Archief - Dinogame

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zou je deze game gerealiseerd willen zien?


  • Totaal aantal stemmers
    30
  • Opiniepeiling gesloten.

Mugiwara

Legacy Member
Heel vaak denk ik, fantaseer ik, over een voor mij bijna ideaal spel. Ik zeg mijn idee dan aan een vriend en samen bedenken we dan dolenthousiast een hele gameplay, script, en vele andere zaken en denken dan dat dit toch een gat in de markt moet zijn.

Dit is waarschijnlijk enkel maar een illusie, maar toch zou ik graag eens willen zien of andere gamers zo een "spel" zouden zien zitten en het ook eventueel zouden kopen. Ik vraag mij vaak af of ik de enige ben die zo een zaken echt dolgraag zou willen zien verwezenlijkt worden in een echt spel.

Het is misschien een dwaze thread, maar toch zou ik reacties echt op prijs stellen^^

Het idee: het zou dus een heel cliché verhaal zijn, "veel" gestolen van Jurassic Park, met niet echt een vernieuwend idee, maar gewoon een spel dat zalig zou zijn door de sfeer en de gameplay. Ook is het volledig co-op en zou splitscreen zeker aanwezig zijn, er zijn te weinig goede games in dit genre voor de xbox360. (Ik weet echter niet of jullie deze mening delen.)

Je spoelt dus met twee aan op een zeer groot jungle-achtig eiland na een zware storm op zee, of iets dergelijks. Vanaf het strand hoor je al dierlijke kreten uit de jungle komen, en al snel merk je dat er dino's op het eiland leven. Op het strand komen er bijvoorbeeld al van die kleintjes aan je snuffelen, die in The Lost World dat meisje aanvallen^^
Het grote doel van het spel is te overleven op een eiland vol gevaarlijke dino's en hieruit plezier te halen door goed samen te werken, eventueel te ontdekken hoe de dino's er geraakt zijn, en ook waarschijnlijk om te ontsnappen.
De belangrijkste concepten zijn van met twee te moeten overleven op een groot eiland met veel verschillende soorten dino's, heel zuinig te zijn met je grondstoffen, confrontatie vaak mijden en dus rondsluipen, ook puzzels oplossen om verder te geraken of eventueel verlaten basissen binnen te dringen, tactiek gebruiken om vijanden te doden en te ontsnappen, creatief om te gaan met de gegevens en grondstoffen die je hebt,...
Je ontdekt naarmate je verder gaat in het spel dat het eiland onderverdeeld is in territories van verschillende soorten dino's. Steeds als je een nieuw gebied binnengaat (dit eventueel door een missie), kom je meer te weten over dat gebied naarmate je erin rondzwerft, en met deze informatie moet je terug naar je basis om een soort kaart te maken die je helpt overleven op het eiland. Het doel is dus ook een volledige kaart te krijgen, en de grijze stukjes in te vullen.
Ook is het spel een sandbox game, je kan overal naartoe, maar als je zonder de nodige kennis over het eiland raast, kan dit al snel je einde betekenen. Nacht/dag patroon en veel weerseffecten zouden natuurlijk ook van de partij moeten zijn om een optimale sfeer te creeren en op de juiste momenten de nodige suspense te geven. Een spel met zo een cliché verhaal zou het echt van de sfeer moeten hebben, en niet van het verhaal.
Elke avond moet je bijvoorbeeld een vuur maken dat je beschermd tegen eventuele aanvallen, dit geeft spanning omdat waar dat je ook zit in de jungle, je snel terugmoet naar je basis als de nacht valt, en je je zo opgejaagd voelt.
Als je samen door de jungle loopt moet dit een spannend gevoel geven, alsof er opeens een T-rex om de hoek zou kunnen staan, sfeervolle soundtracks zijn dus ook heel belangrijk. Wapens kun je zelf maken, pijl en boog, speren, met stenen gooien, maar ook geweren liggen op het eiland, natuurlijk op een logische wijze in verband met het verhaal. De beschikbare wapens zouden uit WW2 komen, op het eiland zijn namelijke verschillende posten en ook basissen van (eventueel) Nazi's die dino's probeerden te creeren voor "insert purpose".. Dit klinkt misschien belachelijk, maar ik denk niet dat dit zo zou storen indien de gameplay en sfeer echt goed zitten.

Met je twee moet je ook steeds een basis maken, dit kan in een boom zijn of waar dan ook, en je kan meerdere basissen maken op het eiland, maar waarvoor je wel steeds materiaal moet zoeken. Dit materiaal kan van bomen enzo komen, of uit de verlaten (Nazi) basissen in de jungle.
Je zou ook de dino's moeten bestuderen, hun gewoontes en leefgebieden en hun bewegingspatronen, zodat je hierop kan inspelen en over het eiland kan bewegen. Dit natuurlijk in beperkte mate, zodat het niet vervelend wordt. Steeds als je dit doet wordt er een soort logboek aangepast, met informatie over de soort en hoe ze te bestrijden. Ook zouden ze intelligent moeten zijn en niet statisch, zoals in Skyrim beesten random andere beesten aanvallen, en de verschillende dino's gebruiken ook verschillende tactieken en hebben verschillende gedragingen.
Niet heel het eiland is jungle, er zou ook waarschijnlijk een laag grasgebied zijn voor herbivoren, en ook gebieden met hoog gras waar dan weer velicoraptors inzitten. Verschillende schrikeffecten zouden ook een "must" zijn, bijvoorbeeld in een basis een muurtekening van dino's, maar dan staat er een echte tussen bijvoorbeeld (;))
Oude voertuigen komen ook voor, hier moet je misschien soms wel benzine en dergelijke zaken voor zoeken om ze te repareren. Hiermee kun je dan door de jungle rijden, misschien een achtervolging van een groep dinosaurussen en nog meer, maar ook met beperkte brandstof, zodat als je niet oplet je motor kan stilvallen als je achterna gezeten wordt. Je kan ook niet eindeloos wapens dragen, elk stuk wapen dat je meeneemt ziet de andere ook aan je hangen, je kan misschien heel veel wapens equippen, maar dan beweeg je heel traag en val je snel op, wat dus je dood betekent. Ook heb je een backpack die groter wordt naargelang hoeveel je erin steekt.
Een klein zij-eilandje zou ook aanwezig kunnen zijn, voor een missie over een stukje zeegebied met dan zeedino's en op het kleinere eiland dan verdere clues over hoe te ontsnappen, informatie over de jungle,..
Kogels zijn schaars, er is een hoge moeilijkheidsgraad, sluipen, grondstoffen verzamelen, steeds 's nachts een vuur bouwen, het eiland verkennen, het samen opnemen tegen veel verschillende soorten dino's, ook misschien overlevende nazi's op het eiland tegenkomen, alles ondergedompeld in een creepy sfeer en in multiplayer. Afbreekbare omgeving, bij grote dinosaurussen die bomen aan de kant duwen enzo, zou er ook inzitten.
Beeld je dit alles in, gemaakt door een bekende goede game developer met de nodige ervaring en genoeg tijd.

Dit is ongeveer de basis, er zijn nog heel veel elementen en details die ik niet neerpen, anders wordt het misschien een beetje te lang. De focus ligt echt op samenwerken en overleven^^ Het verhaal klinkt misschien echt rotslecht en zeker cliché, maar door de sfeer, de hoge moeilijkheidsgraag en hoog survival gehalte leek ons dit echt een leuk idee. Zeker ook omdat het split screen aanbod voor de xbox360 echt mager is.
Zijn ik en mijn vriend nu echt de enige gamers die zo een game zouden smaken?

Alvast bedankt voor de reacties!

Edit: als er genoeg stemmen "voor" waren geweest, zou ik het idee misschien op andere gaming sites gepost hebben, en een facebook pagina of iets dergelijks aangemaakt hebben, en als er veel volk dit spel zou willen, zouden we een petitie of iets naar game developers hebben kunnen sturen, maar jammer genoeg is dit niet het geval :(

SXe

Legacy Member
Veel succes om een lening te vragen bij de bank!

Misschien kunt ge de medewerkers van de bank een paar kopietjes sturen?

MmoRpgGuy

Legacy Member
kzie al een bezig een t rex killen met pijl en boog van hout..

en die wapens die je vind op het eiland hoe zijn die dan daar beland?

Mugiwara

Legacy Member
Btw het is echt geen troll post of zo iets dergelijks, het is gewoon vaak dat je een idee hebt voor een spel en dan vraag je je af waarom niemand zoiets maakt en of anderen het niet leuk zouden vinden. Het is niet alsof ik serieus denk dat zo een spel gemaakt wordt, het is gewoon het concept.. Ik ben gewoon echt benieuwd of andere gamers zo een dino survival game zouden willen^^
Gewoon een avondje met een vriend en dan kom je op zo een idee en werk je zo leuke elementen uit en dan denk je: zijn wij de enigen?
De "gat in de markt?" titel is gewoon om aan te duiden dat je vaak denkt als je zoiets bedenkt, zouden andere gamers dit niet awesome vinden? Er zijn eigenlijk zo weinig goede dino films en games, en als kind en zelfs nu nog vind ik zo dino shit echt zalig^^

Ion1c

Legacy Member
Ik zelf zit ook al lang met het idee mijn eigen spel te maken.

Het is een rpg-shooter waar naarmate je verder geraakt en quests oplost je beloond wordt met hardcore fetish porno (paarden die midgets neuken in latex pakjes enzo).

Na een klein marktonderzoek heb ik ontdekt dat dit wel eens de nieuwe COD kan worden.

Vrijdag leg ik men dossier voor bij de bank. Ik zoek nog wat programmers en mappers dus mocht je intresse hebben pm maar.

ps: liefst alleen serieuze reacties.

Mugiwara

Legacy Member
deathsythe zei:

Ik wist niet dat deze game bestond, maar het ziet er echt cool uit^^ Toch zou ik graag een moderne versie willen, met mooie graphics enzo.. Ook met echt een schaarste aan kogels, dat je echt zuinig moet zijn. Met pijl en boog kun je eventueel de kleinere dino's neerhalen, op hun ogen schieten,.. Ook zou "vallen maken" een leuk element zijn denk ik^^ Soms zijn de vijanden ook te sterk en moet je vluchten of in een boom klimmen of iets dergelijk, zou dit niet echte spanning geven?

Turok is jammer genoeg ook geen co-op game, met een vriend splitscreen spelen vind ik eerlijk gezegd één van de leukste dingen aan gamen, met twee overleven op een dino eiland waar je opeens kan doodgaan als je de kleinste fout maakt lijkt me gewoon echt superleuk. Dit idee moet toch meer mensen aanspreken?^^ :p

Mugiwara

Legacy Member
"Op hun ogen schieten"

Maar een dom voorbeeld^^ Is het echt bewezen dat dino's hun huid zo verschikkelijk stevig waren ofzo? Een paar pijlen in hun kop kunnen die toch ook niet overleven..

De bedoeling is echt niet een serieus spel te lanceren ofzo, mijn enigste serieuze vraag is of dit niet nog andere gamers aanspreekt? Een beetje serieuzere comments zouden wel geapprecieerd worden :D

MmoRpgGuy

Legacy Member
en hoe zul je dan gaan naar de andere gebieden? zo een beest vangen en erop rijden?

Mugiwara

Legacy Member
Scifo zei:
Zo'n spel bestaat toch al..

[url=http://www.youtube.com/watch?v=QGNEZvHpIfc]YouTube - Peter jackson's king kong game the movie parts13 b-14 a[/URL]

Wapens waren beperkt en met een speerke dino's killen :love:

Ik vond het een zalig spel :)

Dat ziet er ook idd echt een leuk spel uit :p Ik zou gewoon een hedendaagse versie leuker vinden, met meer spanning, enge weerseffecten en alles erop en eraan^^
Bedankt voor de serieuzere comments ook! Ik denkt dat sommigen hier niet goed lezen, het is echt niet de bedoeling dit spel te lanceren of te trollen, ik wou gewoon andere gamers hun mening over zo een soort spel...

Unpro

Legacy Member
Mugiwara zei:
Dat ziet er ook idd echt een leuk spel uit :p Ik zou gewoon een hedendaagse versie leuker vinden, met meer spanning, enge weerseffecten en alles erop en eraan^^
Bedankt voor de serieuzere comments ook! Ik denkt dat sommigen hier niet goed lezen, het is echt niet de bedoeling dit spel te lanceren of te trollen, ik wou gewoon andere gamers hun mening over zo een soort spel...
Dat spel is maar een paar jaar oud...

Mugiwara

Legacy Member
MmoRpgGuy zei:
en hoe zul je dan gaan naar de andere gebieden? zo een beest vangen en erop rijden?

Ik denk wanneer je genoeg hebt geleerd over een volgend gebied, de dino's kent die erin zitten, meer wapens hebt verzameld, meer mogelijkheden hebt om je te verschuilen enzo.. Het zou echt een open spel zijn, je kan gewoon direct doorgaan naar het andere gebied met je vriend, maar het punt is juist dat het echt geen gemakkelijk spel is, en als je te weinig kennis hebt je gewoon verscheurd wordt enzo.. Gewoon al de kick van met twee in een jungle rond te lopen waar dino's zijn, samen met je vriend lijkt me al leuk :p

SiM0

Legacy Member
Beetje dead island maar dan met dino's dus? Mwa, kan misschien wel wat worden.

Mugiwara

Legacy Member
Unpro zei:
Dat spel is maar een paar jaar oud...

Ik vind het toch heel anders dan mijn boven genoemde idee^^ Het is precies ook niet co-op splitscreen, en dat vind ik juist het belangrijkste aspect.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan