Archief - [Arcade] Magic the Gathering 2012

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SHIGSY

Legacy Member
Card RPG's gaan er altijd wel in en dan is Magic The Gathering zeker een dikke aanrader. Was helemaal niet vertrouwd met het echte MTG maar met het eerste deel al zoveel fun gehad, en nu weer met het tweede deel, dat ik niet anders kan dat het echte gebeuren toch eens te gaan checken. :$

Enfin, sinds 15/06/2011 staat het Arcadespel Magic: The Gathering 2012 op de Marketplace voor 800MSP, "opvolger" van Magic: The Gathering. Het speelt een heel pak vlotter dan de voorganger. Wel een kans gemist om I & II op elkaar te laten inwerken. Je bent helemaal niets met je collecties uit het eerste deel. Daar hadden ze toch iets mee kunnen doen...

Ben me nog volop aan het "inleren" dus ik blijf nog even weg van Xbox Live maar wel al op zoek naar potentiële tegen/medestanders. Geef maar een seintje als je interesse hebt!

screenlg2.jpg

screenlg4.jpg

Xazirri

Legacy Member
Kheb het spel net uitgespeeld. Echt wel fun.

Net als jij ben ik een Magic leek die uit nieuwsgierigheid de eerste XBLA versie van magic uitgeprobeerd heb en blijven plakken ben. De 2012 versie heb ik dan ook gekocht de dag dat het uitkwam. Aan het echte kaartspel ga ik mij wel niet wagen. Veel te duur, kspendeer m'n geld liever elders dan.

Soit, als je eens gewoon een vriendschappelijk wedstrijdje wil spelen over Live, moet ge maar eens een invite gooien ingame. Gamertag: Xazirri.
Zolang ge maar geen al te hoog niveau verwacht, zoals eerder gezegd, ben ik een leek in Magic.

SHIGSY

Legacy Member
Xazirri zei:
Kheb het spel net uitgespeeld. Echt wel fun.

Net als jij ben ik een Magic leek die uit nieuwsgierigheid de eerste XBLA versie van magic uitgeprobeerd heb en blijven plakken ben. De 2012 versie heb ik dan ook gekocht de dag dat het uitkwam. Aan het echte kaartspel ga ik mij wel niet wagen. Veel te duur, kspendeer m'n geld liever elders dan.

Soit, als je eens gewoon een vriendschappelijk wedstrijdje wil spelen over Live, moet ge maar eens een invite gooien ingame. Gamertag: Xazirri.
Zolang ge maar geen al te hoog niveau verwacht, zoals eerder gezegd, ben ik een leek in Magic.

Heb je vanop Xbox.com al een invite gestuurd. Is bij mij ook nog leren.

Blijf maar op X duwen om de tijd te stoppen bij elke stap. :$

Veruca

Legacy Member
Ik vind deze inderdaad al een pak beter dan de vorige. Maar zoals Shigsy zegt, spijtig dat de eerste DotP nu gewoon stof gaan verzamelen, in plaats dan dat je iets met de decks van daar kan doen.

Ik ben ook altijd te vinden voor een potje. Heb nu Gideon's deck volledig, nu de rest nog. :p

Dr.White widow

Legacy Member
:love:

had het nog niet gezien, straks aankopen!
Veruca heb ik in m'n list al staan, dus als ge interesse hebt in een matchke :)
Shigsy en Xazirri natuurlijk ook welkom :D

SHIGSY

Legacy Member
Dr.White widow zei:
:love:

had het nog niet gezien, straks aankopen!
Veruca heb ik in m'n list al staan, dus als ge interesse hebt in een matchke :)
Shigsy en Xazirri natuurlijk ook welkom :D

Heb je een invite voor de friendslist verzonden vanop Xbox.com.

Dr.White widow

Legacy Member
Kheb u dan ook aanvaard via xbox.com :p

Wat zijn de grootste verandering tov de vorige MGT Plainswalker?

SHIGSY

Legacy Member
Dr.White widow zei:
Kheb u dan ook aanvaard via xbox.com :p

Wat zijn de grootste verandering tov de vorige MGT Plainswalker?

Geen massive overhaul verwachten, het blijft quasi hetzelfde als het vorige deel. Archenemy-mode is nieuw, nog niet geprobeerd omdat ik nog met de campaign bezig ben. Het speelt een pak vlotter, dat valt wel op.

Niet veel tekst over te vinden:
Magic the Gathering: Duels of the Planeswalker 2012 [Review] | Shogun Gamer: Video Game News Community: Interviews, News, Reviews and Forum

Veruca

Legacy Member
Djesus, uw CPU teammates in Archenemy zijn retarded. :s

Had hij een Elvish Lyrist liggen (G, tap: sac Elvish Lyrist = Destroy target enchantment). Onze tegenstander had een enchantment liggen waarbij al z'n draken +2/+2 krijgen. In plaats van z'n Lyrist te saccen, gaat hij aanvallen... een 1/1 tegen een 7/7 draak. :ironic:

M'n andere ally had een Elvish Piper liggen (G, tap = put target creature from your hand onto the battlefield). Geen enkele keer heeft hij die ability gebruikt. Constant 5 - 6 mana costs creatures hard casten. :doh:

Archenemy is een PAK moeilijker gewoon omda de computer dumb as fuck is. *zucht*

SHIGSY

Legacy Member
Ook nu met Archenemy bezig, Campaign en Revenge afgewerkt op Planeswalker. NPC's zijn inderdaad niet echt verstandig. Maakt het niet zo aangenaam maar heb het al afgeleerd om mijn team in archenemy andere kleuren te geven dan die ik zelf gebruik. Doe ik dat wel dan verlies ik altijd, niet normaal. Paar artifacts op tafel leggen die je +1 life geven bij elke spell, dus ook van je teammates, en je hebt een mooie hpbuffer tegen dat zij afgeslacht zijn...

Ik vind het wel wat doodzonde hoe Wizard dat aanpakt om nieuwe kaarten te krijgen. Ze mogen van mij dat systeem van PSO: CARD Revolution schaamteloos overnemen. Achter elke wedstrijd kon je daar kiezen tussen 4 stapels kaarten (Action/Items/Creature/Assist) en dan kreeg je naargelang je A/B/C/D/E/S-rating een hoger aantal kaarten van. Was nog eens extra beïnvloedbaar doordat je na elk gevecht xp kreeg en hoe hoger je level hoe meer kans op rare cards. Ik heb nooit de meest rare cards daar gekregen maar het geeft je wel extra motivatie om te blijven spelen, zowel online als offline. En daar hadden ze nog eens een ruilsysteem onder spelers...

Al een donkerbruin vermoeden waar MTG 2012 gaat eindigen in deze drukke speltijden...

Bwuh, offtopic, ik mis Card Revolution soms echt wel. Bombardeer me maar met PM's als je ooit een bericht ziet op het internet dat met deze persoonlijke alltime gamewish te maken heeft

Sega die PSO I & II + PSO: Card Revolution heruitbrengt nu we effectief in “the age of online consolegaming” zitten, iets wat bij hun originele uitgave/heruitgave niet het geval was.

Marginal0

Legacy Member
Ben serieus aan het ownen online, ware het niet dat sommige mensen cheaten. Ze verliezen nog, maar goed, t'is niet plezant om ertegen te spelen.

Ivm nieuwe kaartensysteem: het huidige is ideaal. Waarom de speler laten kiezen als er meestal een soort van power level zit in de unlocks; een soort logische orde. Je bent trouwens niet gebaat met een hoog aantal nieuwe kaarten, anders verandert de deck teveel. Je zelf uit het ganse gamma kaarten laten kiezen is geen optie: daarvoor bestaat Magic Online.

SHIGSY

Legacy Member
Marginal0 zei:
Ivm nieuwe kaartensysteem: het huidige is ideaal. Waarom de speler laten kiezen als er meestal een soort van power level zit in de unlocks; een soort logische orde. Je bent trouwens niet gebaat met een hoog aantal nieuwe kaarten, anders verandert de deck teveel. Je zelf uit het ganse gamma kaarten laten kiezen is geen optie: daarvoor bestaat Magic Online.

Ben het daar toch niet mee eens. Dat is nu elke keer dat ik aan CR moet denken en wat een gemiste kans dit is als we nieuwe kaartjes "krijgen". Moeten er ook geen 7 zijn, verlaag dat gerust maar naar 1-3 naargelang de rating uitgedeelde dmg tegen ontvangen dmg. Komt er aan dat je bij CR bij wijze van spreken zelf na je 1000ste wedstrijd nog mijlenver was van een compleet kaartendeck.

Edit: Ola, was op de website nog nooit geweest. Helaas de tijd niet (work) om het nog volledig te checken maar is Magic Online effectief nog een ander online spel van Magic The Gathering? Als het zo is, dan wist ik het totaal niet, van Fantasy Masters geleden dat ik nog eens op PC een kaartspel heb opgevolgd.

Veruca

Legacy Member
Magic Online leunt nog het sterkst aan bij de 'echte' Magic. Voornamelijk dan het feit dat je echt geld geeft aan virtuele boosters/kaarten. Geef mij toch maar liever irl MtG. :)

En dankzij jou post Shigsy, heb ik dus inderdaad ontdekt dat je de kleuren van je allies kan aanpassen voor Archenemy. Gewoon 3 keer Jace z'n deck gebruikt... die Krovikan Mists werden belachelijk sterk door het aantal Illusions dat er in het spel waren. :p

Nu enkel nog Revenge, en de campaign mode is gedaan.

Ik moet trouwens nog maar 1 achievement halen, die ene waar je 2 andere spelers moet uitnodigen voor Archenemy. Misschien eens afspreken om die achievement voor een paar mensen vrij te spelen?

Dr.White widow

Legacy Member
Spijtig genoeg nog geen tijd gehad om eens deftig te spelen :(
Spel gekocht en ff de campaign gespeeld, proberen van't weekend eens in te vliegen!

SHIGSY

Legacy Member
Veruca zei:
Magic Online leunt nog het sterkst aan bij de 'echte' Magic. Voornamelijk dan het feit dat je echt geld geeft aan virtuele boosters/kaarten. Geef mij toch maar liever irl MtG. :)

En dankzij jou post Shigsy, heb ik dus inderdaad ontdekt dat je de kleuren van je allies kan aanpassen voor Archenemy. Gewoon 3 keer Jace z'n deck gebruikt... die Krovikan Mists werden belachelijk sterk door het aantal Illusions dat er in het spel waren. :p

Nu enkel nog Revenge, en de campaign mode is gedaan.

Ik moet trouwens nog maar 1 achievement halen, die ene waar je 2 andere spelers moet uitnodigen voor Archenemy. Misschien eens afspreken om die achievement voor een paar mensen vrij te spelen?

Ben echt niet vertrouwd met Magic The Gathering IRL, buiten de standaard cliché verhalen die ik persoonlijk interpreteer als "we are all gamers but some of use are more eccentric". Client ondertussen gedownload, gaan het dit weekend eens checken.

Yeah, archenemies houden niet van (*/*) creatures als hun tegenstanders allemaal hetzelfde kleurtje hebben. :cool: NPC aan mijn rechterkant was in staat om gisteren de finale oplawaai te geven aan AE met 18/4 trample.

Stuur me maar een invite als je volk nodig hebt.

Edit: Merk het al bij Magic Online. Vragen ze van de eerste keer al geld ipv even testperiode toe te staan.

Marginal0

Legacy Member
Ja, Magic Online is betalend (buiten de gratis testdecks). Je snapt toch dat Wizards zich niet in het been zal schieten door enorm veel extra kaarten in het 'gratis' DotP spel te steken. Het zou economisch niet rationeel zijn. :p

En archenemy is nog leuk in de zin dat debiele kaarten zoals die artifacts die levens geven (normaalgezien een afschuwelijk slechte kaart -> doe die altijd uit je deck als je online speelt 1 vs 1) nog speelbaar zijn daartegen. Om de archenemy echt te ownen moet je met 3x het Elvesdeck spelen. Da's lachen.

SHIGSY

Legacy Member
Marginal0 zei:
Ja, Magic Online is betalend (buiten de gratis testdecks). Je snapt toch dat Wizards zich niet in het been zal schieten door enorm veel extra kaarten in het 'gratis' DotP spel te steken. Het zou economisch niet rationeel zijn. :p

Uiteraard doen ze dat niet, is maar wat kort door de MMO-antwoordbocht. Spel laat me nu gewoon niet toe zonder eerst een betaling te doen of misschien zie ik het verkeerd staan, wijs me dan gerust de correcte weg.

Bij Fantasy Masters kon je zonder maandelijkse betaling aan de slag met een basispakket, kaarten aankopen was optioneel (maar wel broodnodig :p).

Wacko Santa

Legacy Member
Direct eens aanschaffen se :)..

Voeg maar toe als je ooit eens zin heb in een Magicje :)

nexonion

Legacy Member
amaai ik word echt crazy van de pc die begint te fortressen terwijl ze al kei hard verloren zijn, nog even het spel 15 min extra laten duren door die kankertrage turns

FFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUU

SHIGSY

Legacy Member
nexonion zei:
amaai ik word echt crazy van de pc die begint te fortressen terwijl ze al kei hard verloren zijn, nog even het spel 15 min extra laten duren door die kankertrage turns

FFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUU

Fight till the last man, euh, hp!

Op Xbox Live is het meer de omgekeerde richting plus nog een paar andere irritaties.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan