijk is) De opdracht is een onderzoekscentrum te verdedigen tegen de monsters.

Na verloop van tijd wordt het gevecht verloren en vlucht je samen met de laatste overlevenden naar binnen.
Enkele monster raakten echter reeds binnen via de ventilatiesystemen. Baan je een weg naar het hoofdlabo waar er wordt nagedacht over een manier om de monsters te verslaan.

Jij , als exbewoner van de eerste planeet wordt uitgekozen voor een moeilijke missie. Ga een wapen halen op de eerste planeet dat werd ontwikkeld door een groep geleerden om de monsters te verslaan op de eerste planeet.
Haal ook de formules die nodig zijn om het wapen te maken in grotere aantallen. En keer terug naar het hoofdlabo vöör de monsters alles hebben vernietigd.


DEEL IV
------------
Eens aangekomen met het ruimteship op de eerste planeet. Begint de zoektocht door de stad. Een stervende marine vertelt de naam van een geleerde die nog leeft en meewerkte aan het geheime wapen. En vertelt ook hoe je er moet raken. Raak tot bij de geheime plaats waar het wapen wordt ontwikkelt en neem het wapen terug naar je ruimteschip.
(Ook hier kan er misschien een kruising gebeuren tussen de paden van de twee hoofdpersonen.?)


DEEL V
-----------
Versla de eindbaas op de tweede planeet. Die de weg verspert naar het hoofdlabo.


Einde
---------

Het hoofdlabo is vernietigd door monsters. In de formules heb je gelezen dat het wapen te krachtig is en dat het niet enkel de monsters maar ook de gehele planeet zou verwoesten.
De keuze ligt bij jou, vernietig de monsters en je zelf en de gehele planeet , en behoed de mensen op aarde van de monsters. Of vlucht naar de eerste planeet waar het hoofdpersonage van Doom³ de monsters heeft vernietigd. En laat zo de aarde vernietigd worden.






By Betee a.k.a. bt belgium

ga er wel van uit dat we hier en daar wat wijzigingen gaan maken

Bertold

Legacy Member
En post ook je opmerkingen of suggesties of PM mij of genious of mail ons als ge wilt meehelpen

Holy Paladin

Legacy Member
ge kunt daar geen mod opposing force style van maken als ge in da ruimteschip en dan op ander planeten zit he

Tracker

Legacy Member
NICE verhaal, ik zie er naar uit, ik zou wel willen meehelpen ma ik ken nix van scripting of moddeling ^^ soz :$

Genious

Legacy Member
mag ik es opmerken dat we VOORAL coders en modellers nodig hebben, skinners, gasten vo 2D art en mappers zijn ook nog steeds welkom.

en als er ier een ervaren webmaster rondhangt, ook welkom

maybe ook een paar testers, want ge gaat lijk moeilijk verschieten van een ver(r)assing als ge em zelf in de map gestopt hebt :)

s.p.a.w.n.

Legacy Member
mja,da verhaal is echt nie gedetailleerd en locaties beschreven ?

anyhow ...allleen deel 1 is ala opposing force eh

nu da call of duty ding gaat mogelijk zijn ... alleen dai de feeling nie echt gaat hebben as het imps enzo zijn die aanvallen ... kzou hier kiezen voor vooral commandos en shietende zombies als vijanden

als locatie zouk nie gaan voor onderzoekscentrum ... da zit in ieder spel en in iederen film ... neem iets originelers als een groot passagiersschip of een ziekenhuis ofzo ...

wel cool dai ook vo buitenlocaties gaat ... is wel uitdaging

hoe komt die ontmoeting in de originele doomIII verhalin voor ? ik kan er me geen herrineren behalve met bange professors

Bertold

Legacy Member
Spawn help dan mee om wat verbeteringen te doen , ge moetdaarom nie kunnen mappen ofzo , maak anders eens een plattegrond ofzo van wat je in gedchten had als locatie
als je kan mappen of modellen ofzo is et natuurlijk mooi meegenomen , we zoeken nog altijd mensen

Genious

Legacy Member
bt heeft wel gelijk, maar uw idee bevalt me wel

met details bedoelde ik: baasje hier, die sfeer daar...

we kunnen misschien zeggen dat em een virus uit een kliniek moet gaan halen of een soort parasiet

Z!zZ

Legacy Member
Genious; ook van plan graphics te improven? Higher res textures zou nice zijn :)

Bertold

Legacy Member
@ Predator Tuurlijk , maar et probleem : we zijn nog nie echt begonnen :p

Genious

Legacy Member
lijt me logisch, zou stom zijn om mod te maken en em dan nie vrij te geven als em af is. of bedoelt ge da ge wilt alpha/beta testen? :)

Bertold

Legacy Member
Vanals een level 100% af is zet ek et wel online, maar dan wel heel af

Bertold

Legacy Member
@Doomedbybizz , et is de bedoeling om et nie te zwaar te maken, et gaat nu al moeilijk zijn om alle features uit het verhaal waar te maken zonder dat de gameplay er onder te lijden heeft (Low Fps ofzo ) dus ik vrees er voor

Bertold

Legacy Member
Oh voor we het vergeten , Ideeën over een naam voor de mod of voor de "mod-groep"
of over de Naam van het hoofdpersonage zijn altijd welkom :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan