Zweefparasol

Die met 2 stangen hebben wij ook, zeer tevreden van. Die kunnen echt heel grote formaten van doek aan.

Trouwens er is een reden dat je die vindt vanaf 300 euro en dat de prijzen kunnen tot 1500 en hoger.
De stevigheid en gewicht van de voet, doet veel aan de kwaliteit er van als er wind staat.
En met de duurdere parasols kan je redelijk veel aanpassingen doen om het doek op de juiste positie te zetten.

Je hebt nu trouwens ook platte versies, die anders opplooien. Maar die waren nog een stuk duurder. Ik ben ze bij top interieur eens tegengekomen, al vind ik ze precies niet terug op de site.
Ik heb er ook geen ervaring mee of ze de meerprijs waard zijn.
edit: toch eentje gevonden

Is dat zo'n parasol met maar 1 stang om alles vast te houden zoals hier onder?
Dat is werkelijk de grootste rommel dat ik al heb gehad. Die sloeg met wat wind dingen van tafel.
52304162.jpg

Een zweefparasol met twee stangen kan veel beter tegen wind
BRWNBtb.png

Wij hebben idd zo die onderste met 2 stangen, en dat zwiept even hard. ofwel ist brol

Vroeger ook een zweefparasol maar dat bewegen met de wind vond ik toch een serieus nadeel. En de voet van 100 kg heb ik ook moeten verzwaren bij iets hardere wind.
Vandaar, dit jaar gewoon 2 "stokparasols" naast elkaar gezet, met 2 kleinere voeten staan die zeker niet meer in de weg dan die ene zweefparasol met zijn veel grotere voet.

Ja klopt idd wel over die wind.. Je moet eigenlijk al een vrij dure kopen wil je daar geen last van hebben. + wij zitten daar met een schuifraam en volgens mij hij daardoor zodanig hoog moeten hangen dat de zon er vrij vlug onderdoor gaat schijnen.

Zo een doek zou voor ons nog de beste oplossing zijn maar ik zou nog iets moeten bedenken waardoor die rap opgezet en rap weg kan gedaan worden.
Zo'n pergola met een doek dat je kan open en toe doen?

Harmonicadoek-in-pergola-van-hovenier.jpg

Automatische bestaan ook maar het prijskaartje zal er ook naar zijn ;)

thumb_3857_860_860_0_0_auto.jpg

Ik moet zeggen dat die manuele eigenlijk nog heel goed mee vallen van prijs: https://www.jimmyatwork.be/rockford-aluminium-pergola-met-doek-4x3-antraciet

Laatst bewerkt:
Zo een doek zou voor ons nog de beste oplossing zijn maar ik zou nog iets moeten bedenken waardoor die rap opgezet en rap weg kan gedaan worden.
Wij hadden ook zo'n schaduwdoek hangen met 2 ogen id gevel en 2 ogen op palen, opgehangen met spanhaken en ketting. Ik had toegewoon op 1 paal ook een oog laag voorzien zodat ik die doek "omlaag" kon hangen dat er geen waterbel in bleef staan en das dan op 2 sec verhangen. Om wind op te vangen had ik ook 1 hoek een rubberband (gelijk voor de bache op een aanhanger) tussengezet, dat ving dan de krachten op dat de doek niet scheurde.

4 palen vastzetten in de grond (gelijk met de grond) met beton en dan 4 iets kleinere palen zodat die in de andere kunnen schuiven.

Of een kleinere paal en daar grotere palen erover heen. Sommige kan je vastzetten met bouten.

En je kiest zelf hoe duur het kan zijn ivm keuze qua palen :)

Laatst bewerkt:
Wij hebben al een paar jaar zo een uitschuifbare luifel en best wel tevreden van. Veel gemaklijker dan een parasol die altijd in de weg staat.

Wij hebben al een paar jaar zo een uitschuifbare luifel en best wel tevreden van. Veel gemaklijker dan een parasol die altijd in de weg staat.
Is wel niet goedkoop zo een luifel. Toch zeker als hij wat breedte moet hebben en wat lengte moet hebben.

Ik heb/had zo'n grote schaduwdoel van 4x4 met 2 haken in de gevel en 2 haken aan de omheining (ondiepe tuin).
Ik hang hem wel niet graag meer op. Ik heb schrik dat die mijne gevel uittrekt bij felle windstoten..

Wij hebben idd zo die onderste met 2 stangen, en dat zwiept even hard. ofwel ist brol
Zo'n parasol is echt af te raden als je in het onderste budgetrange gaat.
Maar degene van +1000 euro zijn in mijn ervaring wel degelijk genoeg om in de wind te staan. Natuurlijk geen storm, maar dan zit je meestal ook niet meer buiten.

Kan tegen meer wind dan dat je zou denken. Als het eens goed waait kun je eens een nr de showroom gaan waar een model buiten hangt. Hem net niet helemaal uitschuiven maakt hem ook wel stabieler.

Zo'n pergola met een doek dat je kan open en toe doen?

Harmonicadoek-in-pergola-van-hovenier.jpg

Automatische bestaan ook maar het prijskaartje zal er ook naar zijn ;)

thumb_3857_860_860_0_0_auto.jpg

Ik moet zeggen dat die manuele eigenlijk nog heel goed mee vallen van prijs: https://www.jimmyatwork.be/rockford-aluminium-pergola-met-doek-4x3-antraciet
Ik heb er gelijkaardig eentje besteld, https://www.markilux.com/en-us/outdoor-living-structure/markilux-pergola maar dat kost toch een pak meer dan een parasol.
Heb ook zo een parasol met 2 stangen uit de ITEK (voor minder dan 500 EUR), doet zen ding wel, maar toch zwiept dat ook vrij snel etc.

In vorig huis een luifel, en direct weer eentje gekocht hier. Groot exemplaar, 6,5m breed en uitval van 3,5

Zit met 5 beugels vast, 30cm diep en chemisch verankert dus zeker stevig genoeg
Moet natuurlijk naar je oriëntatie kijken maar ons terras zit toch de ganse namiddag in de schaduw. Windsensor is wel een must, en zoals hierboven gezegd kan dit wel wat wind aan. Gaat minder snel toe dan ik soms zou verwachten

Met die steeds meer voorkomende hitte is een groot stenen terras aan een zuidkant toch echt meer en meer een no go. Ons terras met antraciet klinkers krijgt de volle zon vanaf 14u, wel daar weet je op zomerdagen niet meer te kruipen van de hitte, met of zonder parasol.

Ik zou echt inzetten schaduw van bomen en een mijn zetels zetten in het gras of op een houten terras.

Terug
Bovenaan