Archief - Fortis Bank

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

exo

Legacy Member
Graag had ik een rekening geopend bij Fortis Bank.
Ik had dan ook graag aan Internet Bankieren gedaan via z'on digipass toestelletje.
En over een betaalkaart beschikt.

Heeft iemand een gedacht wat het kost om dit allemaal te bemachtigen bij Fortis?

Grtz

e4media

Legacy Member
Als je minderjarig bent kost je dat niks. In het geval van meerderjarig weet ik het niet zeker (misschien dat Internet-Banking iets kost).

Genious

Legacy Member
iirc, dan kosten je kaartdiensten je een 25 euro per jaar (reken me hier echter niet op af)
maar inderdaad, als je jonger dan 18 bent (of misschien zelfs 25), dan is dat allemaal gratis. (de kaart toch, internetbanking prolly ook, maar dat gebruik ik niet, dus weet ik het niet)


beste is ze zelfs eens te bellen als je zeker wil zijn. (of hun officiële site bezoeken, dat staat daar prolly ook)

epsilon

Legacy Member
Onder de 25 jaar is da allemaal gratis, ik gebruik zelf PC-banking

russian

Legacy Member
Ik ga net weg bij Fortis omwille van hun beleid. Hun winst is monsterachtig, en toch blijft het de duurste bank van België (vanaf 25 jaar).

Argenta geniet mijn voorkeur (gratis VISA en nodig voor m'n werk), in combinatie met een online bank voor beleggingen (hier geniet Binck en Keytrade m'n voorkeur omwille van goedkope tarieven bij daytraden, realtime koersen, ...).

Ik was bij Fortis en betaalde 80 euro per jaar voor basisservices zoals proton (betaald!), MAESTRO (geldafhalingen in het buitenland: 10 euro (gratis bij Argenta)), zicht- en spaarrekening, ... M.a.w. schandalige tarieven (internetbankieren een euro per maand, terwijl het hun geld bespaart...).

Ik zou tweemaal nadenken want eens een aantal domiciliëringen is het natuurlijk lastiger overschakelen.

De winst van Fortis is met 29% gestegen (en was al schandalig groot).

OVerigens kan je met elke bankkaart binnen in bijvoorbeeld de Fortis vestigingen. Niet twijfelen!

www.argenta.be
www.binck.com
www.keytrade.be

|nfected

Legacy Member
4miljard € winst voor de fortis :)

En bovenstaande kijk ook eens naar rabobank.be is wel alleen via inet, maar wel goedkoop en soms zeer goede formules

russian

Legacy Member
|nfected zei:
4miljard € winst voor de fortis :)

En bovenstaande kijk ook eens naar rabobank.be is wel alleen via inet, maar wel goedkoop en soms zeer goede formules
Inderdaad. Het is aan de klant om er iets aan te doen (weggaan).

Ether

Legacy Member
Fortis is ook wel een heel groot bedrijf, das ook maar normaal zeker dat ze wat meer winst maken dan bv pakweg Argenta

russian

Legacy Member
Ether zei:
Fortis is ook wel een heel groot bedrijf, das ook maar normaal zeker dat ze wat meer winst maken dan bv pakweg Argenta

Het is dan wel tegenstrijdig dat Fortis de duurste tarieven heeft van allemaal. In mijn ogen zijn de mensen vaak veel te braaf/conservatief. En het gaat om het principe; monsterwinsten en monstertarieven valt niet te rijmen. Een groot bedrijf kan net concurrentieel zijn door lagere tarieven te hanteren (en de kleintjes met een prijzenslag te bestoken).

Over het internetbankieren voor beleggers: hier een kwaliteitsonderzoek http://www.beurs-bulletin.nl/Brokeronderzoek 2005.pdf. Fortis eindigt als laatste (onderzoek in Nederland, en voor online beleggers).

Frado2005

Legacy Member
Ontopic: pcbanking is idd gratis tot 25j, en is vreed handig :) .

Genious

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Over het internetbankieren voor beleggers: hier een kwaliteitsonderzoek http://www.beurs-bulletin.nl/Brokeronderzoek 2005.pdf. Fortis eindigt als laatste (onderzoek in Nederland, en voor online beleggers).
Stond in de Standaard eens een gelijkaardig onderzoek en daar deed Fortis het verre van slecht.


En ik zie niet in waarom monsterwinsten en monstertarieven niet samen gaan, hoe denkt ge dat ze rijk worden ;)
Maar ik heb nooit te klagen gehad bij Fortis en ik ben nog geen 25, dus ik blijf nog even. :D

En gedenk volgend spreekwoord: Hoge bomen vangen veel wind.

KIA_Killer

Legacy Member
'k ben 3 mand (zelfs nog niet) geleden een zichtrekening gaan openen, heb deze aan mijn spaarrekening gekoppeld en heb een digipass, alles gratis,
'k ben 18 dus 't zal idd onder de 25 zijn dat alles gratis is ;)

russian

Legacy Member
Genious zei:
Stond in de Standaard eens een gelijkaardig onderzoek en daar deed Fortis het verre van slecht.


En ik zie niet in waarom monsterwinsten en monstertarieven niet samen gaan, hoe denkt ge dat ze rijk worden ;)

In elk geval niet van de tarieven hoor.
Genious zei:
Maar ik heb nooit te klagen gehad bij Fortis en ik ben nog geen 25, dus ik blijf nog even. :D

En gedenk volgend spreekwoord: Hoge bomen vangen veel wind.

Het is eenvoudiger spreken wanneer je nog geen vijfentwintig bent natuurlijk. Maar waarom betalen voor hetzelfde gratis? In mijn ogen heeft dat toch niet veel te maken met hoge bomen...

ING is ook een hoge boom, maar daar zijn de kosten dan toch al minder dan de helft (hoewel het een Nederlands bedrijf is, dan moet je al denken dat het louche is :p:p:p).

Ether

Legacy Member
Beuh ja, ik ben ook nog geen 25j dus ja, voor mij alles gratis + m'n ouders zitten ook bij Fortis, dus das ook redelijk wa voordelen e nog..

Psychodweep

Legacy Member
Als ik 25 ben, dan ben ik ook weg bij Fortis. Hun beleid staat me ook niet aan.
K heb onlangs een betwisting gehad met m'n visa kaart, en zij zeiden dat het mijn eigen schuld was dat er iemand geld van m'n visa kaart kon nemen door schriftvervalsing... normaal is da verzekerd, maar hun verzekering wilde daar niet voor tussen komen.

Thierry

Legacy Member
Ik ben sinds begin deze week lid bij Fortis (als 18-jarige). De hele reutemeteut kostte me geen teelbal, ook die digipass niet.

Ik was lid bij Argenta maar hun beleid voor internationale overschrijvingen is echt schandalig... Altijd naar je bankkantoor lopen om een internationale overschrijving te doen vind ik nu niet bepaald handig...

russian

Legacy Member
Thierry zei:
Ik ben sinds begin deze week lid bij Fortis (als 18-jarige). De hele reutemeteut kostte me geen teelbal, ook die digipass niet.

Ik was lid bij Argenta maar hun beleid voor internationale overschrijvingen is echt schandalig... Altijd naar je bankkantoor lopen om een internationale overschrijving te doen vind ik nu niet bepaald handig...

Het is niet handig maar normaal valt het in de praktijk weinig of niet voor (en ik heb daar dan Keytrade en Binck voor). Fortis kost inderdaad niets onder de 25 jaar, maar dat is net hun politiek: de mensen lokken in de hoop dat ze er blijven en ze dan uitzuigen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan