Archief - 7800 Gt => X1800xt/x1900xt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

integra

Legacy Member
Ik heb onlangs een nieuwe computer gekocht met daarin een XFX 7800 GT. Nu, alles draaide mooi, totdat ik recente drivers installeerde. Spellen zoals COD2 etc draaien perfect, zijn er ook prachtig uit, maar spellen zoals Lock-on, GTR, GTL, zien er stuk voor stuk heel lelijk uit. (onscherp, hakkelig ...)

Nu, ik heb er echt héél veel spijt van, ik heb lang op deze computer moeten wachten en nu ben ik eigenlijk deels teleurgesteld in mijn 3d kaart. :(

Nu is mijn vraag, zou ik beter mijn 7800 GT verkopen en dan wat geld bijleggen voor 1 X1800XT of 1 X1900XT ? Ik heb de indruk dat de ATI drivers stukken beter zijn. (naar verluid)

Help mij aub !!!

morfer

Legacy Member
dat zal dan wel aan de spellen liggen hoor :p
ofwel aan uw instellingen ;)

en van uwe 7800gt zul ge nie veel meer krijgen want binnen paar dagen komt de 7900 reeks uit en gaan alle prijzen naar beneden van de 7800 reeks ;)

SMa

Legacy Member
wat zijn de rest van je specs?
en ik zou zeker nog wachten om een nieuwe kaart te kopen
binnenkort komt de 7900 reeks uit en zullen de prijsen van de X1900XT/XTX dalen

integra

Legacy Member
AMD X2 4200+
MSI K8N Diamond
2 GB Ram
WD 160 GB S-ATA
XFX 7800 GT

Dat is het ongeveer.

Conqie

Legacy Member
er is niks mis met de 7800 reeks, zal eerder aan je kaart zelf liggen , beschadigd ofzo, maar waarschijnlijk drivers

belgarath03

Legacy Member
das raar van die drivers, ik heb altijd de drivers van nvidia beter gevonden dan die van ati

Davion

Legacy Member
Idd, die zijn ook beter dan de ATi's.
Gebruik eens DriverCleaner om u drivers te verwijderen en installeer dan de laatste vanop www.nVidia.com, let op: gebruik GEEN BETA drivers!

the_brainiac

Legacy Member
raar maar ik vind de drivers van ATI stukken beter :) nVidia durft nogal eens trutjes van drivers uitbrengen :)

Bluekes

Legacy Member
euh iedereen die een beetje ervaring heeft in hardware weet dat ATI drivers altijd minder goed zijn geweest.

De lijn doortrekken naar nu is nog wat vroeg, maar nvidia's drivers blijven op het eerste zicht beter.

Ge zou eens moeten weten hoe het vroeger sukkelen was met de drivers van ATI...

belgarath03

Legacy Member
nu ist nog altijd soms bullshit met die control centers van ati

the_brainiac

Legacy Member
Tis me nVidia ook miserie,op een jaar tijd 7 verschillende control panels,stabiliteit die de wensen over laat. Terwijl ik het eerste probleem nog moet vinden met ATI,heb zo een 4 tal jaar 9200Se gehad geen probs,verandert naar 6600Gt niets dan miserie,nu met X800GTO² weer geen probs,keuze voor mij blijft duidelijk :)

RealFlub

Legacy Member
raar, ik al altijd Nvidia gehad, enkel me 1ste beklaagt (was FX5200) maar nu met 6600GT, deze is heel krachtig voor z'n prijs. (voor mij toch)

maar ik zou toch eens kijken naar opties van het spel zelf.

Lock On: Modern Air Combat & GTL <= screenshots zijn zelf niet echt prachtig.. lig aan spel zelf
GTR: zeker eens kijken naar opties van het spel zelf.

integra

Legacy Member
GTL screens zijn wel prachtig. Daar ben ik zeker van. Ik had eerst heel oude drivers (ergens 60.xx) en toen was alles superscherp. (zonder AA, 16 AF)
Idem voor GTR.
Ik zal morgen 's een screenshot maken van het fenomeen dat ik bedoel.

saikoboarder

Legacy Member
die mannen die denken dat ati goede drivers heeft wil ik eens aanraden om linux te installeren en dan nog eens terug te komen.

Davion

Legacy Member
Volgens mij is GTR zo wel zenne..
Die cockpit is gewoon slecht uitegwerkt.

integra

Legacy Member
Davion zei:
Volgens mij is GTR zo wel zenne..
Die cockpit is gewoon slecht uitegwerkt.
lol nee, het gaat niet om de cockpit.
Trouwens, die is niet slecht uitgewerkt.
Wat ik bedoel zijn die lelijke kromme witte lijnen. Dat had ik bij oude drivers niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan