spectrious zei:
+/- Enkel video's in gegeven formaten (.mov ...)Voordeel: Zalige kwaliteit als je met quicktime deze gaat converteren. Nadeel: Niet iedereen is zot van Quicktime, alhoewel ik er hier nog geen problemen mee gehad heb.
ipod: mpeg4, H.264 en mov
creative: divx4 & 5, xvid5, mpeg1 & 2 & 4, wmv9 en motion-jpeg
Als ik even kijk in welk formaat het meeste filmpjes staan bij mij: divx/xvid/wmv of mpeg.
Ok, h.264 is aan het opkomen, maar xvid doet het zeker niet slecht en wmv9 doet het ook nog steeds goed.
Qua audio hangt het natuurlijk af wat ge wilt spelen. Koopt ge u liedjes via I-tunes of een andere aac-formaat site-> ipod
Staan u liedjes in mp3 zou ik toch de creative niet onderschatten.
Trouwens, creative enkel een rip-off? Mijn Zen-micro was goedkoper dan de Ipod nano op het moment dat ik hem kocht. Bovendien heeft mijn zen nog steeds 0 krassen door in mijn broek/jaszak te steken en mijne maat zijn ipod nano is bijna niet meer leesbaar dankzijk de krassen.
Achja, weeg zelf de verschillen af en koop hetgeen u het meest aanstaat. De prijs van beide is toch ongeveer gelijk.