Dank voor het compliment, ik probeer op zoveel mogelijk posts te beantwoorden, maar ik kan moeilijk op elke post reageren.
Vrijheid van meningsuiting is een interessant thema en naar mijn mening onderschatten veel mensen het belang ervan. Zaken zoals fake news of troll accounts zijn niet mooi, maar verregaande censuur toepassen is een remedie die erger is dan de kwaal.
Neen, ik ben geen voorstander van censuur van meningen, laat staan dat je het moet verbieden. Ik vind wel dat er meer tegengeluid mag komen, als ik nu bijv hoor dat de Robbedoes stripreeks ermee stopt omdat ze kritiek krijgen dat ze racistisch en seksistisch zijn lijkt de slinger mij veel te ver zijn doorgeslagen naar de woke zijde.
Neen, ze gaan geen kledijwijzen of berichten weigeren, het is geen communistische of een salafistische partij, dat zou enkel averechts werken ook. Bedrijven zoals Meta waren initieel volgens mij al geen voorstander van al die censuur/fact checking maatregelen die ze moesten invoeren in de nasleep van George Floyd en de Biden administratie, nu kunnen ze dat achterwege laten. Dat is voor mij op zich al een stap in de goede richting omdat er nu niet meer zo gecensureerd gaat worden als er meningen worden geplaatst rond bijv. immigratie. Ik zie ze geen linkse meningen over immigratie censureren, daar zou ik me geen zorgen over maken.