Archief - Milkshakes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GhostRider_007

Legacy Member
Waarschijnlijk een stomme vraag maar kom.

Mijn vriendin wou vandaag eens milkshakes maken en via een recept uit een kookboek heeft ze dat dan ook geprobeerd. Het probleem is dat die milkshakes eigenlijk gewoon chocolademelk waren.. die hadden niet de dikte zoals in de Quick of de McDonalds ofzo.

Is er iets speciaals dat je moet doen om die milkshakes dik te maken? Ze gebruikte wel geen blender.. dat hebben wij nog niet voor de moment. Als het gewoon de blender is ga ik die thuis wel halen. :)

ComputerVISTA

Legacy Member
1) ge neemt chocolade ijs (3 bollekes)
2) 2 deciliter melk
3) halven deciliter room
4) gesmolten chocoladen (naar eigen goeddunken ((smaak dus))

Eerst dr ijs, dan de melk en room mixen en dan de gesmolten chocolade erbij.

Dit heeft m'n broer me net gezegd :p

GhostRider_007

Legacy Member
Hm, wat voor een waardeloos kookboek is dat dan. :wtf:

Hier stond gewoon:
- 2 bollen ijs per persoon
- 1/2 liter melk
- suiker
- en mixen maar

Morgen eens proberen en als het nog niet lukt ga ik thuis de blender halen. :)

ComputerVISTA

Legacy Member
GhostRider_007 zei:
Hm, wat voor een waardeloos kookboek is dat dan. :wtf:

Hier stond gewoon:
- 2 bollen ijs per persoon
- 1/2 liter melk
- suiker
- en mixen maar

Morgen eens proberen en als het nog niet lukt ga ik thuis de blender halen. :)

Probeer dat van m'n broer dan maar eens, die wist me expleciet te zeggen dat de room er zeker bij moest voor te dikken.

SoliD

Legacy Member
SOS Piet zou zeggen

- Je wil stijve milkshake maar je doe er vloeistof bij, da klopt ni éé

Het recept van Vista kan dus idd kloppen, room is sowieso nodig en vééél minder melk en meer ijs.

Peephole

Legacy Member
Als ik een milkshake maak is dat gewoon een willekeurige hoeveelheid melk, vanilleijs en chocopoeder in de blender. Geen room of suiker.

ComputerVISTA

Legacy Member
SoliD zei:
SOS Piet zou zeggen

- Je wil stijve milkshake maar je doe er vloeistof bij, da klopt ni éé

Het recept van Vista kan dus idd kloppen, room is sowieso nodig en vééél minder melk en meer ijs.



Mijn broer is chef kok dus hij zou het moeten weten, zoniet zal ik hem voor u een koppel hoe lijfstraffen geven :unsure:

jodeman

Legacy Member
Is er een verschil tussen ijs en roomijs? Anders dat laatste gebruiken. Heb tot het einde van internet moeten surfen om dat te vinden.

Dr.White widow

Legacy Member
jodeman zei:
Is er een verschil tussen ijs en roomijs? Anders dat laatste gebruiken. Heb tot het einde van internet moeten surfen om dat te vinden.

verschil zit em in de room ;)

beton

Legacy Member
ik doe het zo : veel ijs, een volledige banaan, wat room, een beetje melk, en optioneel nog wat suiker

dan heb je wel geen chocolademilkshake natuurlijk :)

pieta

Legacy Member
ma banaan is wel altijd de beste^^
ik maakook soms een smoothie
ipv ijs,ijsblokskes, fin stampen, +room+honing+...+nog eregsn iest wat ik bvergeten ben:p

pina

Legacy Member
GhostRider_007 zei:
Hm, wat voor een waardeloos kookboek is dat dan. :wtf:

Hier stond gewoon:
- 2 bollen ijs per persoon
- 1/2 liter melk
- suiker
- en mixen maar

Morgen eens proberen en als het nog niet lukt ga ik thuis de blender halen. :)
dat klopt nochtans hoor. Als je het dikker wil, moet je er gewoon meer ijs in doen.

BOHICAAA

Legacy Member
Vooral niet te lang in den blender steken: gewoon efkes blenden anders hebde inderdaad chocomelk on da rocks.


Mijn fav.:

bollekes vanille roomijs, genoeg banaan, een beken melk, efkes blenden et voila nen super bananashake die redelijk dik is omdat ik veel roomijs gebruik:D

Zeker veel varianten testen: rood fruit is ook wel lekker maar best eerst het fruit apart blenden mé een beken suiker (of nog beter: het fruit opwarmen met een beken suiker zodat ge zoete, zachte mix krijgt).

Mr.Anderson

Legacy Member
Ik maak ook af en toe milkshakes. En als het een tip mag zijn (in geval dat ge da graag drinkt natuurlijk) moet ge soja-melk gebruiken. Dit zorgt ervoor dat na het blenden, de milkshake schuimt :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan