Archief - Nagaan welk nummer er belde

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Killstick

Legacy Member
Deze voormiddag heb ik een louch telefoontje gehad door van een franstalige, die wou weten of ik alleen thuis was en al. Men ouders zijn op reis naar egypte en al.

Nu zou ik graag gwn wete hoe ik de nummer kan vinden die me belde. De telefoonlijn is van telenet en we krijgen 1 factuur voor internet en telefoon.

superbus

Legacy Member
We hebben zo'n telefoon waar je de nummer op kan zien die belt, maar als je zoiets hebt echt geen idee.
In ieder geval, je kan ook gerust bellen zonder dat je nummer zichtbaar is. Zo slim zullen ze toch geweest zijn.

Het is verder ook overduidelijk dat ze van plan zijn om in te breken bij jou, dus ik zou alvast het huis barricaderen :)

Dreamchaser

Legacy Member
Bellen naar 1919? Dan krijg je normaalgezien het laatste nummer dat je belde te horen (maar ik weet niet zeker of dat enkel de gemiste oproepen zijn of allemaal).

Genius

Legacy Member
Dreamchaser zei:
Bellen naar 1919? Dan krijg je normaalgezien het laatste nummer dat je belde te horen (maar ik weet niet zeker of dat enkel de gemiste oproepen zijn of allemaal).

Zijn enkel uw gemiste oproepen. En dan nog zelfs uw allerlaatste gemiste oproep.

Sommige telefoontoestellen hebben zo'n functie als in uwe gsm, dat je kan zien welke nr u heeft opgebeld.

Arifiene

Legacy Member
Ik hoop voor jou dat je niet gezegd hebt dat je alleen bent, en euh, als het echt zo louche klonk, mss toch beter even flikken bellen.
Ik weet nu niet of er veel van die Roemeense bendes Frans spreken, maar toch :p.
Als ge een vrijstaand huis hebt of der staat nen mooie auto voor de deur...

CyberOps

Legacy Member
Arifiene zei:
Ik hoop voor jou dat je niet gezegd hebt dat je alleen bent, en euh, als het echt zo louche klonk, mss toch beter even flikken bellen.
Ik weet nu niet of er veel van die Roemeense bendes Frans spreken, maar toch :p.
Als ge een vrijstaand huis hebt of der staat nen mooie auto voor de deur...

complete ²nd. Tegenwoordig kan je niet voorzichtig genoeg zijn

Gentille

Legacy Member
Dreamchaser zei:
Bellen naar 1919? Dan krijg je normaalgezien het laatste nummer dat je belde te horen (maar ik weet niet zeker of dat enkel de gemiste oproepen zijn of allemaal).

Dat zijn idd enkel de gemiste oproepen, eens je hebt opgenomen kan je dat nummer niet meer opvragen omdat je de oproep beantwoord hebt.

Killstick

Legacy Member
we zitten ier thuis zo me een poort me een cijfercode dus geen sleutel, goe systeem voor onder het jaar maar as ge op vakantie zijt wel onveilig. De zekeringen voor de garage afgelegt.
Tis een gesloten huis ma alle2 ons buren zijn halfopen. De nene is weg dus via diejen zijnen hof ist al ni moeilijk. Twil nu lukken da er ier soms ne chiquen oto voor de deur staat idd, omda men ouders ngo wegzijn sta menne nonkel zijnen S2000 Honda ier

kzou die nummer wille dak zie wie et was en mss is me mijne gsm er na belle ofzo. Kheb het tijdstip van den telefoon gwn opgeschreven. dus mss is na telenet zelf belle.

Men vriendin kreeg deze week ook savonds telefoon thuis er pakt iemand op en ze direct leggen af..zeker mee oppasse

blackman

Legacy Member
Een paar weken geleden heb ik dit zelfs om de 3 dagen ongeveer gehad(Ze bellen je op maar zeggen niets),hier tegen kan je weinig doen denk ik.Maar ik denk wel dat ons huis goed beveiligd is,dus ik maak me weinig zorgen.

taLa.

Legacy Member
Ik werd een tijd geleden heel de tijd gebeld door fransman(nen?) die dachten da'k Yannick noemde ... zelfs nada'k een andere SIM-kaart had bleven die mij bellen :| 't Is nu wel al een tijdje gedaan, mag zo blijven van mijn part.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Mijn ma had vroeger iemand die elke dag belde om haar te vertellen wat ze aant doen was, dus bv : goe uw ramen kuisen eh, terwijl ze de ramen aant kuisen was :p. Elke dag, maanden aan een stuk, maar wanneer mijn ma niet alleen thuis was belde hij nooit. Mijn pa is dan via belgacom te weten gekomen wie het was en die vent belt nu nooit meer :unsure:. Dus gewoon eens proberen bij uw telefoonmaatschappij.

Plastic

Legacy Member
MA omg wa een paranoide fucking mense:p Ge klinkt als die dikke amerikaan uit "Bowling for Columbine", wss gewoon ne maat ofzo die wou lache...

DogFacedGod

Legacy Member
Plastic zei:
MA omg wa een paranoide fucking mense:p Ge klinkt als die dikke amerikaan uit "Bowling for Columbine", wss gewoon ne maat ofzo die wou lache...

lol

Neenee, dit is wel een bekende tactiek van een dievenbende. In mijn dorp werden er 10 huizen constant opgebeld door zo'n type.

Laat je hond eens de telefoon beantwoorden of neem op en dreig ermee de politie te bellen. Dan stoppen ze wel. Hebben we thuis ook gedaan.

Verwittig alvast je nonkel al maar. Beter op veilig spelen.

KO

Legacy Member
Plastic zei:
MA omg wa een paranoide fucking mense:p Ge klinkt als die dikke amerikaan uit "Bowling for Columbine", wss gewoon ne maat ofzo die wou lache...

1. Michael Moore is zalig
2. Zou em de stem van 'ne maat die is wou lache' ni herkennen ?
3. Iemand opbellen om te kijken of em thuis is, is wel degelijk een veelgebruikte techniek van dieven en dergelijke

Spineless

Legacy Member
Plastic zei:
MA omg wa een paranoide fucking mense:p Ge klinkt als die dikke amerikaan uit "Bowling for Columbine", wss gewoon ne maat ofzo die wou lache...

natuurlijk, die dikke amerikaan die een OSCARWINNENDE documentaire heeft gemaakt..

OT: bij belgacom is er een speciale optie waarbij je kan kijken wie je allemaal gebeld heeft maar dat zou je ongetwijfeld wel geweten hebben moesten je ouders dat gehad hebben..

edit: darn, telenet :p

Frado2005

Legacy Member
blackman zei:
Een paar weken geleden heb ik dit zelfs om de 3 dagen ongeveer gehad(Ze bellen je op maar zeggen niets),hier tegen kan je weinig doen denk ik.Maar ik denk wel dat ons huis goed beveiligd is,dus ik maak me weinig zorgen.

² enkel geadem dat je hoort :p , al lang geleden though

gregory804

Legacy Member
Ik zou gewoon naar de politie bellen dat zij da onderzoeken, wa gade doen als ge da nummer hebt, zeggen da ze ni mogen inbreken?

Killstick

Legacy Member
ze zouden doorhebben da ik het doorheb.

Twas echt opvallend. Hij vroeg direct naar men pa, wou weten waar em was, wrm ik thuis was en me wie ik thuis was :s ge legt af en da belt ni terug. Pa heeft op zijn GSM niks gekregen. Noem het paranoide of het gwn verdacht. Kheb allesinds de sleutels van de otos weggelegd.

Zulke dingen heb ik toch al vroeger op het nieuws gehoord. En tis toch opvallend hoe ineens veel meer mensen hun "misbellen" in de vakantiemaanden

beemer

Legacy Member
Als zo iemand u opbelt gewoon niet antwoorden met uw naam (enkel hallo) en vragen wie ze moeten hebben (expliciet naar de naam vragen) en steeds antwoorden dat ze verkeerd verbonden zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan