Archief - De Lijn

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

D-1337

Legacy Member
Hello ,
op 9/07/06 stapte ik hier op de 54 naar Gent , ginder afgestapt nam ik meteen de bus naar oostakker maar in mijn haast om die bus te halen gooi ik mijn kaartje weg. Nu stapt er op die bus wel een controleur op die mijn abbo of kaartje vraagt. Nu krijg ik vandaag een boete van 73.5 euro.
Ik had al een mail gestuurd met de situatie naar de lijn klachtendesk MAAR vriendelijk als ze daar zijn kreeg ik geen antwoord terug.
Kan ik daar echt niks aan doen ?

Grtz

den duivel

Legacy Member
Betalen zal je moeten doen. Het is u woord tegen dat van de controleur. Normaal als je op de bus stapt moet je toch uw kaart insteken of uw abbo laten zien?

D-1337

Legacy Member
stond megaveel volk vanvoor op die bus dus ging ik net zoals iedereen vanachter opstappen.

Time

Legacy Member
Het is uw verantwoordelijkheid om tijdens elke rit een ticket bij te hebben, als je dat niet nakomt ben jij in fout, punt...

D-1337

Legacy Member
mwa fuck , dat ze mij dan gewoon die ticket laten betalen + administratie kosten maar nee meteen 75 euro

SuperstarDragon

Legacy Member
Er is echt niks anders te doen dan je boete te betalen. Je kan niet bewijzen dat je al een kaartje had gekocht op de vorige bus. Zelfs een rechter zal oordelen in jouw nadeel. Geen kaartje is geen kaartje.

De klachtendienst van de Lijn dient niet voor al dan niet onterechte boetes. Zo zal iedereen wel zijn verhaal doen dat hij geen boete verdient.

D-1337

Legacy Member
kgeef toe dat ik wel al es zwartgereden heb maar 5 euro voor van hier naar Gent te rijden en terug is mij wel een pak teveel.

kzal mijn nintendo wii maar mooi op mijn buik schrijven dan.
thx 4 the info

SuperstarDragon

Legacy Member
Ticket betalen en administratiekosten betalen? Zo gaan we niet beginnen. Dan kan elk dief zeggen dat betrapt wordt: Ik betaal het wel. Zo werkt het niet.

Betaal gewoon die 75 euro of ga naar een rechtbank.

Goety0206

Legacy Member
nee maar je moet je stellen in de plaats van bv de Lijn. Als ze jou verhaal dan aanvaarden en u
enkele de reiskosten laten betalen dan ga niemand nog een abonnement/ticket kopen en als er
controle is kopen ze eentje. Nu kan je wel zeggen maar ik ben het echt verloren maar dan kan
iedereen dat zeggen

kisthechef

Legacy Member
Ze krijgen dat excuus waarschijnlijk tien keer per dag.

(hiermee bedoel ik niet dat gij zou liegen ofzo, maar heel veel mensen wel)

Spliffsnatcher

Legacy Member
troost u ik mag 250 euro betalen om tegen een muurke te pissen

S.conceiçao7

Legacy Member
betalen ga je doen makker, tzal u leren !

asge al meerdere keren hebt zwartgereden, is het goed da ge es tegen de lamp loopt vind ik.
en zoals ge zegt, 5 euro te veel... nja as de prijs u nie aanstaat, ga dan met de fiets of te voet hé makker.

as ik een tv wil kopen, en ik zeg tegen de winkelier "uw prijs sta me nie aan" :sop: njah...

NoblesseOblige

Legacy Member
Ge zijt niet alleen, vriend van mij had gelijkaardige boete omdat em vergeten was da kaartje in het toestel te steken, ook uit verstrooidheid.

D-1337

Legacy Member
Leprechaun3 zei:
betalen ga je doen makker, tzal u leren !

asge al meerdere keren hebt zwartgereden, is het goed da ge es tegen de lamp loopt vind ik.
en zoals ge zegt, 5 euro te veel... nja as de prijs u nie aanstaat, ga dan met de fiets of te voet hé makker.

as ik een tv wil kopen, en ik zeg tegen de winkelier "uw prijs sta me nie aan" :sop: njah...

het is niet omdat ge kwaad op mij zijt dat ge het zo moet uiten ;)
anyway , wat games etc verkopen om het te betalen.
en met de fiets of te voet , da gaat wel makkelijk zenne zo nen eind ^^
kvind het gewoon onfair dat ouwe mensen zo een kaart krijgen.
Waarom ? ze kunnen met de auto rijden wrsch en ze hebben toch geld genoeg terwijl het voor studenten toch wel lastig geld is als je veel de bus neemt maar niet teveel om een buzzy pazz te kopen

JanVH

Legacy Member
Meestal als je een brief schrijft naar de Lijn & de situatie nog eens uitlegd, worden de kosten meestal verlaagd of zelfs 'geseponeerd'
Feit is wel als je nog een 2de keer betrapt wordt, je direct die 250€ moet betalen. Ze laten dus bij u naam staan dat je al eens betrapt bent op zwartrijden

D-1337

Legacy Member
khad vorig jaar eens mijn pazz niet bij en heb dan mijn rit moeten betalen + kopietje van buzzypazz moeten sturen maar na een jaar maakt dat niets meer uit volgens de regels die ik gelezen heb

Kreek

Legacy Member
Ach, dat is echt kut dat geld.. Het voelt zo verloren aan :p
Vandaag zat ik ook op de trein maar ik was men 'Campus' vergeten in te vullen en ik merk dat wanneer de conducteur in mijn wagon komt en hij ziet dat... 57 euro boete, echt belachelijk.. Ik heb dan een geldig vervoersbewijs, vergeet ik het nog in te vullen ook :p Nuja, het zal me niet meer overkomen, maar die conducteur was toch een dikke klootzak
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan