Archief - Loon.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eXtreme

Legacy Member
Yow,


Ik hoorde daarstraks een gesprek tussen twee semi-business men in de bus en ze waren bezig over iemand en op een bepaald moment vroeg de ene aan de andere hoe veel die persoon verdiende en hij antwoordde "iets van een €45/uur..." en dan zeiden ze iets dat 'k niet kon verstaan.


Maar nu vroeg ik mij af of dit nu veel is; €45/u... Hiermee bedoel ik veel voor een man van 40-50 jaar ofzo HE(!!!)...en met veel bedoel ik dan ook nog eens genoeg om in een deftig -geen opvallend- (natuurlijk alleenstaand) huis te betalen en een chique bak (bv. een Porsche Cayenne - basisprijs €52.000 of een Range Rover Sport - basisprijs €47.000 etc...audi a6....e.d.).... :)


Wat is het fijn om nieuwsgierig te zijn..


Grtz

denkimi

Legacy Member
eXtreme zei:
Yow,


Ik hoorde daarstraks een gesprek tussen twee semi-business men in de bus en ze waren bezig over iemand en op een bepaald moment vroeg de ene aan de andere hoe veel die persoon verdiende en hij antwoordde "iets van een €45/uur..." en dan zeiden ze iets dat 'k niet kon verstaan.


Maar nu vroeg ik mij af of dit nu veel is; €45/u... Hiermee bedoel ik veel voor een man van 40-50 jaar ofzo HE(!!!)...en met veel bedoel ik dan ook nog eens genoeg om in een deftig -geen opvallend- (natuurlijk alleenstaand) huis te betalen en een chique bak (bv. een Porsche Cayenne - basisprijs €52.000 of een Range Rover Sport - basisprijs €47.000 etc...audi a6....e.d.).... :)


Wat is het fijn om nieuwsgierig te zijn..


Grtz

netto of bruto? netto is dat idd wel veel.
bruto is dat zeer redelijk maar niet overdreven

Kermit

Legacy Member
een advocaat vraagt meestal 100 euro per uur, exclusief btw, en dan foefelen ze meestal ook nog met hun uren, en rekenen ze iedere cliënt minstens 0,5 euro/km aan om naar de rechtbank te rijden, ookal gaan ze daar voor 10 cliënten ineens naartoe, maar een kleine onnozele zelfstandige praktijk levert dan ook al snel 15.000 euro per maand op

die 45 euro/uur, moet ge dat niet zien obv een 38-urige werkweek? en overuren worden toch niet betaald bij dergelijke bedienden dacht ik, en die werken al snel minstens 50 uur per week

rbn-

Legacy Member
eXtreme zei:
Yow,


Ik hoorde daarstraks een gesprek tussen twee semi-business men in de bus en ze waren bezig over iemand en op een bepaald moment vroeg de ene aan de andere hoe veel die persoon verdiende en hij antwoordde "iets van een €45/uur..." en dan zeiden ze iets dat 'k niet kon verstaan.


Maar nu vroeg ik mij af of dit nu veel is; €45/u... Hiermee bedoel ik veel voor een man van 40-50 jaar ofzo HE(!!!)...en met veel bedoel ik dan ook nog eens genoeg om in een deftig -geen opvallend- (natuurlijk alleenstaand) huis te betalen en een chique bak (bv. een Porsche Cayenne - basisprijs €52.000 of een Range Rover Sport - basisprijs €47.000 etc...audi a6....e.d.).... :)


Wat is het fijn om nieuwsgierig te zijn..


Grtz

Ja porsche cayenne in zelfde klasse als A6 zetten. Ik zou allesinds al niet hopen dat gij die levensstijl zult hebben. En alles is relatief een advocaat met kennis van internationaal recht vraagt +-500€/uur.

Kermit

Legacy Member
rbn- zei:
Ja porsche cayenne in zelfde klasse als A6 zetten. Ik zou allesinds al niet hopen dat gij die levensstijl zult hebben. En alles is relatief een advocaat met kennis van internationaal recht vraagt +-500€/uur.

de belgen die in maastricht studeren doen dat altijd daar (want aan nederlands recht, ja dan moeten ze ook al in nederland gaan werken)
en dan te weten dat die opleiding veel lichter is dan een opleiding rechten in belgië

dan loon van advocaten is eigenlijk een beetje buitensporig hoor, net zoals dat van artsen trouwens, 100.000 euro voor een specialist voor een maand schijnt vrij normaal te zijn, heb ik vernomen uit goede bron

de bestverdiende arts zou de anatoom-pathaloog zijn, met 450.000 tot 500.000 euro per maand, belachelijk toch gewoon

wouter_dc

Legacy Member
Waar eerst >8 jaar studie aan vooraf is gegaan. En ik weet dat artsen/specialisten in een ziekenhuis het in het begin absoluut niet zo makkelijk hebben. Je moet niet denken dat ze van den ene dag op den andere massa's patienten hebben hoor.

Santa

Legacy Member
Er zijn advocaten genoeg die 400€/uur verdienen.. nuja als je in je vak bij de beste zijt verdien je gewoon altijd veel :)
En idd als ge echt goe wilt verdienen moeje in het internationaal zakenrecht gaan.. Als je een zaak mag pleiten waar miljarden van af hangen dan zijn die bedrijven al snel geneigd een percentje of 2-10 aan hun advocatenbureaus te betalen :x

Santa

Legacy Member
Genious zei:
Kermit, welke betrouwbare bronnen?

Ja haha schrijf het inderdaad maar op je buik dat het gemiddelde loon voor een specialist 100.000€/maand is :lol:
Dan zeje binnen op een jaar - twee jaar.

Tis wel zo dat de meeste specialisten 10-20k €/maand verdienen. Met mss de hartchirurg 100.000/maand.
Maar 500.0000/maand da geloof je toch zelf ni :p

LSDsmurf

Legacy Member
Santa| zei:
Tis wel zo dat de meeste specialisten 10-20k €/maand verdienen. Met mss de hartchirurg 100.000/maand.
Maar 500.0000/maand da geloof je toch zelf ni :p

Idd die 500 000EUR per maand klopt niet, ik heb dat artikel een tijdje geleden gelezen en het was denk ik 500 000EUR per jaar.

virtualdude

Legacy Member
Kermit zei:
die 45 euro/uur, moet ge dat niet zien obv een 38-urige werkweek? en overuren worden toch niet betaald bij dergelijke bedienden dacht ik, en die werken al snel minstens 50 uur per week

Ge moet echt goed zagen, als bediende/kader, om uw overuren betaald te krijgen idd.


Off topic: Trouwens Cayenne en chique bak past niet samen in een zin

FroFro

Legacy Member
nen normale gespecialiseerde arts 100.000 per maand? :p das belachelijk jom ^^ da zal wel per jaar zijn ze :)

en 45 euro per uur, das te zien hoeveel ge werkt e... ne piloot (hier werke ze me vaste lonen meestal, in amerika betale ze soms per uur) verdient bij goei maatschappijen soms ook 200-300 dollar per uur, maar die werkt dan ook maar 65 uur per maand e :)

GhO$T

Legacy Member
Als een volstrekt onbekende zegt dat hij 45€ per uur verdient wil dat totaal niks zeggen hé; je weet niet welk soort werk, welke sector, hoeveel uren hij werkt op een maand, hoeveel van die 45 hij werkelijk in handen krijgt, wat hij er moet voor doen...

De ene arbeider verdient misschien 10€ per uur terwijl de andere 20€ per uur krijgt; maar die laatste kan vb extreem lastig/ongezond werk doen waardoor hij tegen zijn 50ste onder de grond zal zitten of zwaar ziek zal zijn... dan kan je nog maar moeilijk zeggen dat die 2e beter af is omdat hij het dubbel verdient van die eerste.

als high class prostitué vang je misschien ook 500€ per uur; maar hoeveel vrouwen willen zoiets doen, ongeacht hoe goed het betaalt.

En al die mooie auto's op de baan zijn voor een groot deel bedrijfsauto's, dus dikwijls geen eigendom van de persoon achter het stuur.

Dakantochnie

Legacy Member
eXtreme zei:
en een chique bak (bv. een Porsche Cayenne - basisprijs €52.000 of een Range Rover Sport - basisprijs €47.000 etc...audi a6....e.d.).... :)
Je mag dat zo niet zien. Al die auto's worden geleased en een A6 leasen is een pák goedkoper dan een SUV leasen. Iemand die al een Cayenne als bedrijfswagen krijgt is minstens CEO.

chosen1

Legacy Member
meeste mensen die met een porsche cayenne enz rijden hebben hun eigen bedrijf! en dan schrijve ze die wagen in als bedrijfswagen en kunne ze dieje afschrijven op 4 jaar ofzo en dan een nieuwe kopen!

(allemaal vrij illegaal maar ge zou maar is moete weten hoeveel het zo doen)

Chickenlal

Legacy Member
Moesten rechten en advocatenzever mij nu interesseren kon ik dus rijk zijn :(

jvc

Legacy Member
Hoeveel zou die gast dan nog over hebben van zijn 45€? De helft?
Ik zou wel zeer content zijn met bijna 4000€ netto per maand (bijna de helft)

eXtreme

Legacy Member
Is het zo moeilijk om eens niet off-topic te gaan :) ...wie boeit het wat wat chrirurgen en advocaten verdienen, die studeren dan ook duizend jaren [einde] :p



is het dan zo moeilijk om gewoon te zeggen of €45/u veel is voor een man van iets van een 40-50 jaar, doet er niet toe welk beroep, en als je me bijna uitlacht bij de vergelijking van een A6 met een Cayenne.....dan ben je niet goe bezig, ik heb het dan over een deftige A6 en een Cayenne V6, geen 2.0, een 3.0 dus, dat schilt "maar" 7000" eur ;)


&#8364;45/u bruto <-> netto VOOR een 40-50 jarige :)

virtualdude

Legacy Member
eXtreme zei:
en als je me bijna uitlacht bij de vergelijking van een A6 met een Cayenne.....dan ben je niet goe bezig, ik heb het dan over een deftige A6 en een Cayenne V6, geen 2.0, een 3.0 dus, dat schilt "maar" 7000" eur ;)

iemand die een cayenne wil kopen zal nooit een A6 in z'n shortlist hebben staan


geschat op een 40 uren week komt da op ongeveer 7200&#8364; en da is idd goed betaald. ( al is het bruto )
Vraag is natuurlijk als h'm aan het zwanzen is ( gezien er veel zwanzen als het over loon gaat )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan