Archief - Pickpockets

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Plastic

Legacy Member
Effe vraagje: kent er iemand een manier om pickpockets tegen te gaan?
Ik ben al 2 keer bestolen in de metro en ik zou graag verdere diefstalen vermijden:p
Ik heb van een vriend gehoord dat de enige manier is om het zelf te leren maar dat zou ik liever vermijden, maar als er iemand een goede site kent waar wat uitleg wordt gegeven over vanalle technieken...

BTW: ik heb al gezocht maar niets gevonden...

josuwa

Legacy Member
kettinkske aan uwe broek en portefeuille hangen , als ze hem dan nog pikken , They're good... desnoods aan portefeuille vastsolderen :)

Wover

Legacy Member
Alles in uw voorste zakken steken, en voor de rest...

Wat hebben ze van u gestolen?

killgore

Legacy Member
in treinen en bus steek ik het nodige in mijn rugzak als ik moet rechtstaan en zorg ik dat dat gedeelte zich in mijn zicht bevindt of zet ik me eventueel al leunend tegen een wand.

Voor de rest merk ik dat extreem snel als mijn portefeuille uit mijn broekzak is, hoewel waarschijnlijk nog niet snel genoeg als het deftig gedaan is. Serieus, al tegengekmen dat ik denk: shit mijn portefeuille is weg en zo in paniek rondkijk en dan pas doorheb dak et in mijn handen heb (no kidding :x).

En het is pickpocket.

VinceFeet

Legacy Member
Portefeuille aan ketting en vooraan in je zak steken, straffe gast die dat ongemerkt kan stelen. En ook 'Bad Motherfucker' op uw portefeuille schrijven.

Time

Legacy Member
Zorgen dat ze bij het voorbijlopen of botsen tegen u nergens aan kunnen... Maak dus gebruik van je binnenzakken ed.

Boukreev

Legacy Member
ksteek mijn portefeuille gwn in men de binnezak van men jas

killgore

Legacy Member
Time^- zei:
Zorgen dat ze bij het voorbijlopen of botsen tegen u nergens aan kunnen... Maak dus gebruik van je binnenzakken ed.

Binnenzakken, tenzij goed afgezondert (door uw rits bv.) zijn slechter, je voelt het echt bijna niet als hieruit iets verdwijnt omdat dat vaak niet tegen uw lichaam plakt.

DA_MadAce

Legacy Member
Een kettingkje help niet per se. Beste advies, portefeuille mag geen "stijf" model zijn dat z'n vorm behoudt. Moet weinig in zitten en moet zich over tijd naar uw achterwerk vormen (of ten minste wat krom staan). Als iemand hem dan probeert te nemen voel je het meteen aangezien je dan een iets diepere druk voelt op een klein oppervlak dat niet te "overstemmen" is (wat één van de belangrijkste trucks is).
:p

Ali_

Legacy Member
steek'm nie in uw achterzak...
alhoewel ik het wel doe en nog nooit ben bestolen en ik neem ook altijd de metro.

Rogue

Legacy Member
Santa| zei:
Inderdaad. GSM linkerzak en portefeuille rechterzak hier en handen in de zakken.

Mornee, 't is portefeuille in de linker broekzak en GSM in de rechter broekzak! :tongue:


:p

hatetn

Legacy Member
gewoon zorgen da ze nergens aankunnen
waar iets van waarde inzit handen in zakken
steken waar ge ze zeker ziet als ze iets proberen
alles in zakken me ritsen steken(meestal voelde het wel als ze het opendoen)
als ge op echt drukke plaatsen zijt(bus, trein, metro) proberen om aan ne zijkant te staan ipv in het midden(1-2 kanten afschermen is gemakkelijker dan 4)
...

gewoon maken da ze nie kunnen pakken en zelfs het proberen extreem moeilijk maken

Mr. SLASH

Legacy Member
sinds mijn portefeuille eens gepikt is geweest , voel ik nu onbewust praktisch elk kwartier of ik nog alles heb , wel te verstaan als ik bijv. op bus of ergens ver van huis ben , waar ik zoiets zeker nie mag verliezen , het is vrij raar hoe da komt , nuja sindsdien heb ik nog nooit iets gelijk gsm of dergelijke verloren of vergeten .

beste is da ge voelt davet er nog steeds zit , zoals mijn sleutels of dergelijke , ik heb et liefst dak voel dat er degelijk iets in mijn zakken zit . en als ik et echt nie betrouw dan zoals reeds gezegd uit achterzak halen en vanvoor steken .

punk

Legacy Member
Als ik mij op "risicogebieden" begeef dan steekt men portefeullie in de binnenzak van men jas die dichtgeritst is. Of in men rugzak

SilentSpring

Legacy Member
sinds dak in't 2de middelbaar m'n portefeuille eens bijna verloren heb op de bus (was uit m'n achterzak geslierd) hangt em altijd vast met een ijzeren kettingske aan m'n broek. Zit altijd in m'n achterzak, rechtervoorzak gsm en linksvoor zakdoek. Loop praktisch altijd met m'n handen in m'n zakken, en ik let altijd goed op m'n portefeuille. Diegene die em pikt zonder dak het door heb zal ne straffe gast moete zijn, want die ketting beke weggestoken onder m'n pull en vest enzo.

Op fuiven doe'k een kleinere portefeuille mee met enkel het noodzakelijke (paspoort, net genoeg geld voor drank+ inkom en wc) en dan gaat die wel in m'n voorzak bij m'n gsm, en ik hang die dan ook nog eens vast aan m'n broek zodak hem zeker nie verlies/gepakt wordt. En meestal hebbek het wel rap in de mot als er achter me een verdacht individu loopt. Boeken en detectives lezen is toch voor iets goed:)

Ik check ook geregeld ofdat alles nog aanwezig is.

Atrox

Legacy Member
Altijd in achterzak gestoken, nooit gestolen geweest ook al ga ik elke dag met de bus/trein ...

Ik controleer wel vaker, soms zelfs onbewust.
Op fuiven of op vakantie steek ik hem dan wel vaker in mijn voorzakken. Zelfs ik krijg hem dan met moeite eruit :p

at killgore: Ook al zo vaak gehad :')

viewer

Legacy Member
omdat ik geweldig nonchalant ben met men portefeuille, en die altijd laat liggen enzo, heb ik men pas en siskaart gewoon nooit meer bij. Kben die al een paar keer kwijtgeraakt, en da kost meestal meer om die terug te halen dan het geld wat erin stak (want als ik die kwijt ben benk meestal zat, dus is het geld al omgezet :p)

om nog maar te zwijgen van het gruwelijke geloop om die pas en siskaart terug te krijgen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan