Archief - Border Collie's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tekn0w!z

Legacy Member
Ben al in tijdje in de ban van Border Collie's (<--- Hond..)
Iemand die er een of meerdere heeft?
Hoe vallen ze mee qua omgang? En karakter?
Ik heb al verschillende border collie's gezien. Maar mijn oog valt op een typische zwart-witte.

sdfg

Legacy Member
ik heb een border collie
zijn wel leuke beestjes zijn
wel soms een beetje hyperkinetisch :D
ma voor de rest wel braaf enzo

Asserti

Legacy Member
border Collie's :love: zeer lieve honden, maar ook handig voor bewaking enzo. Beke gelijk nen duitsen herder, maar kind-vriendelijker en minder bijtgraag dacht ik. Heb wel zelf gene.

tekn0w!z

Legacy Member
ik heb er ook al gezien die groter zijn.. gelijk ne labrador (reu)
allé kbedoel, deze die ik voorheb hebben een dikkere vacht en zijn gezetter. Een normale border collie wordt toch iets van een 55cm groot eh?

tekn0w!z

Legacy Member
ja kwil er mee naar de hondenschool gaan, en er mee gaan joggen

Bugge

Legacy Member
Hier paar fotokes van men borders :)

Fotos

De echte border, is de kleinere hond van de 2(sammy), de grotere is geen rasechte border(cleo). (kunt ge ook wa zien aan de kleuren)

Nu, ze hebben in ieder geval aandacht nodig en moeten gewandeld worden anders worden ze letterlijk zot. De grotere is niet zo'n probleem, is steeds zachtaardig ook.

Maar sammy heeft een echt karakter, kan verschillen van dag tot dag, ene dag is ze echt slechtgezind en humeurig, laat ze ook wel merken dat ze met rust gelaten wil worden dan :) , de andere dag komt ze hele tijd "flemmen". Test voortdurend de grenzen af eigenlijk van hoever ze kan gaan (ook bij onze andere hond)
Heeft dus wel een deftige opvoeding nodig! Zijn we ook mee naar hondenschool geweest, leert heel snel, zeer behendig etc.
Maar dat zal, zoals steeds, ook zeer afhangen van de hond zelf natuurlijk :)

Fantastische honden waar je zeker en vast plezier mee beleeft, geen domme schoothond :p

greetz

m***

Legacy Member
en lelijk! :crazy:

k'eb vroeger ook nog zo een gehad en da zijn geen beesten voor in de stad, da eeft enorm veel energie.
ik zie veel liever husky's :applause:

Arcan

Legacy Member
mn vriendin houdt haar bezig met laten jongen enzo van zo n bordercollies
(van een iets grotere soort) ik moet zeggen, hele lieve beestjes :)

tekn0w!z

Legacy Member
kben dus echt van plan om ééntje aan te schaffen, kben aant twijfelen tussen een reu en een teefke.

En denk niet dat ik ééntje met stamboom ga nemen. Misschien eens in het asiel kijken ofwel bij een boer een puppy kopen.

Arcan

Legacy Member
tekn0w!z zei:
kben dus echt van plan om ééntje aan te schaffen, kben aant twijfelen tussen een reu en een teefke.

En denk niet dat ik ééntje met stamboom ga nemen. Misschien eens in het asiel kijken ofwel bij een boer een puppy kopen.
ik zou je een teefje aanraden, sowieso minder agressief en volgens mij properder. Ook is er minder kans op weglopen (uitgenomig wanneer ze "heet" staan)
een oplossing daarvoor is dus sterilisatie (minders kans op kanker als ze nooit kleintjes zal krijgen)

sdfg

Legacy Member
hier ff een foto van men hond
is van augustus dus das dan (ff denke) 7maanden zeker :unsure:
is btw een teefje en is aardig enzo blaft ook niet veel enzo ma huilt wel als ze alleen is en de klokke luide :D


klikkie

tekn0w!z

Legacy Member
sdfg zei:
hier ff een foto van men hond
is van augustus dus das dan (ff denke) 7maanden zeker :unsure:
is btw een teefje en is aardig enzo blaft ook niet veel enzo ma huilt wel als ze alleen is en de klokke luide :D


klikkie

nice pic :)

zo ene wil k dus

ist een met stamboom?

sdfg

Legacy Member
tekn0w!z zei:
nice pic :)

zo ene wil k dus

ist een met stamboom?

neen , want ik weet nog dat mijn mama boos was op men papa omda de hond geen stamboom heeft :D ik zal anders nog ff andere picjes zoeken voor op te loaden (als ik er vind)

tekn0w!z

Legacy Member
sdfg zei:
neen , want ik weet nog dat mijn mama boos was op men papa omda de hond geen stamboom heeft :D ik zal anders nog ff andere picjes zoeken voor op te loaden (als ik er vind)

hoeveel hebt ge hem betaald als ik het mag weten? :)

wil dus ook ééntje zonder stamboom aanschaffen

tekn0w!z

Legacy Member
Bugge zei:
Hier paar fotokes van men borders :)

Fotos

De echte border, is de kleinere hond van de 2(sammy), de grotere is geen rasechte border(cleo). (kunt ge ook wa zien aan de kleuren)

Nu, ze hebben in ieder geval aandacht nodig en moeten gewandeld worden anders worden ze letterlijk zot. De grotere is niet zo'n probleem, is steeds zachtaardig ook.

Maar sammy heeft een echt karakter, kan verschillen van dag tot dag, ene dag is ze echt slechtgezind en humeurig, laat ze ook wel merken dat ze met rust gelaten wil worden dan :) , de andere dag komt ze hele tijd "flemmen". Test voortdurend de grenzen af eigenlijk van hoever ze kan gaan (ook bij onze andere hond)
Heeft dus wel een deftige opvoeding nodig! Zijn we ook mee naar hondenschool geweest, leert heel snel, zeer behendig etc.
Maar dat zal, zoals steeds, ook zeer afhangen van de hond zelf natuurlijk :)

Fantastische honden waar je zeker en vast plezier mee beleeft, geen domme schoothond :p

greetz

ook nice pics :)

sdfg

Legacy Member
tekn0w!z zei:
hoeveel hebt ge hem betaald als ik het mag weten? :)

wil dus ook ééntje zonder stamboom aanschaffen

euhm weet ik niet echt van buiten zal het straks aan men papa vragen

EDIT.:

hier nog wat foto's.:

(ze was toen wel nog een beetje jonger)

foto1
foto2
foto3

Zeta Reticula

Legacy Member
Er loopt hier ook zo'n hond rond. Maar dat interesseert mij niet echt. Over het algemeen heel gehoorzaam, maar wel heel zenuwachtig.

Quadreg

Legacy Member
'k heb ook een border, ie is just 5 jaar geworden :woohoo:
en nog altijd heeeel actief.

Zeker mee naar hondenschool gaan. 'k dacht dat borders het meeste commandos konden onthouden.
Of zet hem bij wat schapen, dat doen ze ook graag :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan