Archief - 4launch "akkefietje"

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blue-Bora

Legacy Member
Ik weet niet goed waar ik dit topic moet plaatsen, dus als het verkeerd staat dan mag de mod het verplaatsen uiteraard :)

Hier komt mijn uitleg....

Vorige week donderdag een bestelling gedaan bij 4Launch, en alle artikelen waren op stock bij de leverancier volgens de website, en binnen 1 tot 5 werkdagen leverbaar.

Nu zijn alle artikelen reeds binnen behalve de videokaart.
Ik kreeg deze nacht om 23.14h de volgende mail van 4Launch

Beste,

Wij hebben van onze inkoop afdeling mogen vernemen dat onze standaard leverancier nagenoeg door zijn voorraad heen is gegaan waardoor hij het product niet meer kan leveren.
Het product is echter wel bij een alternatieve leverancier beschikbaar binnen 1 tot 5 werkdagen voor een meerprijs van 15.00 euro.
U kunt eventueel ook switchen naar de Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD6950 2GB DVI/HDMI/2xDP voor € 229.90 (artikelnummer: 107313 ), 4Launch.nl, deze is bijna identiek en wordt morgen verwacht.
Daarnaast is deze net iets goedkoper

Wat wenst u met de order te doen?

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,


Nu zie ik op hun website dat die kaart nog steeds leverbaar is binnen 1 tot 5 werkdagen, maar dan wel 15 euro duurder zoals ze in hun mail vermelden.

Volgens mij is het toch niet mijn probleem dat hun "goedkopere" leverancier geen kaarten meer heeft en dat ze nu 15 euro meer moeten vragen om er winst op te maken.....

Ik heb mijn kaart besteld aan 234.90 Euro toen ze volgens de website leverbaar was binnen 1 tot 5 werkdagen, en nu blijkt dat niet zo te zijn en zou ik 15 euro meer moeten betalen om zo alsnog de kaart in handen te krijgen van een "zo gezegde" andere -duurdere- leverancier.

Nogmaals :

Niet mijn probleem waar ze hun kaart halen en welke prijs ze aan hun leverancier moeten betalen. Ik heb ze besteld aan 234 euro en dan moet ik ze volgens mij ook aan die prijs krijgen ....... :doh:

Ben ik nu totaal verkeerd, of is 4Launch de "schuldige" ??

Aangezien ik geen Club3D wil (heb daar al problemen mee gehad), heb ik hen gezegd dat ik dan maar voor de 40 euro duurdere Asus wil gaan aangezien deze in de winkel op stock is en meteen leverbaar zou zijn.
Ik wil niet nog 5 dagen wachten op mijn spullen die reeds vorige week betaald zijn. Ook heb ik hen gevraagd om een tegemoetkoming te doen in de prijs van de Asus, wat ik ten sterkste betwijfel of ze dat gaan doen aangezien ze me die Sapphire ook 15euro duurder willen aansmeren.

:angry:

verreckie

Legacy Member
Had je deze onderdelen al betaald?
Maar ik heb nog wel vaker gemerkt, gehoord dat hun site en leveringen soms zeer moeizaam kunnen verlopen.

Hoe dan ook, ik vind ook niet dat je hier schuldig bent.
Mocht ik die €15 extra moeten betalen zou ik gewoon alles annuleren en op een ander gaan :p, ook al is die iets duurder.

Blue-Bora

Legacy Member
Yep alles is vorige week vrijdag betaald (en ook aangekomen op hun rekening).

Nu nog een prijsverandering gaan doorvoeren is niet correct volgens mij.

jm188

Legacy Member
ik had bij 4launch ook een leverprobleemke met een ssd dat direct opgelost was na 1 telefoontje, ik kan niet klagen over de service dat ik heb gekregen.

bel daar gewoon is naar, lost wss het probleem veel sneller op dan zitten mailen.

(ik vind trouwens dat je gelijk hebt en je het product aan originele prijs moet krijgen)

assgoblin

Legacy Member
Als alles al betaald was en er daarna "problemen" komen met leveranciers is dat hun probleem - achteraf, na betaling prijswijziging door proberen te voeren zou'k ook niet accepteren.

Gewoon es bellen en rustig uwen uitleg doen en subtiel eisen dat ge die kaart wil aan de oorspronkelijke prijs :-)

mdgf

Legacy Member
In geval van aantoonbare wijziging van een of meer van de kostprijs bepalende factoren zoals inkoopprijzen, levertijden, koersen, lonen, betalingen, rechten, lasten, vrachten en dergelijke na totstandkoming van de overeenkomst, is 4Launch gerechtigd de overeengekomen prijzen dienovereenkomstig te wijzigen, een en ander voor zover zulks niet bij de Wet is verboden en ongeacht of de wijziging voor 4Launch al dan niet voorzienbaar was ten tijde van het sluiten van de overeenkomst. De afnemer heeft bij een wijziging te wijten aan 4Launch het recht tot ontbinding van de overeenkomst van de verkoop van het desbetreffende product of dienst.
Ik dacht ook dat het mocht ze indien zij kunnen aantonen dat hun inkoopprijzen gestegen zijn. Maar kan me evengoed vergissen, das mijn gebied niet :).

phate_13

Legacy Member
Ik weet niet hoe snel dat hier gebeurd is. Maar ze zijn in dat geval wel verplicht zo snel mogelijk dit aan te passen op hun site ed.

De bestelling is nu al een week(!) eerder geplaatst, en hij krijgt pas nu dat bericht. Dat doet bij mij toch een belletje rinkelen. Mij lijkt het hier dat zij hun plicht van dit zo snel mogelijk aan te passen (en te melden??) niet nagekomen zijn? (Een week is niet persé traag, maar in deze volatiele omgeving wel natuurlijk.)

Senn0

Legacy Member
Algemene voorwaarden:

In geval van aantoonbare wijziging van een of meer van de kostprijs bepalende factoren zoals inkoopprijzen, levertijden, koersen, lonen, betalingen, rechten, lasten, vrachten en dergelijke na totstandkoming van de overeenkomst, is 4Launch gerechtigd de overeengekomen prijzen dienovereenkomstig te wijzigen, een en ander voor zover zulks niet bij de Wet is verboden en ongeacht of de wijziging voor 4Launch al dan niet voorzienbaar was ten tijde van het sluiten van de overeenkomst. De afnemer heeft bij een wijziging te wijten aan 4Launch het recht tot ontbinding van de overeenkomst van de verkoop van het desbetreffende product of dienst.

phate_13

Legacy Member
Algemene voorwaarden zijn hier al gepost door mdgf...

Daarnaast kun je niet door wat algemene voorwaarden onder wetten uitgeraken... Dus let daar niet te hard op, maar let op wat je wel mag volgens de wet.

Brick Top

Legacy Member
Ik zou het wss gewoon betalen, simpelweg omdat ik zo snel mogelijk m'n spullen wil. Maar juridisch gezien gaat 4launch hier volgens mij wel in de fout. Als ze nu een artikel van €1500 zouden adverteren aan €150... dat is een ander verhaal aangezien het dan duidelijk om een typfout gaat. Maar een artikel plots €15 duurder maken nadat de klant het reeds heeft besteld, dat is hun probleem. Zoals iemand hier reeds zei: jij hebt er als klant geen boodschap aan dat ze problemen hebben met de leverancier ofzo.

Persoonlijk zou ik gewoon de telefoon oppakken en het zo proberen te regelen.

Blue-Bora

Legacy Member
Yo iedereen,

Ik heb reeds 4x gebeld met hen enkele dagen geleden, en daar vertelden ze me "dat is raar, de videokaart zou al lang bij ons moeten aangekomen zijn"

Enfin.... ik krijg net een mail dat ze de Sapphire hebben aangepast naar de Asus en dat men bestelling klaar ligt. Maar over een korting of eventueel een andere uitleg is er totaal niet meer gesproken.

Dit is mijn mail naar hen van deze nacht, en daaronder vind je hun antwoord :

Mijn mail Nr. 1 :

Beste,

Dan ga ik kiezen voor de Asus Videokaart PCI-e Radeon HD6950 DCII 2GB 2xDVI/4xDP.

Maar kan ik dan van jullie een tegemoetkoming verwachten van een kleine korting op die kaart omdat ik uiteindelijk lang op de Sapphire heb moeten wachten en nu blijkt na meer dan een week dat de leverstatus niet correct was op jullie site.

Ik vraag niet dat de prijs even laag moet zijn als de Sapphire, maar een kleine korting zou ik wel op prijs stellen.

Kan ik dan morgen (vrijdag) heel de setup af komen halen bij jullie? (Die kaart is meteen leverbaar zag ik op de site)

mvg
Ben


Mijn mail nr.2 enkele minuten nadien :

Beste,

Ik heb nog eens op jullie website gekeken, en daar staat de Sapphire nog
steeds beschikbaar heb ik gezien.

U zegt dat ik normaal 15euro zou moeten bijbetalen, maar ik heb de
bestelling gemaakt toen die kaart 234 euro kostte, en toen stond hij ook
beschikbaar.

Van welke leverancier dat de kaart komt is toch niet mijn probleem neem ik
aan? Als er op jullie website staat dat de kaart beschikbaar is dan ga ik er
van uit dat ik de kaart aan 234 euro kan kopen ongeacht van welke
leverancier jullie hem laten komen.

Maar ik zou nu voor de Asus willen gaan omdat deze -volgens de website- bij
jullie in de winkel ligt, en omdat ik dan zo langere wachttijden kan
vermijden. De Club3d kies ik bewust niet voor omdat ik al 2x slechte
ervaringen heb met Club3D.

Moesten jullie willen tussenkomen in een prijsverlaging voor de Asus dan zou
ik dit op prijs stellen.

mvg
Ben



Hun mail die via een "reply" is verzonden op mijn eerste mail :


Beste,

Bij deze is uw bestelling aangepast, hier heeft u ook een nieuw overzicht van ontvangen.


Met vriendelijke groet,


Ik heb mijn conclusies getrokken, en ga uit principe NOOIT meer bij 4Launch bestellen.
En nu de auto in en richting Eindhoven ! :D

demon326

Legacy Member
Mijn tv komt vandaar...:unsure:

Buiten onduidelijkheid over de koerier dienst en eventueel teveel verzendkosten betaald: geen probleem

Brick Top

Legacy Member
Amai, gewoonweg niet antwoorden op klanten hun vragen is nog veel onbeleefder dan negatief antwoorden.

Op tweakers zijn de reviews van 4launch doorgaans wel positief. Maar zoals bij elke grote shop zijn er hier en daar ook negatieve reviews te bespeuren. De 'perfecte score' lijkt daar niet te bestaan. Ik wil hier niet de advocaat van de duivel spelen maar sommige mensen doen het zichzelf ook aan. Soms zie je op tweakers wel is een reactie van de winkel zelf en vaak is het dan meteen een heel ander verhaal dat je te horen krijgt... tjah.

In ieder geval, jouw verhaal is duidelijk en iedereen zal zeggen dat 4launch hier in de fout is gegaan. Als ik van jou was zou ik m'n ervaringen met 4launch wel neerpoten op tweakers. Die website heeft toch wel enige macht hoor. Winkels zoals pixmania hebben zelfs iemand die wekelijks antwoordt op de klachten/vragen die op tweakers verschijnen (en bij pixmania zijn er precies wel wat klachten :p). Ook andere winkels zie je regelmatig reageren. Dat bekent toch dat ze er mee bezig zijn en negatieve comments proberen te vermijden.

Dus doe iedereen een plezier en schrijf een shopreview. Wie weet lezen ze mee en willen ze het wel 'goedmaken' op de een of andere manier. Hopelijk staan aan je spullen nu netjes klaar in Eindhoven zodat je straks aan de slag kan. ;)

phate_13

Legacy Member
Aangezien je nu wellicht weer geld moet gaan overmaken kun je altijd moeilijk gaan doen en 15€ minder over schrijven. Doordat ze gewoon zeggen dat de bestelling aangepast is, zou je er (onterecht natuurlijk) vanuit kunnen gaan dat je deze 15€ korting krijgt... :)

En inderdaad, als ze moeilijk blijven doen, zeker een shopreview op tweakers.net zetten.

Vergeet ze er ook zeker niet op te wijzen dat ze, indien ze de waarheid vertellen, veel eerder hadden moeten reageren.

laurievl

Legacy Member
bij 4launch heb ik ook een grote bestelling gedaan van pc onderdelen, had toen ook een product besteld nl. een casefan die op de site beschikbaar was maar na de bestelling kreeg ik een mail dat deze meer dan 10dagen onderweg kan zijn van de leverancier, heb ze dan maar verwisseld met een ander onder dezelfde prijscategorie, wel vriendelijke mensen normaal en altijd correct al mag die site sneller worden ge-update al was het bij maar voor een casefan ..

Blue-Bora

Legacy Member
Ben net terug van Eindhoven se.
Alles stond netjes klaar.

Ik heb in 2008 ook 2 volledige systemen bij hen gaan halen, en toen waren er ook geen problemen.

In de winkel zelf van je oren gaan maken gaat niet veel uithalen want dan worden de mensen achter jou lastig, en de verkoper die aan de balie staat kan er waarschijnlijk ook niet veel aan doen.

Ik had nog 64.5Euro te goed van 4Launch omdat die Razer Nostromo ge-annuleerd werd omdat die na 4 dagen ook niet leverbaar bleek te zijn binnen de 3 tot 4 weken, terwijl er op de site ook alweer stond dat het 1 tot 5 werkdagen zou zijn :s

Ik ga hen de link van dit topic eens doorzenden, en als ik geen reactie krijg ga ik mij volledige verhaal eens doen op tweakers.

Ze hebben idd mijn 2 voorgaande mails volledig niet beantwoord, zelfs niet negatief. Enkel een mailtje "u bestelling werd aangepast" .......

Timotiza

Legacy Member
Voor de rest alles in orde en heel aangekomen bij je thuis?
Ook al wat in elkaar kunnen zetten?

Ga dit topic toch een beetje opvolgens mits ik ook nog dit jaar een pctje online wil bestellen maar als ik dit zo hoor weet ik niet als het bij deze pc zaak zal zijn...

Blue-Bora

Legacy Member
Voor de rest ziet alles er toch in orde uit :)

Kben de Scythe nu aant proberen opt mobo te zetten met de backingplate :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan