Archief - Alarm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mr Syphon

Legacy Member
Deze nacht hadden we nog is prijs,
het alarm ging af een kwartier nadat mijne pa het huis had verlaten.

maar het grappige dan is, men zus loopt gewoon naar beneden, schakelt het alarm uit en gaat weer slapen.
men ma durfde ni echt te gaan kijken dus had ik de eer om heel het huis te gaan controleren :p
gelukkig loos alarm, maar ik heb wel ni met een gerust hart door het huis gelopen.

kheb al veel zin om toch een baseballknuppel ofzo iet op de zolder klaar te leggen, moest er ooit toch eens echt iets aan de hand zijn.

wat zouden jullie doen moest bij jullie het alarm afgaan en zijn jullie daarop voorbereid? miss 1 of ander 'plan' uitgewerkt als het alarm moest afgaan, of nen hamer klaar gelegd ? :p

tell me :D

SilentSpring

Legacy Member
goed luisteren ofdat je niks hoort denkek.
Eventueel ons pa naar beneden sturen, of zelf voorzichtig gaan kijken.

Als er iets verdachts te zien is, allemaal opsluiten in de slaapkamer en flikken bellen.

In ieder geval niet met een knuppel ofzo naar beneden gaan, als er dan toch inbrekers zijn en die hebben een pistool staat ge daar met uw knuppeltje:p.

'k zou eventueel wel m'n bb-gun meenemen of meegeven aan m'n pa, gelijkt redelijk goed op een echt pistool dusja.

Maar dit in't geval da'k wakker word van het alarm, wat meestal niet het geval zou zijn:unsure:

Enja, nu kunnen we wel zeggen van 'k zou dit of dat doen' maar als't zover komt doet ge miss iets heel anders

wouter_dc

Legacy Member
Naar beneden gaan, deur op een kier doen, licht aandoen, deur terug dicht, andere deur, licht daar ook aan doen. Ne keer roepen, politie bellen, en binnen gaan met een stok met een haakje aan (om de zolder te openen in feite :love:)

Dat allemaal in het geval als ik naar beneden durf te gaan :p

Gentille

Legacy Member
Hier hebben ze ook eens proberen inbreken. De hond sloeg ook alarm. Iedereen wakker hier in huis, behalve ik :unsure:. één van mijn zussen is op de grond gaan liggen om kijken of ze niets zag. Onze hond ligt in de gang beneden en de hal is bijna allemaal glas en vanuit mijn zus haar kamer kan je min of meer buiten kijken.

Stimpy

Legacy Member
muziek vollembak zette ofzo als ge weet da ze in huis zijn ^^
geen slecht idee want da hoort ge bij mij 200m verder nog als alles potdicht is

dan belle de bure wel voor nachtlawaai ofzo :unsure:

Mr Syphon

Legacy Member
mja politie kunde toch ni zomaar bellen eh
die zullen ook lachen als ze voor niks moet komen :p

Lord Kveldulv

Legacy Member
Mr Syphon zei:
mja politie kunde toch ni zomaar bellen eh
die zullen ook lachen als ze voor niks moet komen :p

Het is hunne job en ze steken genoeg moeite in preventie, dan zullen ze da ook wel nie erg vinden. Zolang het maar nie 3 keer per week een vals alarm is.

Voor de rest ben ik wel voorbereid moesten ze echt binnen zijn en naar boven durven komen. Vraag mij alleen af wat de gevolgen voor u zijn als ne inbreker de geest geeft in uw huis. In de meeste gevallen wettelijke zelfverdediging zeker?

wouter_dc

Legacy Member
Als u deur geforceerd is, of een glas is ingeslagen, en ge hoort iets beneden, is da ni "voor niets komen" he


^^Hierboven: denk niet dat als ik ne inbreker vanachter benader, en kslaag zen hersenen tot in zen tenen, dat dat wettelijke zelfverdediging is ze

Stimpy

Legacy Member
Lord Kveldulv zei:
Het is hunne job en ze steken genoeg moeite in preventie, dan zullen ze da ook wel nie erg vinden. Zolang het maar nie 3 keer per week een vals alarm is.

Voor de rest ben ik wel voorbereid moesten ze echt binnen zijn en naar boven durven komen. Vraag mij alleen af wat de gevolgen voor u zijn als ne inbreker de geest geeft in uw huis. In de meeste gevallen wettelijke zelfverdediging zeker?

pas als gij zelf bedreigd wordt is het legaal om u te verdedigen
ge moet dus wachten tot hij op u schiet, en voor de kogel u raakt moet ge hem snel bewusteloos slaan met uw knuppel

dan zijt ge in uw recht

leve het wetsysteem \o/

SilentSpring

Legacy Member
wouter_dc zei:
Als u deur geforceerd is, of een glas is ingeslagen, en ge hoort iets beneden, is da ni "voor niets komen" he


^^Hierboven: denk niet dat als ik ne inbreker vanachter benader, en kslaag zen hersenen tot in zen tenen, dat dat wettelijke zelfverdediging is ze

idd.

Weer typisch België zulle, ze mogen gerust alles komen pikken, maar schiet ze neer of sla ze neer en gij zult de bak indraaien. (Als je ze in hun rug schiet toch)

'k bedoel maar, ze moeten dan maar niet inbreken he, dan wordt er niet op u geschoten.

Wesdude

Legacy Member
Kdenk dat een groot deel van de inbrekers vlucht als ze iets horen afkomen.

Mja als ge pech hebt dan staade daar wel schoon oog in oog met een zware crimineel. Kweetnie, kzou wel naar beneden gaan kijken in ieder geval.

Stimpy

Legacy Member
ik zou toch ni heel de boel late leeghalen en gewoon afwachten zenne
alles waar ge voor werkt zonder slag of stoot late afnemen?

neenee, veel lawaai, groot bakkes en uzelf moed inschreeuwen ^^ als ne razende zot binnenstormen gevuld met adrenaline (beste effect in bloot bovenlijf mits wat gespierd :unsure: )

Thales

Legacy Member
hier eens had dat we wakker kwamen de volgende dag en we zagen dat er zich een sppor van slijkerige voetstappen vormde vanaf de baan naar de zijtuin ( dus over het hekken ), dan naar de voortuin ( ook over een hekken ) en heel op het terras en dan stopten de voetsporen aan het grote livingraam ( blijkbaar moet ie daar effe binnengekeken hebben ) en dan zijn de voetsporen verdwenen richting buren.

Timmie

Legacy Member
Ik kwam ook ooit thuis en de voordeur stond open, heb toen heel het huis afgezocht. Weliswaar met de bibber op het lijf. Gelukkig had ik nog een soort van knuppel ergens liggen zodat ik me toch iet of wat veilig voelde.

Laatst trouwens nog iets raars meegemaakt. Ik wandelde rond 11u 's avonds naar huis en op zo'n 200m van men huis merkte ik al op dat er een auto voor ons huis stond (met gedoofde lichten). Toen ik dichter kwam, op 100m ofzo, zet die auto opeens z'n lichten aan, gooit zich in de achteruit en vertrekt de andere kant op.
Toen had ik ook wel even schrik :x
Gelukkig heb ik de nummerplaat opgeschreven (het waren Polen). Achteraf gezien beter de politie gebeld :x

Slayerbe

Legacy Member
pistool pakken
die kerel dwingen me zijn mond op de stoeprand te liggen
en der is goe op schuppen?

kheb geen alarm maar wel 2 waakhonden.
en kdenk dat de meeste gewone inbrekers geen pistool meehebben.
das eerder voor de zware criminelen, en geef toe, die gaan ni snel inbreken in een gewoon huis met gewone auto etc...

Gentille

Legacy Member
Timmie zei:
Ik kwam ook ooit thuis en de voordeur stond open, heb toen heel het huis afgezocht. Weliswaar met de bibber op het lijf. Gelukkig had ik nog een soort van knuppel ergens liggen zodat ik me toch iet of wat veilig voelde.

Laatst trouwens nog iets raars meegemaakt. Ik wandelde rond 11u 's avonds naar huis en op zo'n 200m van men huis merkte ik al op dat er een auto voor ons huis stond (met gedoofde lichten). Toen ik dichter kwam, op 100m ofzo, zet die auto opeens z'n lichten aan, gooit zich in de achteruit en vertrekt de andere kant op.
Toen had ik ook wel even schrik :x
Gelukkig heb ik de nummerplaat opgeschreven (het waren Polen). Achteraf gezien beter de politie gebeld :x


Dat heb ik enkele jaren geleden ook eens meegemaakt. Ik liep s'avonds de hond nog eens buiten. Die blijft redelijk lang weg en ik ga ook eens buiten zien. Zie ik daar een auto stapvoets rijden, 2 man ervoor lopen en 2 er achterlopen. Ik roep dan maar vlug de hond, plots springen die mannen na het horen van mijn stem in de auto en vertrekken ze keivlug :crazy:

EvilTwin

Legacy Member
Eerst checken of het geen vals alarm is.

Als ze beneden blijven : flikken bellen en hopen dat ze ne keer op tijd komen.

Als ze boven komen worden ze neergeschoten. Alles van waarde staat bij ons beneden, dus bovenkomen betekent niet veel goeds. Soit, kga het in elk geval niet stomweg zitten afwachten en hopen dat ze ons gerust laten.

Als de kleine wat groter is een afgerichte hond ze. Ne keer zien hoe dat afloopt.

[TFT]Poky

Legacy Member
met bb gun naar beneden gaan is imo één van de stomste dingen die ge kunt doen, voort zelfde geld hebben die inbrekers een pistool en voelen ze zich bedreigd door u bb... de rest moet ik er ni bij vertellen zeker :)

Als ge dan al met een pistool moet naar beneden gaan dan ist beter dat ge met een echt gaat.

Chickenlal

Legacy Member
Pff ook al zo paar keer wakker geworden van een geluidje en dan in u bed muisstil liggen luisteren, na 10 minuten vind ge dan doe moed om eens u kop in de gang te steken... Nog maar 1 keer naar beneden gaan kijken, met de bibber, twas gelukkig nieks :p


Met een echt pistool gaan lol, wa gaat ge dan doen, hem doodschieten? Dan zijt ge zelf nog den domsten en moogt ge nog betalen voor die lul

Boddah

Legacy Member
Kheb hier een vlijmscherpe Katana liggen. Ze zouden wel eens kunnen verschieten als ik achter hun sta en ineens zeg "There can be only one!" :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan