Archief - Legale snelheid maar gestopt...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

amdr

Legacy Member
Hoiz,

Ik heb een vraagje.
Stel, je rijd tege de 45 maar ze stoppen u omdat ze bv een krulpijp zien staan. Ge word op de rollekes gezet en die gaat natuurlijk sneller als 55 maar bv tege 80. Kunne ze u brommer dan afnemen ook al reed ge aan de juiste snelheid?

Was me dat net eens aant afvragen enja, dacht van zal het maar eens ff gaaan vragen :)

xxx amdr

=CID=Drone

Legacy Member
inbeslag name, ouders een boete ( omda gij -18 zijt :crazy: ) van misschien 1000 euro +

(-Pr3D@t[0r]-)

Legacy Member
idd de mogelykheid dat je brommer sneller mag ryden dan het mag is niet toegelaten ookal ry je aan de juiste snelheid

SoliD

Legacy Member
Natuurlijk nemen ze die dan af....
En als uw pijpje niet standaard is dan nemen ze die er ook nog eens af :)
Boete + brommer voor bepaalde duur kwijt (kan tot paar maanden oplopen zelfs) + pijp kwijt :)

amdr

Legacy Member
hmmmm, das kak :/
Maar der zijn toch ook legale "niet std" pijpen e?

jager te paard

Legacy Member
Alle pijpen zijn volgens mij legaal , ge moogt er gewoon niet sneller door gaan.

Vampire

Legacy Member
amdr zei:
hmmmm, das kak :/
Maar der zijn toch ook legale "niet std" pijpen e?

Enkele, maar daar moet ge dan een papier van hebben dat het goedgekeurd is door de Belgische staat.

jager te paard

Legacy Member
Ik denk toch als ge ni sneller kunt dan dat ge moogt da ze ni veel kunnen zeggen.

Slayerbe

Legacy Member
in de meeste nieuwe chapkes van eender welk merk zit er iets in de demper
daarmee zijn ze legaal
haal da er ff uit en sjeeze maar ;)


en ja als u brommerke 80gaat op de rollekes dan zulde hem een tijdje nimeer trugzien denk ik :(

een begrenzer is de oplossing zolang ze hem maar ni vinden hé :D

GhO$T

Legacy Member
jager te paard zei:
Ik denk toch als ge ni sneller kunt dan dat ge moogt da ze ni veel kunnen zeggen.

jup das waar, maar wat heb je nu aan bv ergens een race uitlaat als je maar 25 of 45 doet :p

gewoon onthouden, zelfs al steek je een gehomologeerde uitlaat op uwen brommer, als ie daardoor sneller gaat ben je zowiezo illegaal bezig... alles waardoor je boven de 45 gaat (mja ik denk dat ze wel met 10km per uur marge werken, maar ook oppassen want die snelheidsmeters op brommers zijn dikwijls verre van juist)

DBK

Legacy Member
Slayerbe zei:
in de meeste nieuwe chapkes van eender welk merk zit er iets in de demper
daarmee zijn ze legaal
haal da er ff uit en sjeeze maar ;)


en ja als u brommerke 80gaat op de rollekes dan zulde hem een tijdje nimeer trugzien denk ik :(

een begrenzer is de oplossing zolang ze hem maar ni vinden hé :D
de meeste uitlaten zijn idd gehomologeerd. Maar da zou nutteloos zijn om die in begrenste toestand er onder te steken, trouwens slecht voor uw motor die "tegendruk". En da van brommer kwijt zijn hangt af van de rechter, ik heb buiten mijn vader nog nooit iemand geweten dee zijn brommer voor altij kwijt is geweest :)

GhO$T

Legacy Member
DBK zei:
de meeste uitlaten zijn idd gehomologeerd. Maar da zou nutteloos zijn om die in begrenste toestand er onder te steken, trouwens slecht voor uw motor die "tegendruk". En da van brommer kwijt zijn hangt af van de rechter, ik heb buiten mijn vader nog nooit iemand geweten dee zijn brommer voor altij kwijt is geweest :)
as ge 3x gestekt zijt door de flikke moogde er vrij zeker van zijn da ge uw schatje noot meer terug ziet schijnt het nogtans, mja er zijn er waarschijnlijk niet veel zo idioot om na 2x gestekt te zijn nog steeds aan 100 verder te rijden...

Rastafari

Legacy Member
ik heb het meegemaakt tegengehouden tegen 20 per uur opde rollekes 87 en een maand mobe kwijt. dan teruggekregen VOL krassen en scheuren en nog maar half zoveel geld waard ofzo juist daarom. hun antwoord was letterlijk "wij waren da ni en als't u ni aanstaat persen we am wel voor u".

de politie in Leuven zijn aasgieren op zoek naar minderjarigen met mobekes. voor mijn part schaffen ze de politie af als dat alles is wat ze doen..
en daar lijkt het sterk op

Godzilla*Akira

Legacy Member
khad een skoon leovinci'ken hangen en reed ongv 95 km
ma ben eens geflist tegen 64 km/h, en ze hebben mij ni op de rol gezet ofzo maar gewoon al omdak 64 reed, had ik een boete van fukin 1500 euro, en ni omdak 95 km per uur kon ee want da emen ze ni controleerd , gewoon 1500 omdak 64 km per uur reed :cry: :cry: :cry:
kem dan wel een alternatieve straf mogen doen, 50 uurkes werkstraf.

ma anyways die uitlaat zelf deed ni veel, gewoon bij de verkoper geweest en gezegt van drijft da op tot 80 ofzo, en da ist.

kr15t0f

Legacy Member
rolletjes zijn geen wettige testmethode, als ze de snelheid van uw brommer teste met rolletjes en ge rijd te snel kunnen ze u nieks doen.

Rastafari

Legacy Member
kristof da is bullshit ze moeten wettelijk min 9 per uur ofzo maar ze beboeten u wel

simpele duif

Legacy Member
kr15t0f zei:
rolletjes zijn geen wettige testmethode, als ze de snelheid van uw brommer teste met rolletjes en ge rijd te snel kunnen ze u nieks doen.

toch wel

maar een hint: vraag altijd naar het bewijs dat die rollen ge-eikt zijn
als ze dit niet bijhebben is het niet geldig :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan