Archief - Picknick ideeën

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stefaantje

Legacy Member
Ik ben van plan om binnenkort een picknick te houden met mn vriendin. Maar ik heb geen ervaring met picknicks of maaltijden (buitenactiviteiten zo jullie willen) voorbereiden. Het idee is om een namiddag-schemeravondpicknick te houden. Wat ik wel weet&nodig zal hebben, maar waarvan de invulling mijn hersenen pijnigt:

-Dekentje (2m op 2m groot genoeg?)
-Drank (een wit wijntje, fris en zoet, gaat overal bij) (glazen of toch maar bekertjes?)
-Voedsel: Bij een picknick stel ik me iets uitgebreid voor met massa's fruit en -achtige zaken. Maar wat is handig om mee te nemen? Als dessert had ik richting yoghurt-chocomousse gedacht.
-Muziek?
-Locatie: Het lokale park lijkt me het best geschikt.
-Plan B: als het zou regenen.. een binnenpicknick lijkt me nogal suf:sop:

graag jullie advies ;)

LaCucaracha

Legacy Member
wtf, da kunde nu toch wel zelf zien, denkt eens 2 min na he:p
ne frigobox hebde sowieso al nodig

Wtfbbq

Legacy Member
-> deken : check
-> pickickmand ! strooien met openklapbaar deksel
-> drank : witte wijn in glazen ofc
-> stokbrood, rozijnbrood , boter, kaas en fruit
-> muziek : rustig i guess

en neen, ik heb ook geen ervaring :x

roslar

Legacy Member
dat klinkt tof, btw mijn autootje staat al in de garage. Nu nog verzekering en keuren :d

stefaantje

Legacy Member
frigobox sowieso nodig.. Als het eten en de wijn uit de koelkast komt, zal het nog wel enkele uren goed blijven in een mand zeker?
Is een fakkel een haalbaar iets denkend aan de schemering? Of is het risico op massa's insecten en aangebrande taferelen te groot?
thx toch al ;)

VinceFeet

Legacy Member
Sowieso glazen pakken, geen bekers! Komt nogal cheap over! En pas op dat je niet bovenop een mierenhoop ofzo gaat zitten, je zou de eerste niet zijn.

En hou er rekening mee: in een park spelen soms kinderen en die kunnen de romantiek met factor tien doen dalen. Ik deed als kind niets liever dan tortelduifjes hun geluk te vergallen. :p

Fakkel is een goed idee maar in het lokale park? Dan ga je nog duidelijker zichtbaar zijn + ik vermoed dat dat niet mag van politie/brandweer (misschien wel hoor). En als die fakkel op je dekentje valt zou je vriendin wel is in vlammen kunnen opgaan.

Mr Syphon

Legacy Member
muziek zou ik imo ook niet doen, stilte kan ook fijn zijn :D

aXl_

Legacy Member
stefaantje zei:
Ik ben van plan om binnenkort een picknick te houden met mn vriendin. Maar ik heb geen ervaring met picknicks of maaltijden (buitenactiviteiten zo jullie willen) voorbereiden. Het idee is om een namiddag-schemeravondpicknick te houden. Wat ik wel weet&nodig zal hebben, maar waarvan de invulling mijn hersenen pijnigt:

-Dekentje (2m op 2m groot genoeg?)
-Drank (een wit wijntje, fris en zoet, gaat overal bij) (glazen of toch maar bekertjes?)
-Voedsel: Bij een picknick stel ik me iets uitgebreid voor met massa's fruit en -achtige zaken. Maar wat is handig om mee te nemen? Als dessert had ik richting yoghurt-chocomousse gedacht.
-Muziek?
-Locatie: Het lokale park lijkt me het best geschikt.
-Plan B: als het zou regenen.. een binnenpicknick lijkt me nogal suf:sop:

graag jullie advies ;)


planB: zoek een gezellig doch niet te duur restaurantje in de buurt alwaar kaarsjes, in tegenstelling tot een picknick, wel mogen :)

stefaantje

Legacy Member
De omkadering is nu scherp gesteld, waarvoor dank.
Maar qua eten: gwn broodgerechten, of mss toch aan salades ed. wagen?

aXl_

Legacy Member
stefaantje zei:
De omkadering is nu scherp gesteld, waarvoor dank.
Maar qua eten: gwn broodgerechten, of mss toch aan salades ed. wagen?

euh, als je een barbecue houdt zet je doorgaans ook van die salades in het midden op tafel. Wel zulke dingen dus en als je ook nog eens metalen schaaltjes hebt volstaat plastic folie erover zolang ge het ni op z'n kop houdt (plastic staat zo cheap maar is doorgaans geleverd met dekseltje :p)

hipStar

Legacy Member
Wat je vriendin graag lust e. Je kan ook zo van die kleine toastjes kopen in een grote karton en dan zo krabsla en visla en american en martino en zo kopen en da op die kleine toastjes doen als voorgerechtje zo. En dan als hoofdgerecht: stokbrood met kaas en ham en parmaham met zo van die meloen stukjes in a potje en dan bij die parmaham is wel lekker. En dan als dessert je zelf met alleen, maar een strikje om;-). euhm nee chocomouse.
En als drank zoete witte wijn. En ja wijnfles= kurkentrekker of anders mag je de kurk in de fles duwen:p

yourmama

Legacy Member
je kan zoveel doen van eten. mijn favorieten zijn toch wel
apperitief met chips of koekjes of toostjes
dan zo shijfjes meloen met hesp omwonden
* kunt als hoofdgerecht veel verschillende kleine stukjes kaas nemen ( wel appart verpakken als ge kaas neemt die doorsmaakt ) met stokbrood of kleine picolootjes enzo
* of ipv kaas ander beleg
derna chocomouse of rijstpap of ...
en voor als je gedaan hebt met eten kan je aardbeien meenemen, altijd gezellig om elkaar te voeren

samen met een lekker wit wijntje ;)

ook best een groot deken om op te zitten en een ander dekentje voor als het frisser wordt.
en zo'n gel-kaars ( klein maar blijft branden) voor als het donker wordt.
en als ge romantisch wilt doen neemde nog een boekketje rozen mee ook

hf

aXl_

Legacy Member
hipStar zei:
Wat je vriendin graag lust e. Je kan ook zo van die kleine toastjes kopen in een grote karton en dan zo krabsla en visla en american en martino en zo kopen en da op die kleine toastjes doen als voorgerechtje zo. En dan als hoofdgerecht: stokbrood met kaas en ham en parmaham met zo van die meloen stukjes in a potje en dan bij die parmaham is wel lekker. En dan als dessert je zelf met alleen, maar een strikje om;-). euhm nee chocomouse.
En als drank zoete witte wijn. En ja wijnfles= kurkentrekker of anders mag je de kurk in de fles duwen:p

of ge probeert em met een zwier te sabreren, maar een wijnfles is daar doorgaans niet meteen voor geschikt :p

Kurobu

Legacy Member
picnick = simpel, zeker als ge et romantish wilt houden. ( imo )

gewoon simpel jong.
begin gewoon met een glas schuimwijn of champagne ( en iets lichts als hapje, aardbeien of zo ?
stokbrood, chaume of camenbert ( ? )
druifjes, witte wijn als " hoofdgerecht".
en als desert ga je best voor iets luchtigs ( sjokomouse is zwaar voor na kaas en wijn imo )
dus mss ga je beter voor een fruitsalade, al dan niet met passievruchten.
of een fruitsla met wat natuuryougert er door gedraait.

en als je het in da val avond doet, heb ik nog een gouden tip ;)
als perfecte afsluiter verklaar je haar ( nog maals ) op een romantishe wijze u liefde.
dit door een lied, gedicht of iets anders.
en zorg voor wat rozeblaadjes, rozen op zijn hele, kaarsen.. ( neem tuin kaarsen ;) )

andere benodigd heden :
groot laken ( 3x3 )
zorg dat jij een jasje draagt voor zij het koud krijgt ;)
en veel liefde.
jah potjes en koeverts weet ge zelf wel he ;)
meer heb je imo niet nodig.
good luck er mee ;)

Dr. Doezel

Legacy Member
Doet mij denken aan hurley in lost: een groot blik food :d
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan