Zwembad

Mag een filterpomp en een warmtepomp van ongeveer 7 kw op t zelfde stopcontact?
Zolang ge niet boven de 3200W (16A) komt is dat ok en niets anders op de kring staat.
Nu meer dan 2300W (10A) gedurende lange tijd is niet gezond voor de meeste stopcontacten.
Maar je moet vooral kijken hoeveel vermogen hebben de toestellen nodig.

De filter pomp zelf zal niet veel verbruiken die WP 9/10 wel.

Ge moet kijken hoeveel die warmtepomp werkelijk verbruikt. Ik neem aan dat die 7kW aan warmte maakt?

Tis te zien hoe uw stopcontact afgezekerd is en ofdat daar nog andere verbruikers opzitten ook.

Maximum op een 16A zekering is 3680W, op een 20A zekering 4600W.
Maar das piekvermogen, voor constante belasting moet ge daar onder blijven.

Ik denk dat een filterpomp+wp nu wel geen 4kW samen gaan trekken.
Hier verbruiken ons wp (10kW) en filterpomp samen 2000W en zitten ze samen op één buiten stopcontact.

Mijn warmtepomp van 10kw thermisch trekt typisch 1.8 a 2kw.

Een filterpomp is een paar 100W.

Het is wel geen slechte praktijk om grote gebruikers hun eigen stroombaan te geven, maar dit vermogen zit onder de threshold van dat het arei dat vereist. Maar in dit geval dus ook geen probleem.

We gaan voor deze warmtepomp

Ik koop nog een bypass
En een stekker (zit er beiden niet bij)

Ik zou betontegels plaatsen (2.2m2) en dempers ( https://www.toppy.be/product/13738/...BwE&gbraid=0AAAAAC2fZQReVcqa1Ylfzl2oNAGGmaECg )

Ik denk dat ik zo alles heb?

Intex 180008l is gevuld.maar mijn filterpomp geeft een bar van 5. Wat te hoog is. Weet niet hoe ik dit kan fixen.het water van de filter stroomt wel in t zwembad. Er zit ook geen lucht in de filter.

De filter staat op de grond. Op ongeveer 50 cm van t zwembad. De slang is wel 3m lang (zat bij de filter). Kan dit het probleem geven? Er is een zachte bocht, of is het beter dan ik een slang koop van 1.5m ?
Dan gaat de slang wel naar het zwembad maar deze staat wel hoog. Kan het zijn dat de pomp niet krachtig genoeg is om het water in t zwembad te spuiten?

100% zeker dat het goed aangesloten is?
Uw filter staat toch op filteren?
Probeer msn eens op stand circulatie, dan bypasst die uw zand. Als ge dan gewone druk hebt, zou ik eens proberen backwashen. Als uw filtermedium vuil is dan stijgt de druk. Wat volgens mij zo goed als onmogelijk is bij een nieuw systeem.
Msn een defecte manometer?

Ja staat op filter. Er komt wel water in zwembad van de filter.
100% zeker dat het goed aangesloten is?
Uw filter staat toch op filteren?
Probeer msn eens op stand circulatie, dan bypasst die uw zand. Als ge dan gewone druk hebt, zou ik eens proberen backwashen. Als uw filtermedium vuil is dan stijgt de druk. Wat volgens mij zo goed als onmogelijk is bij een nieuw systeem.
Msn een defecte manometer?
Circulatie geeft ongeveer 2bar.
Terugspoelen, filter,.. geeft 5 bar

Blijkbaar is 2 bar ook al aan de hoge kant. 5 bar is absurd hoog. Toch zeker dat het geen PSI is?
Na backwash wel ook altijd rinse doen om uw zand terug op zijn plaats te krijgen. Daarna terug filter.
Is idd iets heel vreemd.
Kan idd altijd zijn dat er iets mis is met de 6wegklep. Of er een vervuiling inzit.
Toch ook 100% dat de pomp uit stond toen je die klep verzet hebt? Want als je dat al draaiende doet is ze naar de Filistijnen.

Heb nooit gedraaid als de stroom aanstond.

Ik heb nano glasparels.kan het daaraan liggen? Te fijn?

Laatst bewerkt:
Heb al mijn glasparels weggedaan en t blijft t zelfde. Heb mn nano meter nog eens bekeken en omdat Evil bbunny sprak over psi (wat ik niet kende) zag ik fit op scherm. Als ik het goed heb (en volgens ai) is de onderkant van de rond balk de psi en de bovenkant de druk en kom ik uit op ongeveer 0.4 a 0.5 bar. Dus alles ok denk ik.
Sorry voor de verwarring maar ken er niets van en al doende leert men

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan