Archief - Corrona Beer bevriezen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bulldog567

Legacy Member
was ook zo bij een fles water die ge in de freezer zet, dacht ik,
ma kzen den uitleg van hoe en wrm al vergete:)

FEW

Legacy Member
bulldog567 zei:
was ook zo bij een fles water die ge in de freezer zet, dacht ik,
ma kzen den uitleg van hoe en wrm al vergete:)
idd, cael zat daar altijd over te zagen met een fles cola :D
ik dacht dat het iets te maken had met het vacuum zijn van de fles, maar dit weet ik niet zeker.

metaphore

Legacy Member
mja bij ongeopende cola ofzo is da inderdaad ook zo.

Als die fles dicht is staat da onder te hoge druk. Als ge de stop eraf draait dan wordt de druk gelijk aan de luchtdruk en kan het dus wel bevriezen.
(hoge druk = veel kinetische energie = meer energie nodig om moleculen te vriezen)

Hier zal da zowizo iets te maken hebben met de co2 die vrijkomt door de tik, maar ik kan niet direct een verklaring zeggen.

amdr

Legacy Member
Zal misschien zijn omdat de bubbels ineens bewegen en dan alles laten bevriezen :unsure:

PapaGanz

Legacy Member
Sommige vloeistoffen kunnen onder hun stoltemperatuur gaan en verkeren dan in een metastabiele toestand.
Een plots tik of temperatuursverandering zorgt er dan voor dat het stolt :)

grooverider

Legacy Member
PapaGanz zei:
Sommige vloeistoffen kunnen onder hun stoltemperatuur gaan en verkeren dan in een metastabiele toestand.
Een plots tik of temperatuursverandering zorgt er dan voor dat het stolt :)

inderdaad, maar of het hier bij het bier ook het geval is ben ik niet 100% zeker van. De chemische uitleg klinkt ook wel aanneemlijk.

in de andere richting gaat ook: stoffen die boven hun kooktemperatuur kunnen gaan zonder dat ze koken. Hierdoor kook je bvb best geen water in de microgolfoven, denk ik toch.

sjoene

Legacy Member
aXl_ zei:
ow, das nochtans mij favoriete techniek om soep te maken :unsure:

geen nood, ge kunt alle gevaar vermijden door een aluminium lepeltje in uw water te zetten als het in de microgolf staat:unsure:

tgc_9012

Legacy Member
sjoene zei:
geen nood, ge kunt alle gevaar vermijden door een aluminium lepeltje in uw water te zetten als het in de microgolf staat:unsure:
Pas op det er geene slimmen is die da uitprobeert :p

PapaGanz

Legacy Member
En een kat met een tennisbal in zijn muil om het goedje te bewaken :)

Rage

Legacy Member
zijt gij op uw kop gevallen? Aluminium in u microgolf duwen?

Ik heb ooit eens een potteke aiki noodles in de microgolf gezet, ik had het aluminium dekselke er vanaf getrokken maar er bleef een stukje hangen en ik had het niet gezien! Eenmaal in de microgolf knetterde dat en er was een stuk plastiek afgebrand van men noodlespotje.

aXl_

Legacy Member
PapaGanz zei:
En een kat met een tennisbal in zijn muil om het goedje te bewaken :)

komt gij mijn microgolf uitkuisen? :p

edit: ik was trouwens bloedserieus, ik kook mijn water voor mijn minute soup altijd in de microgolf :)

Parnakra

Legacy Member
Minimum Rage zei:
zijt gij op uw kop gevallen? Aluminium in u microgolf duwen?

Ik heb ooit eens een potteke aiki noodles in de microgolf gezet, ik had het aluminium dekselke er vanaf getrokken maar er bleef een stukje hangen en ik had het niet gezien! Eenmaal in de microgolf knetterde dat en er was een stuk plastiek afgebrand van men noodlespotje.
Aluminium dekseltjes op een pot Aïki noodles? :wtf:

Zo'n potten heb ik nog nooit gezien, tbh.

^MystiQ

Legacy Member
tgc_9012 zei:
Pas op det er geene slimmen is die da uitprobeert :p

Zwijgt er mij van :D

Kheb da 6-7 jaar geleden nog eens gedaan alsek ne kleine etter was, nog nooit zo ne bliksem van zo dicht gezien :p

sjoene

Legacy Member
Math'ke zei:
Zwijgt er mij van :D

Kheb da 6-7 jaar geleden nog eens gedaan alsek ne kleine etter was, nog nooit zo ne bliksem van zo dicht gezien :p

sssjt, nu willek da probere om ook die bliksem eens te zien:p

El Di@bLo

Legacy Member
Minimum Rage zei:
hebt gij ooit wel aiki noodles gezien?
:rofl:

Is dat eigenlij kschadelijk voor de microgolf oven zelf?
Ge kunt natuurlijk ook altijd eens uw favoriete cd ofzo insmijten, schijnt ook nog mooi te zijn.

Parnakra

Legacy Member
Minimum Rage zei:
hebt gij ooit wel aiki noodles gezien?
Als je het hebt over die gele potten, dan geloof ik geen snars van wat je vertelt.

Ik eet zowat dagelijks zo'n ding (op kot) en zelfs met bijna de helft van dat 'deksel' er nog op gebeurt er niets wanneer ik het in de microgolf steek.

^MystiQ

Legacy Member
Parnakra zei:
Als je het hebt over die gele potten, dan geloof ik geen snars van wat je vertelt.

Ik eet zowat dagelijks zo'n ding (op kot) en zelfs met bijna de helft van dat 'deksel' er nog op gebeurt er niets wanneer ik het in de microgolf steek.

Ze raden het zelfs aan voor het deksel erop te laten :cool:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan