Archief - De stilte op straat...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

boogje

Legacy Member
Beste TNG gamers,

daarjuist wandelde ik nog eens naar de beenhouwer en na dat gedaan te hebben viel me plots iets héél hard op, wat iedereen eigenlijk al lang wist. Ik zal het met voorbeelden illustreren :

- ik vertrek, wandel zoals elke normale mens op de stoep, en iemand uit de andere richting komt op me af. Wat doe ik? ik kijk hem even aan, kijk of ie naar mij kijkt ( if so--> gewoon eens knikken en glimlachen) zo nee, en dat is meestal zo, lopen we elkaar rakelings voorbij, alsof we alleen op de stoep waren.
- Ik kom aan in de beenhouwer. Er stond reeds volk, misschien 4 a 5 man. Wanneer ik binnen kom zie ik de mensen achter zich kijken naar mij, maar ze draaien zich terug om, precies of ik ging hen overvallen :eek: . Er word geen woord gerept, geen goeiendag, geen hallo, rien, niks.

-begrijpen jullie wat ik bedoel? Het is zo normaal geworden in deze maatschappij waar iedereen geisoleerd lijkt te zijn met vreemden, en behalve vrienden en familie aan spreken. nieuwe vrienden ontmoet je op een fuif/als je zat bent/ door middel van vrienden, maar op straat? ergens anders? nee, we spreken vreemd genoeg niemand meer aan, zeggen geen goeiendag meer...

wat vinden jullie er van én wat doen jullie wanneer er een tegenligger afkomt op straat? goeiedag zeggen, opzij gaan en doorwandelen of er niemand is? iets anders?

thanks for reading,

Boogje;)

Gromme

Legacy Member
Mensen zijn vrij snel achterdochtig wanneer je hen, out of nowhere, aanspreekt. Snel zijn ze verwonderd wanneer je hen een goeiedag zegt en ze beseffen dat ze je niet kennen en tegen dan is dat moment al even snel weer voorbij.

Ik snap wat je bedoeld trouwens.

zarathustra

Legacy Member
negeren :p

zoals je kan lezen in dat topic over NMBS stations, niemand is te vertrouwen.

televetforum

Legacy Member
en ik vind het goed zo
ik haat mensen die opeens tegen me beginnen praten alsof het me interesseert

boogje

Legacy Member
Gromme zei:
Mensen zijn vrij snel achterdochtig wanneer je hen, out of nowhere, aanspreekt. Snel zijn ze verwonderd wanneer je hen een goeiedag zegt en ze beseffen dat ze je niet kennen en tegen dan is dat moment al even snel weer voorbij.

Ik snap wat je bedoeld trouwens.


idd, ik voel me bijna zenuwachtig als ik op straat kom en er is een tegenligger. mijn brein zegt dan :

" kijkt hij/zij naar me ?--> glimlach"
" welke handelingen voert ie uit? goeiendag zeggen?--> nah,wss niet"
" Zou ik aan de kant gaan, of die andere persoon?--> damn, ff op letten"
" Doet hij teken naar mij? of is dat puur toeval?--> ma beter ni goeiendag zeggen of ze bekijken u raar...."

en ook al besef je het niet, dat gaat bij zeer veel bij ons om, als je er op let:)

Rage

Legacy Member
Ik merk hetzelfde op (Dat niemand praat tegen vreemden). Maar ik probeer toch altijd te knikken als er iemand langs wandelt ofzo...

Tegen een oud mens begin ik niet spontaan te praten. Maar tegen jeugd toch wel. Soms reageren die vreemd als ge daar gewoon tegen begint te praten, maja...

Tis maar een zielig gebeuren hier.

Gavin

Legacy Member
een simpele goeiendag kan er wel af, en meestal krijgt ge er toch ene terug

verhalen moet ik ook niet horen :)

TitaTovenaartje

Legacy Member
ik knik naar alles en iedereen, als ze niet terug knikken, hun probleem
ik deed vriendelijk

boogje

Legacy Member
Osi` zei:
Trek u het niet te hard aan :)
Ik ken die mensen niet eens, ik heb dan ook geen behoefte om hallo of goedendag te zeggen tegen iemand die ik passeert, tenzij ik die moest kennen.
En ik kijk ook altijd om achter me als ik ne winkel binnengaat en er komt iemand achter mij binnen, ja dan kijk ik eens om en draaie ik me terug om.

Trek u het niet te hard aan mss?

doe ik niet,k ikvind het enkel enorm zielig dat iedereen elkaar voorbij loopt op straat alsof ze elkaar haten op één of andere manier:ironic:

|XcW|

Legacy Member
Meestal kijk ik ook op. Maar tegenwoordig zeggen/knikken/kijken kei weinig mensen nog. En dan maar klagen van de jeugd van tegenwoordig hé... Maarja, wa gaat ge ter aan doen? Niks :p Gewoon voorbij laten lopen en daarmee stopt het...

EverlastingHate

Legacy Member
Precies lang geleden dat ge nog eens buiten zijt geweest :D

Dat noemen ze indivudualisering of zoiets :D

En idd negeren :p (snap je de ironie ;p)

Het positieve is :D, de multimedia houdt ons wel blij :D

boogje

Legacy Member
EverlastingHate zei:
Precies lang geleden dat ge nog eens buiten zijt geweest :D

Dat noemen ze indivudualisering of zoiets :D

En idd negeren :p (snap je de ironie ;p)

Het positieve is :D, de multimedia houdt ons wel blij :D


euhm,na, ga elke week naar de beenhouwer en kom elke dag wel buiten ongeveer, het is gewoonweg een algmeen feit wat ik hier zeg oO

hatetn

Legacy Member
bij mij gebeurt het toch wel da ik tegen mensen begin te praten of ne goeiendag zeg
valt al te zien hoe de mensen reageren als ge ze voor het eerst ziet
want de meeste zijn het liefst gewoon gerust gelaten
maar ik kan toch zeggen dak al enkele mensen zo heb ontmoet waarmee ik nu af en toe een babbeltje sla
en ik ga me ook nooit inhouden om mensen te helpen als ik zie da ze hulp nodig hebben
ik ben mss nog een uitzondering die probeert vriendelijk en goed te doen voor vreemden als ge iedereen als lucht moet bekijken kommek zot

Genious

Legacy Member
Ik begrijp je wel, maar zie het ook eens anders:
Moet je dan tegen iedereen die je tegenkomt es zeggen:
"Hallo, wij kennen elkaar nog niet dacht ik? Mijn naam is naam, passeert u hier wel vaker, want anders moeten we toch eens een terrasje aandoen om eens elkaar wat te leren kennen."
;)

Het zou wel een leuke bedoening worden, maar er zijn nu wel ietsje te veel mensen op straat om dat te doen :p
En hoe ga je ze dan gaan selecteren? Er bestaan daar denk ik geen objectief en eerlijk criterium voor. :unsure:

Bovendien zou ge shoppen naar de Carrefour moeten gaan inschrijven in uw agenda als een volledig volzette week.

WarBlade

Legacy Member
Een van de vele "ziektes" van deze tijd zeker ? :)

Is me toch ook al vele malen opgevallen dat het eigenlijk wel erg is dat iedereen vrij "apatisch" ingesteld is... Ikzelf heb ook soms liever dat ze me b.v. eens met rust laten terwijl ik aan het shoppen ben of whatever, maar af en toe een vriendelijke goedendag is zoveel leuker...

Mijn moeder is afkomstig van Houthalen-Helchteren en mijn vader van Turnhout, heb dus in beide gemeenten familie wonen en ik moet zeggen dat ik (vroeger al reeds) verschoten was van hoe men in Houthalen-Helchteren "iedereen" lijkt te kennen, terwijl dat in Turnhout ook wel het geval is, maar veel minder...

In Turnhout ken ik ook wel "iedereen", maar hier loopt precies zoveel meer volk rond waar je geen goedendag zou tegen willen zeggen soms... T'is gelukkig nog niet zo erg hier in Turnhout als pakweg in Antwerpen/Brussel/...

K'ga niet zeggen dat ik het niet gewend ben om in grote steden rond te lopen ofzo, maar elke keer ik naar Antwerpen/Brussel/... ga, heb ik de eerste 15 minuten toch last van een kleine "cultuurschok"... Echt niemand die daar naar elkaar lijkt te lachen, zoveel zwervers langs de straatkanten, soms sta je ineens in een wijk waar je geen enkele andere blanke ziet rondlopen, ...

Mja... K'heb ook niet altijd zin om iemand bekend tegen het lijf te lopen, maar t'is eigenlijk toch veel leuker als je af en toe eens een vriendelijk woordje kan uitwisselen met andere mensen... Zo kan je iemand anders zijn dag echt goed maken, of iemand anders de jouwe... :)

Parnakra

Legacy Member
Wat is het nut van iemand te begroeten die je hoogstwaarschijnlijk toch nooit meer zal zien?

SimonL

Legacy Member
laatst negeerde men waalse buurvrouw me toen ik bonjour zei :x

zo slecht is m'n frans nu ook weer niet :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan