Archief - Waarom 33 centiliter blikjes?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

squarePusher

Legacy Member
Waarom zijn zo goed als alle blikjes 33 centiliter, en niet 25 of 30?

Dennoman

Legacy Member
Njah, hebben ze volgens mij berekend als het grootste formaat dat iemand in 1x opkan zonder te moeten hersluiten :p zo verkopen ze zo veel mogelijk drank en ook zoveel mogelijk porties ervan :) winstmaximalisatie dus...
Maar dat verschilt prolly van persoon tot persoon. Ik bvb krijg zonder problemen een blikje in 1x op, maar mijn moeder laat altijd wel een open blikje in de ijskast staan (wat heel irritant is ma, so if u read this, stop it!) xD

Rage

Legacy Member
tegenwoordig zijn smalle lange blikjes ook in. (Zoals de redbull blikjes, zo hebt ge er nu ook van fanta zoals in de reclame) Daar zit minder in (20 of 25cl ?)

Mr.Anderson

Legacy Member
Omdat als je er een 1'tje en een 7 aan toevoegd, je een 1337 blikje hebt :)

Serieus: Dennoman heeft volgens mij het correcte antwoord al gegeven :)

Terror Factor

Legacy Member
Eerlijk gezegd betwijfel ik da of da wel het juiste antwoord is, waarom doen ze da me flesjes dan ni?

televetforum

Legacy Member
Terror Factor zei:
Eerlijk gezegd betwijfel ik da of da wel het juiste antwoord is, waarom doen ze da me flesjes dan ni?
Omdat je die kunt hersluiten?

Bontus

Legacy Member
je hebt 1/5 liters: flesjes
je hebt 1/4 liters: red bull blikjes
je hebt 1/3 liters: blikjes waar we het nu over hebben
je hebt 1/2 liters: blikken voor de Onslow's onder ons

aXl_

Legacy Member
Typhon` zei:
omdat 3 blikjes dan afgerond een liter vormen?

en 4 blikjes van 25 cl is exact ne liter...

Terror Factor zei:
Eerlijk gezegd betwijfel ik da of da wel het juiste antwoord is, waarom doen ze da me flesjes dan ni?

ik vind dan ook dat er in die flesjes van 20/25 cl veel te weinig zit :p

Dennoman

Legacy Member
Njah, voor thuisconsumptie koopt de consument voornamelijk blikjes, lijkt me. Glazen flesjes worden voornamelijk op café of in een restaurant geconsumeerd, dus heeft de restauranthouder er alle belang bij om flesjes in te kopen, daar verkoopt hij er nl. meer van omdat er minder in zit :)
En lees aub beginpost eens goed, jongens: "Waarom zijn zo goed als alle blikjes 33 cl?"
As in: niet allemaal :)

Annun

Legacy Member
Ze hebben gewoon alles berekend om zo veel mogelijk winst te maken. Zo weinig mogelijk metaal, zo gemakkelijk mogelijk vervoeren, zo veel mogelijk verkopen, ...

squarePusher

Legacy Member
We zoeken wel een bewijsbare, zwart op wit bevestiging, gissen kan ik zelf ook wel :)

ec8or

Legacy Member
in de USA is het 354 ml dacht ik maar dat zou dacht ik '12 fluid ounces' zijn ofzo, daar is er dus wel een meetkundige reden waarom het zo'n rare hoeveelheid in ml is.

CyberLama

Legacy Member
ec8or zei:
in de USA is het 354 ml dacht ik maar dat zou dacht ik '12 fluid ounces' zijn ofzo, daar is er dus wel een meetkundige reden waarom het zo'n rare hoeveelheid in ml is.

Yup dat denk ik ook. Is waarschijnlijk historisch gegroeid naar een volumemaat die we nu niet meer kennen, maar die toen in die tijd als "standaard drinkhoeveelheid" bekend stond.

devilface

Legacy Member
In China is het voor een blikje 434ml en een flesje 593 ml(geldt enkel voor producten van cola), maar dat zou daar zo zijn omdat die inhouden een veelvoud zijn van een of andere chinese inhoudsmaat die geluk brengt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan