Archief - Alleen gaan wonen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nico

Legacy Member
Hallo iedereen.
sinds ruime tijd speel ik met het idee om mijn studies op te geven en te gaan werken. en uiteraard ne enige tijd een huis/loft/appartement aan te schaffen.

waarom ik stop met studeren : examens zijn voor mij een hel. (ik sla compleet tilt)

maar ik zit met een heleboel vragen die ik niet aan iederee kan stellen.

Ik ben 20 jaar en wil graag zoveel mogelijk verdienen (dit betekent wrs nachtwerk), zijn er soms mensen die me dingen kunnen aanraden?
en kan je met een inkomen van 2500euro(vriendin en ik) iets fatsoenlijk kopen en ook nog leven?

Mvg,
nico

als iemand een betere titel weet, laat maar komen he :)
deze thread is bedoelt om mij wat duidelijkheid te kunnen geven maar mss kan dit uitgroeien naar een thread waar mensen met verwante vragen mss wel een oplossing kunnen vinden.

Skratz

Legacy Member
ik hoor van bij mij op het werk dat ze zo'n 300 euro huur betalen om alleen te wonen in een klein appartement. Is die € 2500 netto? en moet ge daarna nog veel belasting op betalen?

huur € 300
electriciteit ?
water ?
verwarming ?
eten ?
kleren ?

CFK

Legacy Member
typisch, niet willen studeren en toch veel geld willen verdienen, en dan zagen als ze ontslaan worden door delokalisatie

LSDsmurf

Legacy Member
nico zei:
en kan je met een inkomen van 2500euro(vriendin en ik) iets fatsoenlijk kopen en ook nog leven?
Je mag denk ik 33% van je netto inkomen spenderen aan de afbetaling van een lening, als die geschatte 2500EUR netto is dan komt dat neer op ongeveer 825EUR per maand.

Volgens de woonkredietsimulator op de Dexia website kan je dan op een termijn van 25 jaar iets van een 140.928,79EUR lenen. Wat je daarmee kan kopen kan je zien als je eens wat vastgoed uit de buurt bekijkt op enkele immo sites (bv www.immoweb.be, www.hebbes.be/immo, www.easy.be/immo/, ...)

FLT

Legacy Member
Slim, hééééél slim om te stoppen met school :kuh:

Mijn maat het ook doen, em mocht direct beginnen... Ah oei meneer heeft maar een middelbaar diploma jammer dan MOGEN (volgens de wet) wij jou niet meer betalen dan 1250eur.
De skills heeft hem alleen het papiertje van het hoger niet.
Stel dat hij al zijn hoger diploma in handen had dan kon hij beginnen aan 1750eur mét extra legale voordelen (laptop, gsm, ...)

Dusja mijn keuze zou nogal rap gemaakt zijn.

nico

Legacy Member
FLT zei:
Slim, hééééél slim om te stoppen met school :kuh:

Mijn maat het ook doen, em mocht direct beginnen... Ah oei meneer heeft maar een middelbaar diploma jammer dan MOGEN (volgens de wet) wij jou niet meer betalen dan 1250eur.
De skills heeft hem alleen het papiertje van het hoger niet.
Stel dat hij al zijn hoger diploma in handen had dan kon hij beginnen aan 1750eur mét extra legale voordelen (laptop, gsm, ...)

Dusja mijn keuze zou nogal rap gemaakt zijn.

dit zijn dan weer zeer interessante reacties. ook van de andere 2 users.
kan je even meer duidelijkheid geven over welke sector het gaat? (mss is dit niet het geval in alle sectoren.

btw : de 2500 euro is idd netto.
en bedankt voor de links.

@ CFK :
volgens uw profiel bent u 17jaar. ik zou dus maar wat dimmen. dit is idd niet de beste keuze en kzou ze ook niet willen maken. maar er zijn soms dingen in het leven waar je je moet aan kunnen aanpassen

ShoveS

Legacy Member
Let er ook op dat je eerst een vast contract nodig hebt om een lening aan te gaan, en meestal sta je de eerste 3 tot 6 maand op 'proef' te werken.

Cedric

Legacy Member
wie zijn jullie eigenlijk om over hem te oordelen? Ieder doet wat hij wil en sinds wanneer zijn jobs waar geen diploma aan te pas komt minderwaardig?

@threadstarter. 2500 is zeker Meer dan voldoende om te overleven. probeer in het begin zoveel mogelijk te sparen.

Als je veel wilt werken en veel geld te verdienen moet je in de horeca gaan. Dit is perfect om veel te sparen en na een jaar of 5 heb je al een mooie startsom om een huisje te kopen.

Gamb|t

Legacy Member
nico zei:
dit zijn dan weer zeer interessante reacties. ook van de andere 2 users.
kan je even meer duidelijkheid geven over welke sector het gaat? (mss is dit niet het geval in alle sectoren.

btw : de 2500 euro is idd netto.
en bedankt voor de links.

@ CFK :
volgens uw profiel bent u 17jaar. ik zou dus maar wat dimmen. dit is idd niet de beste keuze en kzou ze ook niet willen maken. maar er zijn soms dingen in het leven waar je je moet aan kunnen aanpassen

Over welk beroep spreken we hier?

nico

Legacy Member
dit is eigenlijk de bedoeling :
kwil gerust een tijdens de nacht werken op Brucargo omdat ik toch met niemand moet rekening houden. de bedoeling is dat ik zeker 2 tot 3 jaar enorm veel opzij zal leggen en dan overstappen om iets te kopen. (huren is ook en mogelijkheid maar das een noodoplossing)
ik heb geen idee hoeveel een mens nodig heeft om te overleven (heb daar geen duidelijk beeld over).
mijn ouders zijn gescheiden. mijn moeder heeft geërfd en mijn vader is stinkend rijk (verschillende levensstandaarden) en ik wil van hen geen hulp

EternalSilence

Legacy Member
FLT zei:
Slim, hééééél slim om te stoppen met school :kuh:

Mijn maat het ook doen, em mocht direct beginnen... Ah oei meneer heeft maar een middelbaar diploma jammer dan MOGEN (volgens de wet) wij jou niet meer betalen dan 1250eur.
De skills heeft hem alleen het papiertje van het hoger niet.
Stel dat hij al zijn hoger diploma in handen had dan kon hij beginnen aan 1750eur mét extra legale voordelen (laptop, gsm, ...)

Dusja mijn keuze zou nogal rap gemaakt zijn.
wa is da nu weer voor zever?
da ge maar zoveel moogt verdienen omda die geen hoger diploma heeft
in mijn weten mag ne werkgever zoveel geld geven aan zijn werknemers als die zelf wilt..
amai.. als da echt waar... vind ik da dikke bullshit ze
nuja... ik zit met het probleemke, da ik in een richting zit, da mij nie ligt.. wil wel leren, maar alst mij nie interreseert, dan gaat da maar moeilijk..
en ik heb het er al moeilijk mee da ik een jaar achterkom op mijn leeftijdsgenoten..

miss avond onderwijs? zou da geen idee zijn voor de threadstarten
want .. mijn maat werkt nu ook, achter vant ene bedrijf naart andere verhuizen , wil die ook weer gaan leren .. maja .. ie werkt nu, en die gaat nu avondonderwijs doen

FLT

Legacy Member
nico zei:
dit zijn dan weer zeer interessante reacties. ook van de andere 2 users.
kan je even meer duidelijkheid geven over welke sector het gaat? (mss is dit niet het geval in alle sectoren.

btw : de 2500 euro is idd netto.
en bedankt voor de links.

@ CFK :
volgens uw profiel bent u 17jaar. ik zou dus maar wat dimmen. dit is idd niet de beste keuze en kzou ze ook niet willen maken. maar er zijn soms dingen in het leven waar je je moet aan kunnen aanpassen

IT sector, hij mocht beginnen als webdesigner bij een bedrijf met toch wel een naam maar die ga ik hier nu niet vermelden ;)

nico

Legacy Member
in die sector kan ik wel begrijpen dat niet gediplomeerden er niet aan de bak komen (of tegen een lager loon)

Inspector Monkfish

Legacy Member
Doom Dragon zei:
wa is da nu weer voor zever?
da ge maar zoveel moogt verdienen omda die geen hoger diploma heeft
in mijn weten mag ne werkgever zoveel geld geven aan zijn werknemers als die zelf wilt..
amai.. als da echt waar... vind ik da dikke bullshit ze
nuja... ik zit met het probleemke, da ik in een richting zit, da mij nie ligt.. wil wel leren, maar alst mij nie interreseert, dan gaat da maar moeilijk..
en ik heb het er al moeilijk mee da ik een jaar achterkom op mijn leeftijdsgenoten..

miss avond onderwijs? zou da geen idee zijn voor de threadstarten
want .. mijn maat werkt nu ook, achter vant ene bedrijf naart andere verhuizen , wil die ook weer gaan leren .. maja .. ie werkt nu, en die gaat nu avondonderwijs doen

Deeltijds misschien?

zarathustra

Legacy Member
2500 euro netto/ maand is zwaar boven het gemiddelde ^^

dus dat zal wel geen probleem zijn :p

nico

Legacy Member
zarathustra zei:
2500 euro netto/ maand is zwaar boven het gemiddelde ^^

dus dat zal wel geen probleem zijn :p

Zou kunnen, ik heb er geen idee van :) daarmee dat ik deze thread startte.
Ik wil avondonderwijs volgen(dit staat vast, liefst als boekhouder). daarmee dat nachtwerk ook eerder aangeraden is (makkelijker te combineren denk ik, maar ik kan verkeerd zijn)

nTFs

Legacy Member
As ge met 2500 € niet rondkomt dan kom je met 3000 € ook niet rond want dan staat er een gat in je hand.

Conqie

Legacy Member
CFK zei:
typisch, niet willen studeren en toch veel geld willen verdienen, en dan zagen als ze ontslaan worden door delokalisatie

er zijn nu eenmaal mensen die niet willen studeren, is dat nu zo raar, als jij ne goeie stiel kan ga je meer verdienen dan met een gemiddeld diploma hoor
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan