Archief - I Am Legend

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wu-chAn

Legacy Member
Spectre zei:
waarom spreken mensen hier eigenlijk van vampiers?

Omdat het boek basically over vampieren gaat (die kunnen denken en praten en die het sowieso al gemunt hebben op Neville), de film klaarblijkelijk niet (hollywoodstyle for the win).

Guard

Legacy Member
:offtopic:
Will Smith zei:
"Dames willen met mij naar bed omdat ik de kunst versta hen aan het lachen te brengen. Humor werkt nu eenmaal veel beter dan spieren, geld of sex-appeal. Als je een meisje een leuke tijd bezorgt, is het zwaarste achter de rug. Het is net alsof de druk van de lach hun slipjes naar beneden duwt"


ik geloof dit wel :p

Toppie

Legacy Member
Volgens mij is die val van die zombies. Toen Smith die val opzette om dieje zombie te vangen, heeft de rest van die zombies wss gezien hoe die val ineen zit.
Wss hebben ze dus 's nachts deze val nagemaakt met die pop, om Will Smith te lokken.

Wu-chAn

Legacy Member
V!$u4L zei:
En wat hebben mensen tegen de Kerk, zover ik weet zijn atheïsten en ongelovigen nog altijd in de meerderheid? So what's the fuss, hun macht is al lang voorbij? Ok, dogmatisch en ouderwets, maar dit is echt geen propaganda.

Ooh, what a mistake to make. Believe it or not (pun intended) der zijn meer gelovigen out there dan ongelovigen, en dan yes I'm talking about the Church. Met Amerika als meest prominente voorbeeld, en ja daar hebben ze wel wat macht hoor als Darwin daar wordt weggemoffeld...
Nu ik vind het ook geen propaganda hoor, maar toen ik de namen hoorde van Anna en Ethan... The New and Old Testament combined!

Fergison

Legacy Member
F3nceR. zei:
1ste deel mocht er zijn, jammer van het 2e deel. Dusja ongeveer de zelfde mening als de meerderheid hier.

Iemand zich ook geërgerd aan smith die zich langs de straat naar zijn auto sleept, ipv direct op zijn 1 been al hinkend te gaan en zo die 3 honden op zijn gemakske dood te schieten, zo'n kleine dingetjes doen de film geen goed, vooral als daardoor zijnen hond ook nog ne keer sterft.

Maar als ge net van zo hoog gevallen zijt en een mes in uw been krijgt is dat misschien niet zo evident :p. Ik heb nog niet voorgehad wel.

En vincefeet; bij mij zaten er allemaal allochtonen voor mij en op een van die mooie stille momenten tijdens de film moest die kerel beginnen bellen en de rest zat vrij veel met hun gsm bezig... . Maar ze waren voor de rest eigenlijk nog stil.

Lege Doos

Legacy Member
Fergison zei:
Maar als ge net van zo hoog gevallen zijt en een mes in uw been krijgt is dat misschien niet zo evident :p. Ik heb nog niet voorgehad wel.

Tuurlijk, maar op het einde lukte het hem opeens wel

Wu-chAn

Legacy Member
En over dat valgedoe, die darkseekers (trouwens ze leken wel vrij hard op die dingens van Constantine) of althans die ene darkseeker die zijn kop uit dat gebouw stak om naar Neville te kijken, hoe hij die andere darkseeker gevangen had. Ik denk dat de basisinstincten van een ouder nog altijd goed en wel heerst. En omdat die "toevallig" ook bij die val was, alleen met honden (opdat hij zeker wist dat deze Neville's hond gingen rapen), heb ik een sterk vermoeden dat hij Neville gewoon nagedaan heeft.

Gromme

Legacy Member
Ik verschoot toch enigszins van de review in de Zone/03. Zeg niet dat het dingen zijn waar je keuze op moet gaan baseren maar lees het toch altijd eens door. Deze prent kreeg twee sterren van de vijf. Er werd al bij al niet veel slechte dingen naar bovengehaald over de film maar ze deden W.S. in deze film af als een tweedehands acteur en tot zover voor wat ik heb gehoord doet hij het wel echt goed, beter zelfs, hij draagt de prent op zijn brede schouders. Voor mij is morgen het moment van de waarheid.

Mennol

Legacy Member
Wu-chAn zei:
Omdat het boek basically over vampieren gaat (die kunnen denken en praten en die het sowieso al gemunt hebben op Neville), de film klaarblijkelijk niet (hollywoodstyle for the win).

Volgens mij hebben de makers er "darkseekers" van gemaakt omdat het dan iets "realistischer" overkomt. Dan lijkt het meer alsof het echt kan gebeuren, als je over vampieren begint in een film, dan denk je direct aan fantasie, iets dat niet bestaat of nooit zal bestaan... In de trailer laten zij ook niets zien van die darkseekers, denk ik, waardoor veel mensen niet wisten dat er van die beesten inzaten..

F3nceR. zei:
Tuurlijk, maar op het einde lukte het hem opeens wel
Als je voor je leven moet vrezen, dan voel je waarschijnlijk minder die pijn eh :p

V!$u4L

Legacy Member
F3nceR. zei:
Of gewoon woorden zoals "duh" en "omg"(@ iemand anders) niet meer gebruiken...
Damn you Michelle Tanner! :D

Wu-chAn zei:
Ooh, what a mistake to make. Believe it or not (pun intended) der zijn meer gelovigen out there dan ongelovigen, en dan yes I'm talking about the Church. Met Amerika als meest prominente voorbeeld, en ja daar hebben ze wel wat macht hoor als Darwin daar wordt weggemoffeld...
Nu ik vind het ook geen propaganda hoor, maar toen ik de namen hoorde van Anna en Ethan... The New and Old Testament combined!
Maar toch niet in la Belgique? Ok, maar dat is een ander discussie, vergeet dat ik dat gezegd heb. :D
Dus ik had het dan toch niet mis met symbolisme...

Ali_

Legacy Member
VinceFeet zei:
Mag ik er trouwens even op wijzen dat het al ver gekomen is in onze Belgische cinema's. Ik heb de film donderdagavond gezien in UGC Antwerpen. En gans de film lang hebben er twee heren van group 4 security bij ons in de zaal gestaan. Waarom? Omdat er aan de ingang van de zaal al probleem waren met allochtonen die amok zochten met, jawel, andere allochtonen. Aan de ingang van de zaal waren ze al aan het duwen en trekken en in de zaal waren ze constant naar elkaar aan het roepen tot iemand er genoeg van had en de zaal verliet (met als gevolg dat er dus twee gasten van group 4 'de wacht' kwamen houden in de zaal).

Ik wil hier helemaal geen discussie op gang brengen en dit is ook offtopic maar ik moest het even gezegd hebben. Dat is niet de eerste keer dat de sfeer van de film verneukt wordt door zo'n krapuul en als dat niet snel gaat veranderen zien ze mij niet meer in de Antwerpse zalen...

Het is idd echt heel erg, ik heb gewerkt in de metropolis, niet echt als security maar moest vaak mee "toezicht houden" in bepaalde zalen en echt bijna elke avond was er ergens met iemand wel het ene probleem, soms zo erg dat de politie erbij gehaald moest worden. Sucked allemaal idd muug, maar ik vind dat de bioscopen het toch vrij goed achter de schermen kunnen houden eigenlijk.
Desalniettemin vind ik het allesbehalve normaal dat men amok gaat maken in de cinema, je gaat een film zien en dan ben je weg, waarom zijn er mensen die altijd lastig moeten doen, of problemen maken en zagen over futiliteiten en daar een hele discussie voor houden.

Het probleem is gewoon dat er niets aan te doen is, je weet niet wie er lastig gaat doen en wie wel. Het beste is gewoon dat je, zeker bij zo'n vechtersbazen die mannen gewoon buitenzet en als je dat zelf niet kunt haal je de politie erbij, maar allemaal slechte publiciteit he...

Gavin

Legacy Member
Wu-chAn zei:
heb ik een sterk vermoeden dat hij Neville gewoon nagedaan heeft.
Ik wil daar best in meegaan, maar dan moet ik in één adem ook zeggen dat die darkseekers nog simplistischer worden afgeschilderd dan dat ik al voor deze discussie vond.

showb1z

Legacy Member
V!$u4L zei:
Toch geen nood aan zo'n woorden zeker?
1) Dat is helemaal niet uit de hoogte bedoeld zoals jij denkt.

Fooled me there!

That’s what separates the thinkers from the... morons?

uhm ok. Ik raad u aan uw woorden wat voorzichtiger te kiezen. Nu beoordeelde mijn intelligentie precies op 4 regelkes in een filmforum. Ya dig?

Visual zei:
En wat hebben mensen tegen de Kerk, zover ik weet zijn atheïsten en ongelovigen nog altijd in de meerderheid? So what's the fuss, hun macht is al lang voorbij? Ok, dogmatisch en ouderwets, maar dit is echt geen propaganda.

Ge hebt chance dat ge "Darwin is toch ook maar een theorie" in uw post hierboven hebt weg ge-edit. :crazy:
Evolutie is een feit. Nu bewijsde zelf welke macht de kerk toch nog heeft eh ;)

V!$u4L

Legacy Member
showb1z zei:
Ge hebt chance dat ge "Darwin is toch ook maar een theorie" in uw post hierboven hebt weg ge-edit. :crazy:
Evolutie is een feit. Nu bewijsde zelf welke macht de kerk toch nog heeft eh ;)
Juist daarmee dat ik nu deze bullshit wilde vermijden, he.
Hm, hoe heet dat precies nu weer... Ah ja, Darwin's Theory of Evolution. En waarom chance, ging je anders een rant geven?
Ik zeg toch niet dat ik in het creationisme geloof, darn it. Daar weerleg ik uw 'macht' van de kerk. Hell, ik ben zelfs overtuigd dat alles evolueert. Maar Darwin wordt zelf op een aantal vlakken weerlegd in de wetenschap. Zolang er geen empirisch onderzoek en bewijs is, is iets 'theorie' en geen feit. Niet alles is in zwart en wit te verklaren. Zo is Descartes enorm interessant met z'n systematische twijfel. Daarom trek ik dan ook alles in twijfel en sta ik kritisch t.o.v. alles, ik ben zowel advocaat van de duivel als van God. Maar opnieuw, dat is een ander discussie. En laten we bij deze de toffe thread niet meer spammen en dat is eerder een commentaar op mezelf. ;)

Lint

Legacy Member
Wu-chAn zei:
Ooh, what a mistake to make. Believe it or not (pun intended) der zijn meer gelovigen out there dan ongelovigen, en dan yes I'm talking about the Church. Met Amerika als meest prominente voorbeeld, en ja daar hebben ze wel wat macht hoor als Darwin daar wordt weggemoffeld...
Hell, zelfs in Nederland hebben ze nog een bible belt!!

Mennol zei:
In de trailer laten zij ook niets zien van die darkseekers, denk ik, waardoor veel mensen niet wisten dat er van die beesten inzaten..
In de trailer ziet ge ze wel al (edoch enkel met flitsen) maar ge weet zeker al dat er beesten in zitten. Ik bedoel, de tagline van de film is "the last man on earth is not alone". Wat dacht gij anders dat ze bedoelden?

Gromme zei:
maar ze deden W.S. in deze film af als een tweedehands acteur en tot zover voor wat ik heb gehoord doet hij het wel echt goed, beter zelfs, hij draagt de prent op zijn brede schouders. Voor mij is morgen het moment van de waarheid.
Ik ben ook niet zo lyrisch over mijnheer Smith dan de rest van dit forum. Het beste wat ik kan zeggen is, hij doet het niet slecht, ik stoorde er mij niet aan, maar goed was het niet.

Fergison

Legacy Member
Nja ik vond ik echt heel goed geacteerd. Ik vind ook niet dat er te veel over acteerprestaties moet gezeverd worden bij zo'n film.

nTFs

Legacy Member
Vrij klassieke schrikcinema.
Beetje teveel emo en te weinig echte actie om te blijven boeien.

6/10.

Wu-chAn

Legacy Member
Mennol zei:
Volgens mij hebben de makers er "darkseekers" van gemaakt omdat het dan iets "realistischer" overkomt. Dan lijkt het meer alsof het echt kan gebeuren, als je over vampieren begint in een film, dan denk je direct aan fantasie, iets dat niet bestaat of nooit zal bestaan... In de trailer laten zij ook niets zien van die darkseekers, denk ik, waardoor veel mensen niet wisten dat er van die beesten inzaten..

Ik leg het misschien verkeerd uit, het zijn niet echt vampiers in het boek maar het zijn mensen die bloed willen/nodig hebben om te overleven en ze komen enkel 's nachts buiten. Dat vind ik dan toch meer op vampiers lijken dan de hersenloze wezens in deze film. Maar ik zeg hierbij ook niet dat de film slecht was integendeel, net zoals bij Constantine heb ik genoten van de film en niet veel nagedacht en soms... heel soms leefde ik gewoon mee met het hoofdpersonage, wat als een serieuze feet is voor Will Smith. (imo)

Mennol

Legacy Member
Lint zei:
In de trailer ziet ge ze wel al (edoch enkel met flitsen) maar ge weet zeker al dat er beesten in zitten. Ik bedoel, de tagline van de film is "the last man on earth is not alone". Wat dacht gij anders dat ze bedoelden?
Dat er nog gewone mensen als hem het hebben overleefd?
Wu-chAn zei:
Ik leg het misschien verkeerd uit, het zijn niet echt vampiers in het boek maar het zijn mensen die bloed willen/nodig hebben om te overleven en ze komen enkel 's nachts buiten. Dat vind ik dan toch meer op vampiers lijken dan de hersenloze wezens in deze film. Maar ik zeg hierbij ook niet dat de film slecht was integendeel, net zoals bij Constantine heb ik genoten van de film en niet veel nagedacht en soms... heel soms leefde ik gewoon mee met het hoofdpersonage, wat als een serieuze feet is voor Will Smith. (imo)
Kbegrijp het laatste deel van je laatste zin niet echt, maar als je bedoelt dat je verrast was van W.S. zn acteertalent, dan moet je "The pursuit of happyness" eens zien, daar is hij ook zeer goed.

Denk dat de meeste mensen hem slecht vinden omdat hij de Fresh Prince was en gewone blockbuster actiefilms deed zoals "Independence Day", "Bad Boys" en "Men in black", maar als je gewoon es naar "Ali", "The pursuit of happyness" en "I am legend" kijkt zonder aan die andere films te denken, dan moet je imo wel beseffen dat het een goeie acteur is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan