Archief - Slaapfobie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pietje frietje

Legacy Member
Beste vrienden,

Ik zit met een vraag.

Ik weet niet als hier nog andere mensen last van hebben, maar ik heb een ongelooflijke angst om in slaap te vallen, omdat je uiteraard niet weet wanneer het gebeurt.

Ik ben echt doodsbang om mijn ogen dicht te doen als ik in mijn bed lig en probeer dan ook zo lang mogelijk op te blijven.

Kan iemand dit verklaren

Dank u...

pietje frietje

Legacy Member
Ik ben niet bang dat ik niet meer zal wakker worden. Ik ben gewoon bang voor het in slapen vallen.

Spectre

Legacy Member
Waarom zou je daar bang voor moeten zijn ?
Slapen is één van de zaligste dingen op deze aarde ^^

Gentille

Legacy Member
Waarom precies die angst om te gaan slapen? Leg dat eens beter uit, van wat ben je bang als je gaat slapen?

Brazuca

Legacy Member
Bij mij is het juist andersom, ik ben bang om wakker te blijven.

pietje frietje

Legacy Member
Wel, als ik in mijn bed lig ben ik bang om in slaap te vallen.
Omdat het zo maar plots gebeurt zonder er besef van te hebben.

PapaGanz

Legacy Member
Geef u zelf dan nen toek op au muil en dan ziet ge het aankomen ??

balbe

Legacy Member
ga dan eens een psycholoog zien voor je niet meer KAN slapen en nog een miserabeler leven gaat leiden.
Niets zo zalig voor mij als lekker in slaap vallen (buiten dat andere bed-activiteit :p )

Gentille

Legacy Member
pietje frietje zei:
Wel, als ik in mijn bed lig ben ik bang om in slaap te vallen.
Omdat het zo maar plots gebeurt zonder er besef van te hebben.

Dat is toch niet meer dan normaal? Ik kan ook nooit zeggen wanneer ik in slaap val dat gebeurd gewoon, ontspan je gewoon en fixeer je er niet op.

Spectre

Legacy Member
Happy thoughts ^^
Moet daar gewoon eens iets speciaals van maken. Denk dat je een gsm bent die gaat opladen ofzo :p

Ble$$ed^

Legacy Member
ge zijt uzelf alleen maar zot in uw koppeke aant maken door daar echt op te focussen.
Heb je het ook als je vriendin bij jou ligt ? (indien je een hebt natuurlijk)

Is wss gewoon een angst... gaat vanzelf over, je moet er gewoon niet mee bezig zijn. Zet een film op tijdens het slapengaan of lees iets... gwn niet aan in slaap vallen denken:)

ChunWai.

Legacy Member
Slaap heb je nodig. Als je niet slaapt raakt je lichaam uitgeput en kun je niets meer doen.. Denk aan een emmer energie in je lichaam die per dag gevuld moet worden door slaap. Als de emmer leeg is, ben je slecht bezig!

balbe

Legacy Member
balbe zei:
ga dan eens een psycholoog zien voor je niet meer KAN slapen en nog een miserabeler leven gaat leiden.
Niets zo zalig voor mij als lekker in slaap vallen (buiten dat andere bed-activiteit :p )

pietje frietje zei:
Nah, 'k had beter nooit deze thread gestart:p

Hou hier maar serieus rekening mee, tenzij uw fobie niet echt is

Unpro

Legacy Member
pietje frietje zei:
Wel, als ik in mijn bed lig ben ik bang om in slaap te vallen.
Omdat het zo maar plots gebeurt zonder er besef van te hebben.
Als je het niet weet is er toch ook niks ergs aan, je valt in slaap zonder dat je het weet en 's morgens word je wakker. (zo niet zul je het waarschijnlijk ook niet weten :p)

SweetEmmaRose

Legacy Member
Mmmmm slapen is toch zalig jong, ge moet die switch in uw bol proberen maken. En als t echt stoort en ni lukt, dan echt is naar de dokter gaan.

_DKsissor_

Legacy Member
toevallig teveel naar nightmare on elmstreet gekeken? Toenk klein was hadk toen ook bang om in slaap te vallen +- 1 maand lang gehad :p. Bleef wakker totdat ik vanzelf in slaapviel.

ChunWai.

Legacy Member
iTeRuMs zei:
amai, hoe verloopt je slaapritueel nu dan?

Lol inderdaad:lol:
Ik kan mijn lichaam niet dwingen om te gaan slapen, want dan blijf ik net langer wakker:lol:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan