Archief - De NMBS stations ..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Moeten die camera's er komen ?


  • Totaal aantal stemmers
    214
  • Opiniepeiling gesloten.

^MystiQ

Legacy Member
Hoi allemaal,

Ik wil eventjes een korte peiling houden over wat jullie vinden over de NMBS stations en hun veiligheid op het gebied van diefstal ..

Een aantal jaren geleden is er van ons een fiets gestolen aan een station ( hij was op slot ) en natuurlijk zoals jullie wel weten gaat de NMBS daar niets aan doen dus mochten we alles zoals vele anderen zelf gaan betalen ( nieuwe fiets ).

Vandaag was ik een dagje weg met de trein ( wat wel vaker gebeurd ) en ik kom hier terug toe en blijkbaar heeft een leukerd mijn volledig voorwiel gestolen. Nu vind ik dit persoonlijk niet zo grappig meer, ik mocht namelijk te voet met de fiets aan de handen terug keren naar huis ..

Het blijft er niet bij, vrienden van mij die hier hetzelfde meemaken en mountainbikes die gestolen worden die aan een ketting liggen. De opengeknipte ketting laten ze natuurlijk wel achter ..

Het mag wel eens beginnen veranderen die kutmentaliteit aan de NMBS stations .. Iedere dag zie je hier wel fietsen waarvan het voorwiel gestolen is en dergelijke.


Nu is mijn vraag aan jullie, zou het niet eens tijd worden dat de NMBS hun fietsenstallingen uitrust met een onbemande camera zodat deze 'kleine' criminelen eens kunnen gevat worden. Het komt mij en velen anderen hun spuigaten uit ..

Mvg.

Darkness

Legacy Member
Welk station? Ik denk niet dat daar juridisch iets tegen te beginnen valt, ge kunt ook gene frituurkramer laten opdraaien voor het feit dat ze uwe fiets pikken terwijl ge binnen frieten zit te eten.

Zelf ga ik met de bus als ik aant station moet zijn, omdat ik de boel in Genk ook niet vertrouw :)

jvc

Legacy Member
Idd, ben donderdag mijn fiets gestolen geweest aan het station. Hij lag vast met een slot aan de fietsrekken, alleen het slot bleef nog opengeknipt achter.

Dit gebeurt wel vaker en de politie wil nooit komen kijken omdat ze geen tijd hebben.

^MystiQ

Legacy Member
Het betreft hier voor de moment het station van oudenaarde maar ik heb een sterk voorgevoel dat dit niet het enigste station is die onder deze plaag leidt .. :)

Blue-Fox

Legacy Member
wa nut heeft zo een onbemande camera nu?
ook al staan ze op camera zolang ze niet op heterdaad betrapt worden zullen zie nie gevat worde.
welke gek gaat nu savonds koppekes vergelijke?

ng

Legacy Member
Ja wauw, dat is dan zoals bij mijn vriendin. Daar staan camera's in de fietsenstalling.
Veel helpen die toch niet zenne.

Zoals eerder gezegd, onbemande camera's helpen niet. En bewakers kosten teveel.

denkimi

Legacy Member
een nieuwe fiets kost echt geen 500€ in de decathlon kunt ge der vinden onder de 100 euro

Raukaris

Legacy Member
Mijne fiets is is ook gestolen aan het station..dan zeggen ze van "zo'n mooie fiets moogt ge ni gebruiken om mee naar het station te rijden.." j


Ja hallo =/ voorwat moet ik hem dan gebruiken? Om in de garage te laten roesten? Aja want als ge ermee buitenkomt word hij gestolen :sad:

Als ik die smeerlappen ooit tegenkom op mijne fiets é :angry:

bij mij was het in het station van Denderleeuw..

Feignasse

Legacy Member
den-kimi zei:
een nieuwe fiets kost echt geen 500€ in de decathlon kunt ge der vinden onder de 100 euro

Alsof die kwalitatief even goed zijn als een van 500€ ...

Hebben ze geen beveiligde fietsenstallingen aan de stations? Je moet dan wschl wel bijbetalen, maar goed...

^MystiQ

Legacy Member
Blue-Fox zei:
wa nut heeft zo een onbemande camera nu?
ook al staan ze op camera zolang ze niet op heterdaad betrapt worden zullen zie nie gevat worde.
welke gek gaat nu savonds koppekes vergelijke?

Het kan ook zo zijn dat de beelden alleen vergeleken worden als er een klacht wordt neergelegd hé .. Een onbemande camera filmt de hele avond en slaat deze op onder gecomprimeerde filmbestanden op een harde schijf.

Ik vind dat zoiets toch het minste is dat ze kunnen doen voor de 10000den reizegers die ze hebben per dag :)

Sagax

Legacy Member
mijn fiets in gent staat veilig in de beveiligde fietsenstalling in Gent-Sint-Pieters

en mijn fiets aan het station van zottegem hangt vast met 2 sloten

een tip: leg uw fiets vast met zo'n onvervormbaar U-slot, dat krijgen ze niet doorgeknipt of doorgezaagd met gewoon dievenmateriaal

D3C0Y

Legacy Member
laat die camera's maar weg, ge moet maar een deftig slot hebbe :p

en euh van wat is uw fiets gemaakt... goud ?
500€ voor ne fiets :wtf:, my god zolang het rijdt, 2 remmen en lichten heeft is het toch goed

demon326

Legacy Member
D3C0Y zei:
laat die camera's maar weg, ge moet maar een deftig slot hebbe :p

idd..,men 2 halfbroers hebben een slot wat op een moto hoord normaal :D dat krijgen ze niet zomaar door:D

edit: ik laat men fiets regelmatig tussen de andere 100den fietsen achter in het station van hasselt.. de stads wacht loopt er toch rond en de flikken ook regelmatig dus ik maak me geen zorgen :)

owja.. ik zet mijn fiets aan het hek waar de reizigers wachten op hun trein dus de dieven zullen op die plek niet snel iets nemen :)

Feignasse

Legacy Member
D3C0Y zei:
laat die camera's maar weg, ge moet maar een deftig slot hebbe :p

en euh van wat is uw fiets gemaakt... goud ?
500€ voor ne fiets :wtf:, my god zolang het rijdt, 2 remmen en lichten heeft is het toch goed

Da's toch een vrij normale prijs voor een stadsfiets van pakweg Peugeot of Granville (vroeger Ludo). Mijn zus heeft een Gazelle die zelfs nog iets duurder was, maar dat ding rijdt echt heerlijk.

Maar een degelijk slot is inderdaad een must. Ik gebruik zelf een AXA-beugelslot dat boven het achterwiel is gemonteerd in combinatie met een zwaar beugelslot van ABUS.
Edit: ik probeer ook altijd beide wielen "vast te haken" aan het frame. En als je wielen niet met een bout maar met een klem vastzitten moet je dat zéker altijd doen.

Starrk

Legacy Member
D3C0Y zei:
en euh van wat is uw fiets gemaakt... goud ?
500€ voor ne fiets :wtf:, my god zolang het rijdt, 2 remmen en lichten heeft is het toch goed

².

50€, voor- en achterlicht, geen versnellingen, zelfs spatborden én het rijdt op wieltjes: Wat wil je nog meer?

Starrk

Legacy Member
Blue-Fox zei:
wa nut heeft zo een onbemande camera nu?

Het principe van de onbemande camera is de dief te laten geloven dat hij wel degelijk gefilmd wordt, en dus misschien niets zal durven te stelen.

Voor zover ik weet liggen de helft van die cameras zelfs niet aan

Feignasse

Legacy Member
DekadeZ zei:
².

50€, voor- en achterlicht, geen versnellingen, zelfs spatborden én het rijdt op wieltjes: Wat wil je nog meer?

Mja k da's idd meer dan goed genoeg voor de gewone verplaatsingen in een studentenstad, maar als je je fiets ook gebruikt voor "recreatieve doeleinden" dan neem je toch wel iets comfortabelers...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan