Zwembad

Heb je een afdekking (zo met noppen)? Dat helpt zowel bij opwarmen via zon als tegen het afkoelen 's nachts.
Ik ben afgelopen weekend pas terug begonnen met klaarmaken van dat van mij. Is na winter altijd lekker groen. Verwarmen doe ik nog niet. Is nog te koud tijdens de nachten en mijn vrouw en dochter steken hun teen er nog niet in als het geen 30° heeft 🤣.

Nee (nog niet)
Vrouw heeft schrik dat de skimmer dan vacuüm kan trekken 😅

Maar idd ook al gelezen dat dat zeker zal helpen
30° is dat niet te warm? Dacht Max 28 zoiets?

Hier staat temp ingesteld op 29°.
WP een 5tal dagen geleden opgestart, zwembad zit nu op 27°. Maar ga nu enkele dagen ook gewoon target instellen op 27 peisk.
Na 2tal dagen ermee bezig zijn is het wel proper nu.
Randen proper gemaakt & 2tal uur lopen bladeren wegpakken & stofzuigen & filter backwashen etc.

En wat doe je om die terug proper te krijgen?
Eerst ph op orde
Dan chloorschok
Dan flocking
Met die flocking is het belangrijk wat te laten circuleren en dan pomp stil te leggen. Dan komt alles mooi in het midden samen op de bodem en is het wegzuigen via waste. Rinse en repeat tot helder.

Hoe groot en hoeveel warmtepomp?
Temperaturen van 25° zijn blijkbaar optimaal dus valt veel mee te winnen.

Met de huidige 17 graden of minder komende dagen gaat het nooit lukken.. ze draait wel nog momenteel want idd overschot panelen, maar straks toch uitschakelen..

op temperatuur houden zou moeten lukken denk ik
7.3m x 3.6m ongeveer 34m3. Warmtepomp is 10.5kw.

Ik wou volgende week beginnen met het bad goed te zetten. Maar ik ga nog ffkes wachten met het aankomende weer. Het bad is ook niet echt groen. Heel lichte groene schijn (maar echt heel heel licht). Heb er anti-alg in gedaan bij het winterklaar zetten. Ook perfect afgedekt gehouden zodat er absoluut geen zonlicht aan kon.

Ben ook nog bezig met elektriciteit te voorzien in ons tuinhuis. Van daar uit ga in de wp en circulatiepomp rechtstreeks op een zekering aansluiten. Vorig jaar had ik een 2.5mm2 spatwater bestendige verlengkabel gebruikt om de wp en circulatie pomp van stroom te voorzien.

De kinderen zitten al op hete kolen, maar ze moeten nog ffkes wachten 😅

Hier meer ´misserie´ met gemeente als gedacht, ineens is de tuin deels agrarische gebied. Zwembad zou wel mogen mits enkele andere aanpassingen.
Morgen eens bellen en afspraak maken om langs te gaan, want via mail en tel komen we niet veel verder.
Dus gisteren langs geweest bij de gemeente en vriendelijke en duidelijke uitleg gekregen.
Kan dus nog op beide manieren: zonder vergunning 80m² verharding incl zwembad of 10% van de tuin (dus exclusief agrarisch gebied (ook belachelijk dat van heel de straat de helft van hun tuin agrarisch gebied is ma kom)) verharding exclusief zwembad maar via vergunning en dus minstens 30+60+30 dagen wachten.

De regels zijn wat ze zijn en we hebben nu meer duidelijkheid, maar er zitten toch rare kronkels in.
Boomschors telt mee als verharding enkel niet als het tussen beplanting ligt...

Maar dus eens goed tellen wat we al hebben en zien welke weg we nemen.

Die knik in het frame lijkt me niet oké?
Teveel druk op die kant van het zwembad? Is precies feller geworden met de regen van de afgelopen weken

Of kan geen kwaad?

Hebt ge de poten goed naar buiten gezet bij het opstellen?
Ons bad heeft dat niet. Staat niet perfect recht (tuin loopt heel lichtjes af).

Sinds eergisteren draait de wp hier. Parameters van het water zijn goed. Juist deze namiddag nog eens vlokmiddel en dan laten rusten tot morgen en stofzuigen. Tegen dit weekend staat het water hopelijk zwemklaar.

Hebt ge de poten goed naar buiten gezet bij het opstellen?
Ons bad heeft dat niet. Staat niet perfect recht (tuin loopt heel lichtjes af).

Sinds eergisteren draait de wp hier. Parameters van het water zijn goed. Juist deze namiddag nog eens vlokmiddel en dan laten rusten tot morgen en stofzuigen. Tegen dit weekend staat het water hopelijk zwemklaar.
Nja ik vrees dat er idd 2 poten niet perfect staan en paar cm teveel naar binnen staan/te recht

Maar hoe ik dat nog kan oplossen zonder het half leeg te laten lopen..

Hier intussen 25°, pomp staat aan sinds eergisteren dus seffes of zeker morgen eerste plonsje (als dat niet teveel extra druk zet)

Nja ik vrees dat er idd 2 poten niet perfect staan en paar cm teveel naar binnen staan/te recht

Maar hoe ik dat nog kan oplossen zonder het half leeg te laten lopen..

Hier intussen 25°, pomp staat aan sinds eergisteren dus seffes of zeker morgen eerste plonsje (als dat niet teveel extra druk zet)
Je kan proberen door met stok, schop die poten naar buiten te halen. om te vermijden dat je schade aan de liner aanbrengt, steek je daar dan best wel een soort plank ofzo tegen zodat je daartegen kan afduwen. Als je die uitleg beetje kan volgen?

Je kan proberen door met stok, schop die poten naar buiten te halen. om te vermijden dat je schade aan de liner aanbrengt, steek je daar dan best wel een soort plank ofzo tegen zodat je daartegen kan afduwen. Als je die uitleg beetje kan volgen?
Ik volg
Had eventueel ook al gedacht om er een koort rond te doen en ze naar buiten te trekken, maar staat teveel gewicht op natuurlijk

Met zo een massa water verzet ge dat niet zomaar denk ik. Ik zou toch zeker zorgen dat die poten correct staan (desnoods water aflaten) voordat de kinderen er in spelen.

Met zo een massa water verzet ge dat niet zomaar denk ik. Ik zou toch zeker zorgen dat die poten correct staan (desnoods water aflaten) voordat de kinderen er in spelen.
Kinderen zijn er niet. Me myself and I (en men vrouw)

Staat intussen wel al 3 weken zo mja morgen werk van maken

Terug
Bovenaan