Archief - Wachtuitkering

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

themummy123

Legacy Member
Zijn er hier mensen die al een wachtuitkering krijgen?

meer informatie hier: http://www.vdab.be/campus/na_wachttijd.shtml
Daar staat bij wachtuitkering: minimum 200 euro, max 800+ euro.

Ik zou graag weten in welke (gezin)situatie de mensen zitten en hoeveel ze krijgen(desnoods via pm). Ik weet dat als je bij je ouders woont, je minder krijgt, maar ik zou toch wat specifieker willen weten.

Hoeveel krijg je als je niet meer bij je ouders woont en je bent een alleenstaande, geen kinderen ten laste? Weet iemand dit?

NoizeSuppressor

Legacy Member
toen ik afgestudeerd was ook ff nix gedaan, woonde thuis en ik kreeg 300 euro op de maand. Terecht natuurlijk werk genoeg :D

jorrelemargi

Legacy Member
ik ga binnenkort een andere job doen en heb een vast contract moeten opzeggen om 60% van ne fulltime te kunnen aannemen. Als ge dan 600 euro krijgt om 0% te doen gade natuurlijk ook eens nadenken ;)

^MystiQ

Legacy Member
Tword eens tijd da ze die uitkeringen eens afschaffen ze, met al die fucking bullshit, der is werk genoeg !!!

Terrorist_Hell

Legacy Member
Math'ke zei:
Tword eens tijd da ze die uitkeringen eens afschaffen ze, met al die fucking bullshit, der is werk genoeg !!!
Niet iedereen kan zware arbeid aan. En mocht dit toch het geval zijn, 'n mens mag nog steeds keuzes maken.

NoizeSuppressor

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
Niet iedereen kan zware arbeid aan. En mocht dit toch het geval zijn, 'n mens mag nog steeds keuzes maken.

nee, ik vind het afschaffen ook veel te simplistisch en niet opgaand.

Maar voor jonge mensen zijn er idd wel jobs genoeg.

Zelf had ik ff beslist van een break in te lassen van 3 maand na mijn studies, waarin ik dus 300 euro
uitkering kreeg (had ervoor al gewerkt, voor ik mijn studies afmaakte. Ik wou ook niet zomaar
eender welk werk aannemen, zodat ik verder ging in de richting van mijn studies...

Maar moest door jobwissel bij vdab zijn vorige week, twee losers gezien van beiden in de 20 en
al 4 en respectievelijk 3j werkloos. Sorry, maar dat is niet willen werken en die mannen
mogen ze gerust zonder uitkering zetten... Als iemand niet kan, omwille van medische redenen das iets helemaal anders.
Maar stel uw vader vliegt op zijn 48 buiten wegens reorganisering, die mens heeft dus geen recht op
uitkering??? Denk je dat die van vandaag op morgen ander werk heeft??? (om te reageren op de kerel hier die 't wou laten afschaffen he :) )

Bij de jongeren moeten ze er wel eens met de grove borstel doorgaan, want er zijn er genoeg die niet willen werken, liever lui dan moe...

ps: ben zelf 24, eer er commentaar komt van ouwe zak ofzo :)

Huey

Legacy Member
Math'ke zei:
Tword eens tijd da ze die uitkeringen eens afschaffen ze, met al die fucking bullshit, der is werk genoeg !!!
dikke vette 2nd

Er zijn duizenden open vacatures in Vlaanderen, maar de gemiddelde zeveraar gaat brugpensioen pakken of is te lam om te gaan werken en blijft liever uitslapen om daarna een pint te gaan pakken in het plaatselijke café, om daar te gaan zeveren dat hij alles van de wereld weet.
dikken bs allemaal.

- IK VERALGEMEEN DIT NIET OVER IEDEREEN, MAAR ER ZIJN ER TOCH WEL ZO'N PAAR DUIZEND IN BELGIQUE -

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik heb een boeiende uitkering van +- 250 euro (ik zou voor't juiste getal eens mijn rekening moeten na kijken)

Niet veel maar ik werk dan ook niet :p

@ Uitkeringen zo maar afschaffen: Dat is pas bullshit.

^MystiQ

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
Niet iedereen kan zware arbeid aan. En mocht dit toch het geval zijn, 'n mens mag nog steeds keuzes maken.

Keuze maken ? Profiteren op een andere zijne zware arbeid ?

Der zijn genoeg jobs in da fabriekswereld die niet ZWAAR zijn, zoals met een clarckske rondrijden, der is genoeg werk jong, tis maar al wat ge voor doet, alsde altijd met uw leeg gat blijft zitten op stoeleke gade inderdaad nooit iets geschikt vinden.

ComputerVISTA zei:
@ Uitkeringen zo maar afschaffen: Dat is pas bullshit.

Er zijn uitzonderingen .. En bij u wetek ook wel dat werken niet echt geschikt is omwille van uw gezondheid, maar iemand van 21 die thuis op zijn gemakske 8 uur per dag CS speelt en klaagt dat hij geen werk heeft verdient van mij geen uitkering .. En der zijn der zo genoeg :)

ComputerVISTA

Legacy Member
Math'ke zei:
Er zijn uitzonderingen .. En bij u wetek ook wel dat werken niet echt geschikt is omwille van uw gezondheid, maar iemand van 21 die thuis op zijn gemakske 8 uur per dag CS speelt en klaagt dat hij geen werk heeft verdient van mij geen uitkering .. En der zijn der zo genoeg :)

Ik vond wat je zei, zonder verdere uitleg klinkklare onzin. Ge moet dat wat verduidelijken hé.

Gelijk nu Bv. :p

^MystiQ

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ik vond wat je zei, zonder verdere uitleg klinkklare onzin. Ge moet dat wat verduidelijken hé.

Gelijk nu Bv. :p

Hierbij mijn excuses voor mijn uitleg zonder verduidelijking, en het is toch zo é, iedereen klaagt al altijd, klagen tot dat behang van de muur valt en ge moet niet denken da ze der iets aan doen hé, tis nie voor het 1 of ander é, maar alsek op reis ga é praat ik altijd met inwoners van het land en die mensen hebben nooit nieveel nodig om gelukkig te zijn en ge ziet da ook.

Maar hier in belgië, miljaarde man, zagen en klagen da ze hier doen, ge houdt nie voor mogelijk :)

Emigreren naar een ander land staat tevens op mijn verlanglijstje hoor btw maar eerst mijn studies afronden en dan verder kijken :)

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik emigreer ook, van de moment Vlaanderen apart gaat verhuist den dezen naar het schone maar regenachtige UK :D

Maar dit geheel terzijde :p

Er zullen altijd tamme kl*ten zijn.

bartje_n

Legacy Member
nu gaat iedereen jaloers zijn maar: ik ben 20j en werk op ford, verdien 1400€/maand + maaltijd cheques EN ik moet niks doen

ik ben magazijnier op ford en zit nu van de 8h dat ik op ford ben 6h op internet, het enige wat ik moet doen is als iemand een boormachine komt vragen ofzo, dat geven aan die persoon

hiervoor heb ik in de bouw gewerkt als electricien en dan moest ik 10h per dag werken en werd er maar 8 betaalt en had maar een loon van 1000/€ maand en da was 10h hard zweten (dit heb ik 3 weken gedaan)

^MystiQ

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ik emigreer ook, van de moment Vlaanderen apart gaat verhuist den dezen naar het schone maar regenachtige UK :D

Maar dit geheel terzijde :p

Het staat op mijn lijstje zoals ik dus al zei, een goed land zoeken is ook niet altijd evident hoor, kzal wel zien hoe of wat, maar der is eigenlijk niet zo veel da mij hier houdt ..

Het is en blijft hier een apenland, kijk maar naar de hele vorst-volkswagen situatie, die mensen krijgen hunnen pré uitbetaald tot aan hun pensioen of tot da ze ander gelijkwaardig werk hebben gevonden en dan zeggen hun kinderen op het nieuws van vtm "ik krijg geen kertcadeautjes want onze papa verdient geen geld meer"

Een dikke grote schande zou ik zo zeggen en alleen maar mogelijk in belgië ;)

spray-bunny

Legacy Member
Imo mag er heel wat meer controle komen op mensen die liever niet werken. Als stok achter de deur dreigen om hun uitkering af te nemen. Dat geld kan dan gebruikt worden voor diegene die het echt nodig hebben.

Grof ook dat zelfstandigen die in de problemen raken een veel kleinere uitkering krijgen dan werknemers. Ondernemers/zelfstandigen nemen veel risico en zijn zowat de ruggegraat van onze economie. Stank voor dank...

^MystiQ

Legacy Member
spray-bunny zei:
Grof ook dat zelfstandigen die in de problemen raken een veel kleinere uitkering krijgen dan werknemers. Ondernemers/zelfstandigen nemen veel risico en zijn zowat de ruggegraat van onze economie. Stank voor dank...

Het is toch ook nooit anders geweest ? Zelfstandigen zijn al altijd de ruggegraat geweest voor de economie hier, ze werken enorm veel en hard en de haren staan soms recht van de stress en dan gaan ze op pensioen en krijgen ze een magerpensioentje waar ze bij wijze van spreken nog gene zak patatten mee kunnen kopen:)

Huey

Legacy Member
Math'ke zei:
Emigreren naar een ander land staat tevens op mijn verlanglijstje hoor btw maar eerst mijn studies afronden en dan verder kijken :)

same here, nummer 1 op de lijst: Vancouver, CANADA..
Géén racisme, géén zever over uitkeringen: immigranten krijgen een basisopleiding engels en een job..
Mensen die 2 of zelfs 3-talig zijn, zijn zéér nodig..

vergelijking met België:
politici gaan zeveren over nutteloze dingen zoals de taal op bordjes... ? wtf, dan hebde toch echt geen flauw benul waar ge mee bezig zijt ?
racisme ten top, elke week wel ne jongen die wordt neergeknald voor nen ipod..
en dan nog tal van "werklozen" terwijl er duizenden vacatures zijn om in te vullen..

Viva Canada & UK

NoizeSuppressor

Legacy Member
bartje_n zei:
nu gaat iedereen jaloers zijn maar: ik ben 20j en werk op ford, verdien 1400€/maand + maaltijd cheques EN ik moet niks doen

ik ben magazijnier op ford en zit nu van de 8h dat ik op ford ben 6h op internet, het enige wat ik moet doen is als iemand een boormachine komt vragen ofzo, dat geven aan die persoon

hiervoor heb ik in de bouw gewerkt als electricien en dan moest ik 10h per dag werken en werd er maar 8 betaalt en had maar een loon van 1000/€ maand en da was 10h hard zweten (dit heb ik 3 weken gedaan)

jaloers??? Ik zou niet weten waarom. Wat ga je op je cv zetten als 't daar ooit misloopt? Harde werker? Ervaring?

Soit, ambitieverschil ofzo miss he ik zou zot worden van 't nixen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan