Archief - Klanten en klachten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yusifer

Legacy Member
Hoi allen,

Naar aanleiding van een artikel over klachten van klanten bij bedrijven die in de Humo stond van deze week (link) heb ik eens zitten denken. Het is eigenlijk wel waar hoe schandalig er wordt omgegaan met klachten in ons landje. Ik vraag me af of dit in andere landen ook zo is, maar wat ik me het meest afvraagt, is wat jullie erover denken hoe de klachten en klanten behandeld worden en wat jullie ervaringen mee zijn.

Zal zelf maar eens van wal steken. Nadat mijn vader gestorven is hebben we bij Belgacom aangevraagd om van eigenaar te veranderen (gezien mijn vader de eigenaar was) maar als repliek kregen we: "U hebt de handtekening nodig van de oorspronkelijke eigenaar om van eigenaar te veranderen." Echt he... Ze schamen er zelfs niet om zulke grofheid. We hebben al een paar keer gebeld en zelfs de overlijdensaktes opgestuurd, maar ze blijven brieven zenden dat we "achterstallige betalingen" moeten betalen, nog altijd op naam van mijn vader... We hebben de brief gewoon verscheurd en negeren nu al hun post. Ze gaan toch geen deurwaarder sturen voor mijn overleden vader?

Andere ervaring is Telenet. Ze hebben hun dienst veranderd naar zo'n telefoondienst waar de computer alles overneemt. Als we dus problemen hebben met Internet en we willen weten hoe we het kunnen oplossen, moeten we dus zeker niet bij onze provider zijn gezien de meest nuttige (kuch) informatie dat ze geven is: "Alles werkt perfect hier.". Schandalig gewoon.


Dus, wat zijn jullie meningen over hoe bedrijven met hun klanten en hun klachten omgaan? Mogelijke ervaringen ermee?



PS: Toelating gekregen van dakantochnie om dit topic op te starten, dus post gerust. :)

viewer

Legacy Member
Er zullen zeker bedrijven zijn die systematisch klanten "ontmoedigen" of het zelfs onmogelijk maken om klachten door te geven, lijkt me een vorm van fraude.

Ik durf wel vraagtekens te zetten bij de klachten tegen "grote" bedrijven, zoals adsl en telenet. Die automatische helpdesks, en omzichtige (in sommige gevallen zelfs absurde) proceduren zullen niet als doel hebben om systematisch mensen te kloten. Ik denk dat die dingen ontstaat zijn uit automatiseringsnoodzaken, en omdat het veel goedkoper is dan voor alles een helpdesk te hebben.

Ik denk niet dat grote bedrijven het zullen riskeren om zo'n toeren uit te gaan halen, ze hebben teveel te verliezen.

Optec

Legacy Member
Laat ze maar een deurwaarder sturen (tzou me niks verbazen moesten ze)
De schulden zijn gemaakt door de overleden(innige deelneming) en die woont daar niet meer (sic) ...
Brief naar de pers (Humo) om zulke onzin aan de kaak te stellen.

Optec

Legacy Member
viewer zei:
Ik denk niet dat grote bedrijven het zullen riskeren om zo'n toeren uit te gaan halen, ze hebben teveel te verliezen.

Als je weet dat dit voor de rekken/productvolgorde in grootwarenhuizen gebeurt, zou het me niet verbazen dat men ook hier psychologen inhuurt om de procedures ontmoedigend te maken.

:unsure:

sir oinksalot

Legacy Member
wordt ook dikwijls maar vanuit 1 standpunt bekeken, ik werk zelf als verkoper in een vrij grote winkel en wij krijgen van de klanten ook dikwijls te verwijten dat we slechte service geven, vooral wat betreft garantie gevallen enzo, terwijl wij ook maar onze orders van de baas volgen kwestie van volgende dag niet op straat te staan

viewer

Legacy Member
Optec zei:
Als je weet dat dit voor de rekken/productvolgorde in grootwarenhuizen gebeurt, zou het me niet verbazen dat men ook hier psychologen inhuurt om de procedures ontmoedigend te maken.

:unsure:

hmm, dat is toch een vergelijking die een beetje mank loopt...

Optec

Legacy Member
viewer zei:
hmm, dat is toch een vergelijking die een beetje mank loopt...

Trust me ....
Je kan het zo gek niet bedenken of het gebeurt wel.
Heb hier anders wel wat literatuur over big corps liggen als je wil.

Een klant binnenhalen is prioriteit nr 1.
De meeste mensen pikken heel wat sh*t voor ze veranderen.

Ander vb dan.: De transparante tarieven van de gsm operators:wtf:

Optec

Legacy Member
RiskGhost zei:
Hoi allen,

Naar aanleiding van een artikel over klachten van klanten bij bedrijven die in de Humo stond van deze week (link) heb ik eens zitten denken. Het is eigenlijk wel waar hoe schandalig er wordt omgegaan met klachten in ons landje. Ik vraag me af of dit in andere landen ook zo is, maar wat ik me het meest afvraagt, is wat jullie erover denken hoe de klachten en klanten behandeld worden en wat jullie ervaringen mee zijn.

Zal zelf maar eens van wal steken. Nadat mijn vader gestorven is hebben we bij Belgacom aangevraagd om van eigenaar te veranderen (gezien mijn vader de eigenaar was) maar als repliek kregen we: "U hebt de handtekening nodig van de oorspronkelijke eigenaar om van eigenaar te veranderen." Echt he... Ze schamen er zelfs niet om zulke grofheid. We hebben al een paar keer gebeld en zelfs de overlijdensaktes opgestuurd, maar ze blijven brieven zenden dat we "achterstallige betalingen" moeten betalen, nog altijd op naam van mijn vader... We hebben de brief gewoon verscheurd en negeren nu al hun post. Ze gaan toch geen deurwaarder sturen voor mijn overleden vader?

Andere ervaring is Telenet. Ze hebben hun dienst veranderd naar zo'n telefoondienst waar de computer alles overneemt. Als we dus problemen hebben met Internet en we willen weten hoe we het kunnen oplossen, moeten we dus zeker niet bij onze provider zijn gezien de meest nuttige (kuch) informatie dat ze geven is: "Alles werkt perfect hier.". Schandalig gewoon.


Dus, wat zijn jullie meningen over hoe bedrijven met hun klanten en hun klachten omgaan? Mogelijke ervaringen ermee?



PS: Toelating gekregen van dakantochnie om dit topic op te starten, dus post gerust. :)


Aangetekend schrijven met opsomming alle gemaakte, door hun genegeerde communicatiepogingen.
Indien geen effect stap je naar de ombudsman en briefje pers.

chosen1

Legacy Member
Optec zei:
Aangetekend schrijven met opsomming alle gemaakte, door hun genegeerde communicatiepogingen.
Indien geen effect stap je naar de ombudsman en briefje pers.

in uw brief al dreigen met stappen te ondernemen en naar testaankoop te bellen!


vroeger was de helpdesk van telenet gratis! nu kost hij geld en hij suckt nog pakken harder!

no_way2go

Legacy Member
Optec zei:
Trust me ....
Je kan het zo gek niet bedenken of het gebeurt wel.
Heb hier anders wel wat literatuur over big corps liggen als je wil.

Een klant binnenhalen is prioriteit nr 1.
De meeste mensen pikken heel wat sh*t voor ze veranderen.

+1
Heb er een reportage van de bbc over gezien. Vrouw gaat ondercover werken in zo'n callcenter waar ze aan de helpdesk zit.
Ze laten mensen wachten (op betalende lijnen) met de boodschap dat alle medewerkers bezet zijn, ook al zijn ze gewoon beschikbaar. Ze proberen u zo lang te laten wachten en u van de kast naar de muur te sturen tot ge het opgeeft.

Implar

Legacy Member
Optec zei:
Een klant binnenhalen is prioriteit nr 1.
De meeste mensen pikken heel wat sh*t voor ze veranderen.

Dat is zeker waar. Hoe vaak ik nog niet aan mijn ouders gezegd hebt om telenet buiten te shotten:sop:

DeViL-M4N

Legacy Member
als je naar de helpdesk belt van grote bedrijven, zoals belgacom, telenet ed. dan kom je heel vaak terecht bij iemand die daar pas enkele weken / maanden werkt, want de overloop bij zulke jobs is enorm groot

communicatie, het vlaggeschip-woord van alle managers, 1000 powerpoint presentaties en vergadering later : het werkt gewoon niet

vaak worden nieuwe diensten en producten gelanceerd zonder dat de mensen aan de telefoon ook maar enige info krijgen; maar toch moeten ze de klanten vriendelijk te woord staan

je kunt je al inbeelden hoe frustrerend dat moet zijn, op den duur geef je geen kloten meer en wil je gewoon dat de mensen ophangen (de telefoon ey ;)

ik heb nog bij adsl klantendienst gewerkt en ook op andere helpdesken; imo tis overal hetzelfde

enkel interne helpdesk vond ik ooit leuk

1 van de veeeelgebruikte middeltjes was, bij win95/98 gebruikers, de netwerk drivers laten herinstalleren, meeste mensen hebben de cd niet, belt u dan later maar eens terug, daaaag

Optec

Legacy Member
als je naar de helpdesk belt van grote bedrijven, zoals belgacom, telenet ed. dan kom je heel vaak terecht bij iemand die daar pas enkele weken / maanden werkt, want de overloop bij zulke jobs is enorm groot

Mmmm, en hoe zou dat komen ??
Ik moet ook dikwlijs opp mn tanden bijten. Zo belde ik naar Bcom en vroeg afstand tot centrale maar NIET in kleuren(LOL)
"oei, maar ik zie de uitslag alleen in kleuren meneer"
Jamaar, die kleuren representeren toch waarden.
"Tilt" (LOl)

Gromme

Legacy Member
sir oinksalot zei:
wordt ook dikwijls maar vanuit 1 standpunt bekeken, ik werk zelf als verkoper in een vrij grote winkel en wij krijgen van de klanten ook dikwijls te verwijten dat we slechte service geven, vooral wat betreft garantie gevallen enzo, terwijl wij ook maar onze orders van de baas volgen kwestie van volgende dag niet op straat te staan

Feit, de verkoper moet alles slikken. Mensen doen alsof de verkoper de bepalingen maakt.

Tyfius

Legacy Member
Er zijn natuurlijk twee kanten aan deze verhalen. Ik ben akkoord dat sommige, vooral grotere bedrijven, vrij onvriendelijk zijn ten opzichte van klanten. Langs de andere kant heb ik ook al de, om het cru te zeggen, domheid bij klanten gezien. Dat is ook niet altijd een pretje.

Optec

Legacy Member
Gromme zei:
Feit, de verkoper moet alles slikken. Mensen doen alsof de verkoper de bepalingen maakt.

Spijtig genoeg krijg je de baas of verantwoordelijke gewoon NIET te spreken.

Essent had WEER ns via domicil teveel(240€) afgehaald. Aangezien dit al de 3de maal was dat ze "foutje" maakten ging ik erheen.(1/2 dag verlof)
Een telefoontje naar de verantw bleek er weer een vergissing.
Deze persoon zelf spreken bleek NIET mogelijk, noch via tel, noch persoonlijk:wtf:
Toen ging ik gewoon naar boven en tegen dan kwam ze me al tegemoet :angry:

Met alles respect voor de werknemers maar de verantwoordelijken schermen zich bewust af en jij hebt het maar te nemen of te laten.

Voor 3X halve dag heb ik schadevergoeding geëist EN gekregen. Tenslotte betaal jij ook "herinnering- of adminkosten" als je factuur te laat betaalt.

Kortom : "me alle chinezen mor ni me den deze ":applause:

ClayDavis

Legacy Member
Mja, je hebt gelijk. Er zijn véél bedrijven die schandalig omgaan met hun klanten maar langs den andere kant zijn er dan ook véél kutklanten. Ik heb nu een maand op een bank gewerkt en soms was het daar écht erg.

Je mag dus niet meer storten op een rekening waar je geen volmacht op hebt (das om de geldstromen te kunnen volgen tegen zwart geld) dat staat zo in de wet, nu hebbek et toch gezien dat iemand de loketbediende zat uit te maken en "Ik ga hier weg!" en al die zever terwijl ge dus gewoon kunt storten op u rekening en dan overschrijven op een andere rekening.....

en mensen die binnen komen 2 min voor sluitingstijd met nen hoop futiliteiten etc.

NeoCracer

Legacy Member
mijn enige ervaring met klantendienst is die van Microsoft, meer bepaald van de xbox 360.

Niets dan goede woorden over deze dienst.
Ze leveren een uitstekende service.
Soms moet je gewoon geluk hebben met de persoon die je aan de lijn krijgt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan