Archief - geen kater, komt dat nog?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Defees

Legacy Member
Greetz

de laatste tijd valt het mij op dat ik nooit een kater heb als ik uitga (en ja ik drink alcohol) :

is da door mijn "jeugdigheid" -18 (hoewel ik da betwijfel, meeste maten hebbe kater) dat ik daar ni veel last van heb?

of ben ik gewoon een goede drinker?

DesorteD

Legacy Member
sommige mensen hebben nu eenmaal minder last van een kater dan andere

Bart Religion

Legacy Member
Het is niet omdat je zat was dat je genoeg had gedronken om een kater te hebben.

+ andere factoren zoals uw vochtgehalte en of je al dan niet rookt (roken = meer kans op kater)

Stancke

Legacy Member
In de periodes dat ik wegga,heb ik de volgende dag nooit een kater :s Vraag me ook af hoe dat eigenlijk kan.......

Bart Religion

Legacy Member
Kvraag mij af over hoeveel drinken we het hier dan hebben en in welke tijdspanne?

Defees

Legacy Member
6 pintjes 4 leffe's 2 shots tequila en nen duvel ... da was het de vorige keer... is da ni genoeg?

exo

Legacy Member
over een tijdspanne van..?

Want ik weet dat als ik hetgeen drink jij daar opsomt over een hele avond (21h - 4h, gemiddelde) dan heb ik wsl geen kater.

Defees

Legacy Member
van 8u30-11u30 u en om half 1 in mijn bed (ja ni zo spectaculair :p)

Darth-Falcon

Legacy Member
ik heb na meer dan 20 pinten ook nooit ne kater, alleenbeke duizelig (kan zijn dak gewoon 2 dagen zat ben :p )

enZiiime

Legacy Member
hangt ervanaf hoe snel je kapt.

Maar heb op 6 uurtjes eens: volledige fles champagne, 4 appeljenevers, 4 vodka red bulls, en +-12 pinte gedronke, straalbezope weet er zo goed als niets meer van (buite da alleman het weird vond dat ik nog niet moest kotse :D), stond op zo fris als iet ...


Heb is nekeer 2 halve liters gedronken, en had zware kater ... (is al lang wel geleden :D).

Maarja voor die 2 halve liters had ik al 2 dagen niet gegeten (dont ask why).

Hangt dus van veel factoren af :)

Probeert iets deftig te eten voor je uitga, helpt al veel :)

en als ge altijd last hebt van katers, blijft wakker tot je nuchter bent :) (of drinkt halve liter water voor je ga pitten)

killgore

Legacy Member
hangt er sterk van af denk ek.

Kheb al es last gehad van vrij weinig en dan ne keer vrij zat geweest en niets van kater (nuja, buiten nadorst dan :p). Beiden laatste semester trouwens in omgekeerde volgorde, voor er mensen afkomen dat ik gewoon heb "leren drinken" of zo (waar ik overigens niet in geloof :)).

Hangt denk ik sterk af van uw vetreserves & hoeveel vocht ge in uw lichaam hebt, maar ik ben geen specialist ter zake.

_DKsissor_

Legacy Member
waarschijnlijk hebt ge al levercirose zonder dat ge het weet en zult ge binnen een paar dagen wel ne kater krijgen :p na een pintje :p

ontopic: Ik ben de naam kwijt van dat systeem dat bij die omzetting van ethanol naar ethanal werkt maar het heeft ook te maken met dit want bij sommige mensen werkt dat systeem heel snel waardoor er heel snel bij die omzetting andere stoffen vrijkomen die het katergevoel geven.Zoals bij de japanners(supersnel zat en katergevoel altijd) en bij sommigen kan dat supertraag werken waardoor die zeeer licht katergevoel tot zelfs niet hebben en die kunnen blijven zuipen.Maar vocht in het lichaam en alcoholabsorberende massa in het lichaam hebben zeker ook invloed.

deyoeri

Legacy Member
Ik kap soms toch ook wat achterover, maar nooit geen kater gehad. Meestal drink ik wel nog een halve liter water als ik thuis kom, dus dat doet er veel aan.

Goidse

Legacy Member
Toen ik met m'n maten op vakantie was, was ik drie keer strompeszat en gene kater.

Ik drink me hier in België een beetje zat en altijd ma barstende koppijn, serieus irritant is da... :p

toru

Legacy Member
deyoeri zei:
Ik kap soms toch ook wat achterover, maar nooit geen kater gehad. Meestal drink ik wel nog een halve liter water als ik thuis kom, dus dat doet er veel aan.

heeft mij al vele keren gered ! goeie tip :p

Drolsmurf

Legacy Member
Ik heb het voor dat ik de volgende dag geen last heb, maar na de volgende keer dat ik slaap (middagdutje of gewone nachtrust) hebbek het wel zitten, is hier een verklaring voor? :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan