Archief - Virus verovert wereld

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

themummy123

Legacy Member
De Standaard van 02 januari 2007 zei:
Goedaardig virus verovert wereld
Oorspronkelijke filmpje op YouTube al 9 miljoen keer bekeken

Het is een rage die zich dankzij het Internet in een rotvaart over de wereld verspreidt. Toch zijn de gratis knuffels niet virtueel. Zaterdag werden er 700 echte uitgewisseld in Gent.
De Australiër Juan Mann kwam na een wereldreis terug thuis en vond dat zijn landgenoten er maar somber bijliepen. Hij kreeg een gekke inval: hij schreef in grote letters 'Free Hug' (gratis knuffel) op een bord en ging daarmee in een drukke winkelstraat in Sydney staan. Zijn bedoeling: ,,De mensen doen glimlachen en ze een goed gevoel bezorgen.''

Het lukte, de actie sloeg aan. Mann knuffelde jong en oud en zette anderen ertoe aan om zijn voorbeeld te volgen. Even probeerde de politie er een stokje voor te steken, want was Mann wel verzekerd voor mogelijke 'ongevallen'? Hij startte een petitie en behaalde in een mum van tijd 10.000 handtekeningen.

Het verhaal speelde zich een jaar of twee geleden af. Dat het nu de ronde doet, is te wijten aan The Sick Puppies, een onbekend Australisch gitaarbandje, dat over het fenomeen een nummer schreef en de bijhorende clip -met Mann in de hoofdrol -op het internet gooide. Dat gebeurde in september. Voor ze het goed en wel beseften, stroomden er reacties binnen uit de Verenigde Staten, Rusland, Spanje en de hele wereld. In oktober was de clip al één miljoen keer bekeken, nu al bijna 9 miljoen keer.

Je ziet erop hoe Mann zich op de knieën laat vallen om een kleine, oude dame te omarmen. Hoe sommigen in een boogje om hem heen lopen, en anderen - vrouwen maar ook mannen, van jonge en rijpere leeftijd - hem in de armen vallen. Sommige knuffels zijn kort en beleefd, andere heel wat enthousiaster.

Met het aanstekelijke lied erbij (I don't mind where you come from, as long as you come to me) tovert het filmpje een glimlach op ieders gezicht. Het is aftellen tot het Australische tienerbandje op nummer een binnenduikelt in de popcharts.

Het fenomeen verspreidt zich intussen als een goedaardig virus over de wereld. Zaterdag ging een tiental Gentenaars op de Korenmarkt rondhangen met een 'Free Hug'-bord. ,,Natuurlijk word je in het begin wat raar bekeken'', zegt Tobias Leenaert. ,,En sommige mensen willen gewoon niet. Toch genieten ze mee als ze zien dat anderen elkaar knuffelen. Het viel veel beter mee dan ik had verwacht. Ik schat dat ik zowat 70 mensen heb geknuffeld. En we waren met tien, dus reken maar uit. We willen het zeker nog doen, want het doet deugd om elkaar een goed gevoel te bezorgen.''

(vbr)

Info over acties vind je op het forum van de site:

www.freehugscampaign.org

De clip is te zien op You Tube:

www.youtube.com/watch?v=vr3x_RRJdd4

Wat vinden jullie van de actie? Heeft iemand ze al tegengekomen?
Sometimes a hug is all what we need:D

Ali_

Legacy Member
Toch geen slecht idee :D Show a fellow human some love.
Ik knuffel al mijn vrienden, allé vooral vriendinnen toch altijd.
Love shall conquer all!

Q ^^

Legacy Member
ik vind het wel leuk ,

let wel op met die pedofielen , want als ge op die foto kijkt ziet ge dat da enkele kleine meisjes waren die knuffels uitdeelden in Gent,

kom ens hier meiske, geef me een stevige knuffel ! (ziek lachske erbij)

maar voor de rest ens ne mooie rage,

EverlastingHate

Legacy Member
themummy123 zei:
jij hebt verloren. Liefde heeft gewonnen.:D
ha, het aantal echtscheidingen is nog nooit zo hoog geweest, mede het aantal gezinsdrama's. Ondertussen echtscheidt meer dan 3 op 4 koppels. Beat that! :tongue:

hug*

man wie verzint zoiets =D


/hmm, mss is het net door al die vrije liefde, dat men meer en meer aan echtscheiden denkt, men gaat gewoon meer vreemd :O.

Ali_

Legacy Member
EverlastingHate zei:
ha, het aantal echtscheidingen is nog nooit zo hoog geweest, mede het aantal gezinsdrama's. Ondertussen echtscheidt meer dan 3 op 4 koppels. Beat that! :tongue:

Ja en da komt omdat de mensen zo snel overgaan tot scheiding.
Het is veel makkelijker dan vroeger.
Tis toch nie zo dat die mensen die scheiden voor de rest alleen zullen blijven.
Trouwens liefde heeft nie alleen betrekking tot koppels, liefde tussen vrienden en familie bestaat ook.

themummy123

Legacy Member
M'n zus en nicht hadden die "huggers" tegengekomen in Gent. Ze riepen "gratis knuffels". M'n zus en nicht dachten eerst dat het om een gratis knuffelbeer ging. :lol:

Ali_

Legacy Member
themummy123 zei:
M'n zus en nicht hadden die "huggers" tegengekomen in Gent. Ze riepen "gratis knuffels". M'n zus en nicht dachten eerst dat het om een gratis knuffelbeer ging. :lol:

:rofl: hahaha, die is wel goed.
Ja, de eerste keer dat je dat ziet zonder te weten waarover het gaat denk ik dat de meesten toch wel vreemd opkijken, maar nu je weet wat het is zie ik er niks verkeerd aan, integendeel!

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik denk dat ik een tegencampagne ga beginnen met gratis djoefen op de muile!

russian

Legacy Member
Ik passeerde een vijftal Free Hugers in Gent (waarvan één meisje). Een paar oude venten met een vuile, versleten trui en in korte broek :S.

Ik had niet echt de behoefte één van die personen te knuffelen. Uiteraard ben ik er niet tegen, maar ik stel mij toch wel vragen bij het hele gebeuren.

Het leken mij allemaal linkse mannen overigens. Not my cup of tea :D.

^MystiQ

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ik denk dat ik een tegencampagne ga beginnen met gratis djoefen op de muile!

Ik sta aan uw zijde !

De dfoefers tegen de huggers ^^

Doet mij denken aan die film Gangs of new york :D

ComputerVISTA

Legacy Member
Math'ke zei:
Ik sta aan uw zijde !

De dfoefers tegen de huggers ^^

Doet mij denken aan die film Gangs of new york :D

Als der zo een bende afkomt met een plakaat wil ik hun gezicht wel eens zien als er een paar van ons met een tegenplakaat 'gratis djoef op de muile' afkomen :D

Defees

Legacy Member
die kerel da da filmke heeft gepost = Worldpeace123 -_- urgh

Meyer88

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ik denk dat ik een tegencampagne ga beginnen met gratis djoefen op de muile!

wa vo zever is da nu weer :confused: als ge er niet tegen kunt da mensen gelukkig zijt, ga dan ergens in een hoekske zitten verkommeren en geef u eigen een djoef op de muile. tot alles weer goed zit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan