Ryzer
Legacy Member
Wat vinden jullie nu eigelijk? Lees eerst eens de inleiding op www.cyberhate.be (een website waar je 'cyberhate' kan melden, een initiatief van het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding).
Ik vind dat ik nog altijd het recht heb op vrije meningsuiting op Internet en als ik in een forumpost het nodig vind om commentaar te geven op andere rassen/culturen dan doe ik dat ook (even tussendoor: heb dat nog nooit nodig gevonden en dus ook nog nooit gedaan
maar vind wel dat ik het recht heb om het te doen...).
Het Internet is toch een vrij medium dacht ik?
Nuja vandaar vraag ik hier jullie mening.
Mijn vraag gaat niet over ethiek of over racisme, maar over vrije meningsuiting op het Internet, dus over "rechten" en "wetgevingen". Vinden jullie dat er beperkingen moeten zijn op uitspraken die je maakt op Internet/forums (natuurlijk gaan we nu even geen rekening houden met het overtreden van mogelijk forum-regels).
Edit: Graag wil ik er nog even op duidelijk zijn dat (wat mij betreft) iedereen commentaar en kritiek mag geven op het CGKR in deze post, maar dat wil niet zeggen wat de deze post gaan gebruiken om degelijk racistische uitspraken te posten (dit is overigens tegen de forum regels).
Ik vind dat ik nog altijd het recht heb op vrije meningsuiting op Internet en als ik in een forumpost het nodig vind om commentaar te geven op andere rassen/culturen dan doe ik dat ook (even tussendoor: heb dat nog nooit nodig gevonden en dus ook nog nooit gedaan
maar vind wel dat ik het recht heb om het te doen...).Het Internet is toch een vrij medium dacht ik?

Nuja vandaar vraag ik hier jullie mening.
Mijn vraag gaat niet over ethiek of over racisme, maar over vrije meningsuiting op het Internet, dus over "rechten" en "wetgevingen". Vinden jullie dat er beperkingen moeten zijn op uitspraken die je maakt op Internet/forums (natuurlijk gaan we nu even geen rekening houden met het overtreden van mogelijk forum-regels).Edit: Graag wil ik er nog even op duidelijk zijn dat (wat mij betreft) iedereen commentaar en kritiek mag geven op het CGKR in deze post, maar dat wil niet zeggen wat de deze post gaan gebruiken om degelijk racistische uitspraken te posten (dit is overigens tegen de forum regels).
. Daarin staat impliciet dat er een beperking is op de vrije meningsuiting nl racisme, ontkennen van de holocaust en zekere vormen van censuur (zoals bvb mijn kamp)