Archief - het groter geheel?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thales

Legacy Member
geloof jij in een groter geheel?
ier op aarde speelt ons leven voor ons een grote rol. leven in brugge, schoolgaan in gent, werken enzo. Maar als je steeds verder weggaat van jouw leefplaats. eerst zie je belgie, dan europa, dan de aarde zo vanuit de ruimte en dan steeds verder en verder. Dat we eigenlijk alleen nog maar een soort lichtje zijn. Dan heb je toch zoiets van het stelt eigenljk allemaal nix voor. Hier proberen we een soort van reputatie op te bouwen, maar uiteindelijk sterf je en is alles vergeten. Is er dan leven na de dood?
kweenie. Iemand ooit al eens een geest opgeropen? Als geesten zouden bestaan dan is er toch ook leven na de dood?
Ik begon dan weer verder te fantaseren door te denken dat al de andere planeten gewoon plaatsen zijn waar de overledenen nu "wonen" in een soort van geestvorm. En dat het heelal nog steeds uitdijnt om niuewe "woonplaatsen" voor de overledenen uit te bouwen.
nuja, ik was weer in zo'n "nadenk over het leven periode"

wa is jullie mening hierover?
velen zeggen van je leeft nu, dus geniet ervan. Maar ik denk dat velen zich al die vraag gesteld hebben
shoot

Holy Paladin

Legacy Member
ik zie niet hoe onze grootte in het heelal een verschil maakt

en ge kunt imo de vergelijking beter omdraaien... wij zijn hier, de rest stelt dus veel minder voor :p

Frykt Sclavak

Legacy Member
Of ge kunt steeds kleiner en kleiner gaan kijken, zie eens hoe groot wij zijn!

AkiMbO

Legacy Member
Ik heb daar ook al nu en dan eens over nagedacht, en 't is idd raar ...

Ofwel zijn we zeer klein, ofwel zijn we zeer groot ....

Wat speelt zich af op moleculair niveau ? Ik weet het niet :)

Project Loony

Legacy Member
Niemand kan zeggen of het Universum zoals we het veronderstellen, nu al dan niet een piepklein bouwsteentje is van een reuze-atoom of iets dergelijks. Wie weet is het zo klein dat andere levensvormen er onderzoek naar doen. ;)

Je kan best relatief denken, want ons breintje is er gewoon niet voor gemaakt het absolute geheel voor te stellen. :)

Doch ik geef toe, het is en blijft een intrigerende vraag.

Spliffsnatcher

Legacy Member
Die vraag is zo banaal als maar kan zijn. Filosofie van in de kleuterklas.

Ja uiteraard is alles relatief, en waarom zijn wij hier enz.... Is allemaal heel leuk maar wordt soms misbruikt om te zeggen het maakt toch niks uit dus doe ik gene klop meer.
Aanvaard gewoon dat kennis komt met progressie. En dat je in de tussentijd gewoon moet proberen gelukkig te zijn en je uiterste best te doen om die kennis te verrijken.

Er komt een geest en je mag drie wensen doen: wat is je eerste wens? Alles weten natuurlijk. Kennis is de basis van alles, punt. Dus waarom ben je op aarde --> om zoveel mogelijk kennis te vergaren. En dat hoeft niet perse op saaie conservatieve schoolbanken.

Project Loony

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
Die vraag is zo banaal als maar kan zijn. Filosofie van in de kleuterklas.
Wel wel, en jouw niveau stijgt hier hemelhoog boven uit zeker?

Man, de hele wetenschap is in feite een zoeken naar antwoorden op (onder meer) deze vraag.

Hale

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
...

Er komt een geest en je mag drie wensen doen: wat is je eerste wens? Alles weten natuurlijk. Kennis is de basis van alles, punt. Dus waarom ben je op aarde --> om zoveel mogelijk kennis te vergaren. En dat hoeft niet perse op saaie conservatieve schoolbanken.

Mijn eerste wens zou zijn oneindig veel wensen te krijgen :sop:

Thales

Legacy Member
kennis voor in the afterlife? maar dan moet er afterlife zijn. is er afterlife dan is er wss een god. is dit dan een test? een test voor?

het is net gelijk lost, geen antwoorden, maar veel vragen ^^

Legatus

Legacy Member
life: eat shit and die motherfucker.
Doe de mens weg en alle problemen en vragen zijn beantwoord.

killgore

Legacy Member
Als ge het antwoord vindt, laat het mij weten, ze zoeken er nog maar 3000-4000 jaar naar ;).
Maarja, we kunnen nooit weten eh met de genieën op tng :p.

Uiteindelijk doet het er niet toe, zorg dat je geniet van je leven ^^.

edit: n/o meant hiermee, maar hierover nadenken (toch op deze manier) is echt de grootste tijdverspilling die je je kan inbeelden :p. Je weet het nieten zal het niet weten. Komaan, geesten die eventjes "hoppen" tussen planeten :rofl:.

TomD

Legacy Member
Het antwoord op jouw vraag is nog niet wetenschappelijk ontdekt, dus ik kan je er helaas geen antwoord op geven.

Avondland

Legacy Member
Parnakra zei:
Ever thought of doing stand-up? =')
Eerder als vervanging van Arnold Schwarzenegger met zijn geniale oneliners ... :D


ot: in zekere zin geloof ik in levensenergie, die dan overgaat naar een ander levend wezen nadat je sterft. Dit is echter onbewust. Ik zou het niet noemen als reïncarnatie. Je sterft en je breek biologisch af, de energie die daarbij vrijkomt gaat niet verloren maar gedijt ergens anders voort, op een levend wezen (plant, dier, mens, ...).

Terrorist_Hell

Legacy Member
Ik denk dat we leven in 'n holografisch universum, wat dus betekent dat aarde, met daarbij horend de mens, ilussies zijn. Ons lichaam is niet meer dan 'n frequentie, maar 't bewustzijn daarentegen is één met die van alle mensen op deze aardbol. 't Enige waaraan ik geloof hecht, zonder er over te twijfelen, is dat universele liefde (één zijn met je 'omgeving') altijd en overal heeft bestaan, nu bestaat, en zal blijven bestaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan