Archief - IQ test

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stijn87

Legacy Member
Zo'n testen op het internet zijn nooit correct. Als je echt je iq wilt weten, moet je volgens mij naar één of andere universiteit of gespecialiseerd centrum gaan. Maar daar weet ik het preciese ook niet van.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Er zijn een aantal mogelijkheden: CLB, psycholoog, mensa,...
Als je echt een zekere test wil kan je best voor die van Mensa gaan. Internettestjes zijn trouwens nooit echt betrouwbaar en je kan er beter niet te fel op afgaan, het enige wat het bewijst is dat je relatief verstandig bent.

GaMe®

Legacy Member
Stabby zei:
Ik zou graag mijn IQ willen weten, maar ik heb 2 IQ tests gedaan en ik kreeg telkens een te hoge score (130+). Nu kan het wel zijn dat ik zo slim ben, maar ik geloof er eerlijk gezegd niks van :p

Weet iemand een betrouwbare IQ test? Dit zijn degene die ik heb gedaan:

http://www.testmijniq.nl/
http://www.omroep.nl/bnn/iq2006/test2006.html

Testen op het internet zijn belachelijk en geven helemaal geen correct beeld weer.

Ik raad u aan om contact op te nemen met het clb of mensa (?) of zoiets..

balbe

Legacy Member
www.mensa.be

21 november toelatingstests in ekeren (40 km van st-niklaas)

25€ voor een iq test, gratis herkansing na 1 jaar

moet nog gaan voor m'n herkansing :p

icerulez

Legacy Member
herkansing op een IQ test? Laat je tussendoor andere hersenen steken ofzo? :p

Cycloon

Legacy Member
IQ tests zeggen eigelijk niet veel over hoe je je verstand gebruikt :p Laat staan dat ze aantonen hoe 'slim' je bent. Weggesmeten geld imo als je daarvoor betaalt :)

balbe

Legacy Member
icerulez zei:
herkansing op een IQ test? Laat je tussendoor andere hersenen steken ofzo? :p

neen, het kan gewoon zijn dat je die dag niet even fris bent als gewoonlijk.
Ik was bij die vorige test al weken ziek en gestresseerd dus prestatie was niet wat het hoorde te zijn
Daarbij is mensa een organisatie voor mensen die heel hoog begaafd zijn, daarmee die herkansing om binnen te treden

balbe

Legacy Member
Cyc1oon zei:
IQ tests zeggen eigelijk niet veel over hoe je je verstand gebruikt :p Laat staan dat ze aantonen hoe 'slim' je bent. Weggesmeten geld imo als je daarvoor betaalt :)

dat zijn excuses om dommeriken te sussen :p

JeanPerrier

Legacy Member
een iq test kan je trouwens leren ook.type vragen keert altijd terug dus daar op oefenen en tis gebakken

sneax

Legacy Member
Een IQ test kunde inderdaad leren, de vragen zijn altijd hetzelfe. Als ge de eerste keer al die tekentjes ziet weet ge ni goe wat doen. Als ge er zo een paar opgelost hebt gaat da beter.

Ik heb die online test van Mensa gedaan en heb dan nen email gekregen dat ik veel kans maak om op nen officiele hoog genoeg te scoren, maar ik wil daar allemaal ni voor betalen :p het zal wel willen zeggen dat ik slimmer ben dan anderen maar veel zijt ge daar niet mee. Ik ben 22 en zit volgend jaar nog met een half been in het 1ste jaar bouw (kaho st lieven). Ik heb moeite om dingen te leren door achter mijn bureau te zitten, ik krijg daar het schijt van en vind het écht ni leuk.

Uw studeerlust is veel belangrijker, iets wat ik ni echt heb - ik leer graag bij, maar niet op zo een passieve manier :( werken doe ik graag (de jobkes die ik al gehad heb) dus ik wil ffs da diplomake, het werk dat mij dan in het vooruitzicht ligt spreekt mij wél zeer aan.

Cycloon

Legacy Member
balbe zei:
dat zijn excuses om dommeriken te sussen :p

:puke:

Mensen die in IQ tests geloven zijn gewoon goedgelovige naïeve mensen. Kheb zelf nog nooit een IQ test gedaan, dus ik zeg dit niet omdat ik op een IQ test laag gescoord heb ofzo :drool:

prozackx

Legacy Member
Cyc1oon zei:
:puke:

Mensen die in IQ tests geloven zijn gewoon goedgelovige naïeve mensen. Kheb zelf nog nooit een IQ test gedaan, dus ik zeg dit niet omdat ik op een IQ test laag gescoord heb ofzo :drool:

wow lololol wtfbbq hypocriet ofzo?

je hebt er nog nooit een gedaan maar mensen zdie erin geloven zijn goedgelovig????

ben JIJJJJJ dan niet goedgelovig omdat je mensen die er NIET in geloven gelooft, ZONDER ER OOK MAAR EEN GEDAAN TE HEBBEN?????????


pwned

boogje

Legacy Member
Een online IQ test is even geloofwaardig als de paus die stevig gaat rocken op het nummer "Highway to Hell". Vergeet dat resultaat dus maar.

Een deftige IQ test duurt lang (en zal op verschillende dagen worden afgenomen.)

TheFallen

Legacy Member
prozackx zei:
wow lololol wtfbbq hypocriet ofzo?

je hebt er nog nooit een gedaan maar mensen zdie erin geloven zijn goedgelovig????

ben JIJJJJJ dan niet goedgelovig omdat je mensen die er NIET in geloven gelooft, ZONDER ER OOK MAAR EEN GEDAAN TE HEBBEN?????????


pwned

Zo'n antwoord zegt meer over je intelligentie dan een IQ test ooit zal doen...:wtf:

JeanPerrier

Legacy Member
en een iqtest is ook maar een vergelijking met de bevolking. bij de perfecte iqtest zou uw score eigenlijk moeten dalen elke keer je boven het gemiddelde zit

Preske

Legacy Member
boogje zei:
Een online IQ test is even geloofwaardig als de paus die stevig gaat rocken op het nummer "Highway to Hell". Vergeet dat resultaat dus maar.

Een deftige IQ test duurt lang (en zal op verschillende dagen worden afgenomen.)

lang, akkoord, maar op verschillende dagen, denk het niet hoor.

heb dat indertijd int ziekenhuis laten doen en op een middagske was da gedaan.

(ik zou het trouwens niet op de clb laten doen. slechte ervaringen gehad met die mannen, en ik ben de enigste ni ^^ )

boogje

Legacy Member
Daarom zet ik het tussen haakjes. Het is wel mogelijk, als ik mijn cursus mag geloven. (En dat doe ik dan ook braafjes.)

snake880

Legacy Member
Die online tests zijn zever.
ik heb http://www.testmijniq.nl/ eens gedaan en kwam uit op 102. Bovengemiddeld slim volgens de website.


pittig detail. Ik heb willekeurig alles ingevuld zonder te lezen en dus gewoon wat bolletjes aangeklikt.

Naradia

Legacy Member
snake_880 zei:
Die online tests zijn zever.
ik heb http://www.testmijniq.nl/ eens gedaan en kwam uit op 102. Bovengemiddeld slim volgens de website.


pittig detail. Ik heb willekeurig alles ingevuld zonder te lezen en dus gewoon wat bolletjes aangeklikt.

dus gij zijt zo slim da ge uw vragen niet moet lezen.:bow:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan