De programmatie op zaterdagochtend en zondagochtend vond ik vroeger wel beter. Series als Transformers, Beast Wars, Beast Machines, Spiderman, Batman, Godzilla, Men in Black, X-men, Iron man, The A-team, MacGyver en al die andere zouden mij de dag van vandaag nog kunnen boeien in tegenstelling tot die domme belspelletjes. Het enige goede dat op tv is 's ochtends in het weekend is de herhaling van gammo (want op woensdag kan ik niet kijken).
Ik kijk heel weinig tv. 's Avonds bij het eten van My Wife and Kids omdat dat dan op staat voor mijn zus en het nieuws zie ik dan tijdens de afwas. Series die mij wel aanstaan maar die hier nog niet uit zijn (bvb Heroes, Stargate, South Park etc) download ik wel en bekijk op mijn kamer op mijn xbox. Anime bekijk ik ook soms, daar zitten ook wel leuke reeksen bij.
Als een film te laat speelt en ge kunt niet kijken kunt ge hem toch opnemen en later kijken wanneer het u wel past. Een extra voordeel is dan nog dat ge de reclame kunt overslaan en uw film op pauze kunt zetten wanneer ge wilt.
Als ge u afvraagt waarom ge nog betaald voor kabel als ge toch bijna nooit kijkt, wel smijt die kabel dan buiten en neem een satellietschotel. Honderden zenders kunt ge dan ontvangen, er zal wel iets bij zitten dat u ligt zeker? Als ge dan toch nog Vlaamse zenders wil kunt ge een abonnement nemen op TV Vlaanderen.
Maar niemand verplicht u toch om tv te kijken 's avonds? Doe die bak uit en houdt u bezig met iets anders, er zijn dingen genoeg om te doen. Houdt u bezig met uw pc (gamen, chatten, surfen, programmeren, eender wat eigenlijk), schaf u een gameconsole aan (bvb ne ps2 kunt ge voor een appel en een ei kopen tweedehands en veel toppers zijn te koop voor 10 à 30 euro nieuw) en speel daar op. Ge kunt ook ergens naar toe gaan, alhoewel dat wel kostelijk kan beginnen komen als ge iedere dag weg gaat. Sporten kunt ge ook 's avonds doen, alhoewel dat waarschijnlijk niet echt interessant is voor mensen die moe zijn van heel de dag te werken.
Ge kunt ook boeken lezen, dat kan ook ontspannend werken en het is niet duur. Ge wordt lid van de bib of ge zijt gratis lid en ge kunt boeken gaan ontlenen of ge koopt uw boeken online omdat ze ze niet hebben in de bib.
Ge zult uw tijd beter gespendeerd hebben als ge een goed boek gelezen hebt dan wanneer ge naar undercover lover of van die andere hersendodende rommeltv hebt gekeken.
edit: Careless, ge kunt discovery channel nog bekijken als ge telenet hebt met Telenet PCTV. Dat is gratis en wordt niet bij uw limiet geteld.